Home / MotoGP / Składy MotoGP na sezon 2023 (stan na 12 września 2022)

Składy MotoGP na sezon 2023 (stan na 12 września 2022)

VR46 Ducati potwierdza Marco Bezzecchiego i Lucę Mariniego. Formalnie mamy jeszcze dwie niewiadome, ale czekamy aż GasGas przedstawi jako „swojego” Augusto Fernandeza. Wciąż zagadką jest drugi fotel wyścigowy w LCR Hondzie.

Ducati:
Francesco Bagnaia (do końca 2024)
Enea Bastianini (do końca 2024)

Jack Miller (do końca 2022 – potem do KTM)

Kliknij, aby pominąć reklamy

Suzuki: (zespół wycofuje się)
Alex Rins (potem do LCR Honda)
Joan Mir (potem do Repsol Honda)

Honda:
Marc Marquez (do końca 2024)
Joan Mir (do końca 2024)
Pol Espargaro (do końca 2022 – potem do KTM)

Yamaha:
Franco Morbidelli (do końca 2023)
Fabio Quartararo (do końca 2024)

KTM:
Brad Binder (do końca 2024)
Jack Miller (do końca 2024)

Miguel Oliveira (do końca 2022 – potem do RNF Aprilii)

Aprilia:
Aleix Espargaro (do końca 2024)
Maverick Vinales (do końca 2024)

GasGas (nowa nazwa zespołu Tech3 KTM):
Pol Espargaro (do końca 2023)
Augusto Fernandez (do końca 2023 – potwierdzenie nie zostało jeszcze ogłoszone)

Remy Gardner (do końca 2022 – potem prawdopodobnie odejdzie z MotoGP)
Raul Fernandez (do końca 2022 – potem do RNF Aprilii)

Kliknij, aby pominąć reklamy

LCR Honda:
Alex Rins (do końca 2024)
Takaaki Nakagami (do końca 2022 – ma duże szanse zostać)
Alex Marquez (do końca 2022 – potem do Gresini Ducati)
Ai Ogura (??)

Pramac Ducati:
Johann Zarco (do końca 2023)
Jorge Martin (do końca 2023)

VR46 Ducati:
Luca Marini (do końca 2023)
Marco Bezzecchi (do końca 2023)

RNF Aprilia: (zespół zmienia motocykle z Yamahy)
Miguel Oliveira (do końca 2024)
Raul Fernandez (do końca 2024)

Andrea Dovizioso/Cal Crutchlow (do końca 2022)
Darryn Binder (do końca 2022 – potem prawdopodobnie do Moto2)

Gresini Ducati:
Alex Marquez (do końca 2023)
Fabio di Giannantonio (do końca 2023)

Enea Bastianini (do końca 2022 – potem do Ducati)

Legenda:
zawodnicy już z umową na 2023 rok
zawodnicy jeszcze bez umowy na 2023 rok (+ prawdopodobna opcja)
prawdopodobny zawodnik – umowa nie została jeszcze ogłoszona
zawodnicy tracący miejsce w obecnym zespole na 2023 rok

komentarzy 20

  1. Pol oficjalnie rozstaje się z Repsolem? kiedy było potwierdzenie?

  2. Oliveira do Pramaca? To chyba jak w Ducati wyląduje Martin a nie Bastianini :D

  3. W LCR Hondzie przydałby się np Lecuona i może Rins. Czyli świeża krew. Ale Japończycy raczej nie odpuszczą Naakagamiego. Wielu gdyba ( ja też ) że Mir do HRC ale oficjalnie nic nie wiadomo. Pewnie poczekany do powakacji na bardziej pewne informacje.

    • Nakagamiego zastąpi najpewniej Ai Ogura, który robi dobrą robotę w Moto2. Lecuona im niepotrzebny. Wraz z Taaką wylecieć powinien także Alex Marquez – WSBK stoi otworem, ale MotoGP to za wysoka dla niego półka.

      • Raczej dla Doviego i Morbidellego MotoGP to za wysoka półka. Franco w fabryce Yamahy to jakaś kosmiczna pomyłka. Ale ma kontrakt d0 2023. W zasadzie ostania piątka ledwo się mieści w 10 pkt. Ciekawe co z Oliverią – potencjał ma . Polityki niektórych ekip ( Honda, KTM ) są na prawdę zagadkowe. Oczywiście nie znamy wszystkich zakulisowych tajnych ustaleń, a prawda jest taka że zespoły mogą przebierać i to one stawiają warunki. Oprócz kilku najlepszych zawodników oczywiście.

        • Nie wiadomo czy to kwestia kolana czy maszyny, ze z tak kiedyś świetnie zapowiadającego sie zawodnika, teraz Morbi jest jego cieniem?
          Z jakis powodów Yama w niego ciagle wierzy.

  4. Niestety, ale wygląda na to że młody Marquez jest przyspawany do hondy.

  5. Ducati Factory Team Bagnaia – Enea Bastianini ? Jorge Martin ?
    Repsol Honda Factory Team Marc Marquez- Joan Mir ?
    LCR Honda Team Alex Rins- Ai Ogura ?
    Prima Pramac Racing Ducati Johan Zarco -Bastianini ? Martin ?
    Mooney VR 46 Racing Team Luca Marini- Marco Bezzechi
    KTM Tech 3 Racing Pol Espargaro ?- Remy Gardner ?
    Withu Aprilla MotoGP Team Miguel Oliveira ?- Raul Fernandez ?

  6. Super by było jak by Toprak Razgatoglu przeszedł w miejsce Morbidellego do Yamahy panowie i panie??

  7. Darryn Binder (do końca 2022 – potem powrót do Moto2) – jaki powrót? Skoro nigdy tam nie jeździł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
173 zapytań w 1,681 sek