Home / MotoGP / Składy MotoGP na sezon 2023 (stan na 14 czerwca 2022)

Składy MotoGP na sezon 2023 (stan na 14 czerwca 2022)

Jack Miller podpisał umowę z zespołem KTM na starty w latach 2023 i 2024, przez co automatycznie z austriacką marką żegna się Miguel Oliveira. Kto w miejsce Australijczyka? Wydaje się, że Enea Bastianini, jednak Hiszpan popełnia ostatnio wiele błędów. Zapraszamy do zapoznania się z listą zawodników, jakich zobaczymy w przyszłorocznej stawce.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Ducati:
Francesco Bagnaia (do końca 2024)
Enea Bastianini (??)
Jack Miller (do końca 2022 – potem do KTM)

Suzuki: (zespół wycofuje się)
Alex Rins (do końca 2022)
Joan Mir (do końca 2022 – potem prawdopodobnie Repsol Honda)

Honda:
Marc Marquez (do końca 2024)
Joan Mir (??)
Pol Espargaro (do końca 2022)

Yamaha:
Franco Morbidelli (do końca 2023)
Fabio Quartararo (do końca 2024)

KTM:
Brad Binder (do końca 2024)
Jack Miller (do końca 2024)

Miguel Oliveira (do końca 2022)

Aprilia:
Aleix Espargaro (do końca 2024)
Maverick Vinales (do końca 2024)

Tech3 KTM:
Remy Gardner (do końca 2022)
Raul Fernandez (do końca 2022)

LCR Honda:
Takaaki Nakagami (do końca 2022)
Alex Marquez (do końca 2022)

Pramac Ducati:
Johann Zarco (do końca 2022)
Jorge Martin (do końca 2022)

SKY VR46 Ducati:
Luca Marini (do końca 2022)
Marco Bezzecchi (do końca 2022)

RNF Aprilia: (zespół zmienia motocykle z Yamahy)
Andrea Dovizioso (do końca 2022)
Darryn Binder (do końca 2022)

Gresini Ducati:
Enea Bastianini (do końca 2022)
Fabio di Giannantonio (do końca 2022)

Legenda:
zawodnicy już z umową z obecnym zespołem na 2023 rok
zawodnicy jeszcze bez umowy z obecnym zespołem na 2023 rok
prawdopodobny zawodnik – umowa nie została jeszcze ogłoszona
zawodnicy tracący miejsce w obecnym zespole na 2023 rok

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 9

  1. Pol oficjalnie rozstaje się z Repsolem? kiedy było potwierdzenie?

  2. Oliveira do Pramaca? To chyba jak w Ducati wyląduje Martin a nie Bastianini :D

  3. W LCR Hondzie przydałby się np Lecuona i może Rins. Czyli świeża krew. Ale Japończycy raczej nie odpuszczą Naakagamiego. Wielu gdyba ( ja też ) że Mir do HRC ale oficjalnie nic nie wiadomo. Pewnie poczekany do powakacji na bardziej pewne informacje.

    • Nakagamiego zastąpi najpewniej Ai Ogura, który robi dobrą robotę w Moto2. Lecuona im niepotrzebny. Wraz z Taaką wylecieć powinien także Alex Marquez – WSBK stoi otworem, ale MotoGP to za wysoka dla niego półka.

      • Raczej dla Doviego i Morbidellego MotoGP to za wysoka półka. Franco w fabryce Yamahy to jakaś kosmiczna pomyłka. Ale ma kontrakt d0 2023. W zasadzie ostania piątka ledwo się mieści w 10 pkt. Ciekawe co z Oliverią – potencjał ma . Polityki niektórych ekip ( Honda, KTM ) są na prawdę zagadkowe. Oczywiście nie znamy wszystkich zakulisowych tajnych ustaleń, a prawda jest taka że zespoły mogą przebierać i to one stawiają warunki. Oprócz kilku najlepszych zawodników oczywiście.

  4. Niestety, ale wygląda na to że młody Marquez jest przyspawany do hondy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
172 zapytań w 0,761 sek