Jack Miller podpisał umowę z zespołem KTM na starty w latach 2023 i 2024, przez co automatycznie z austriacką marką żegna się Miguel Oliveira. Kto w miejsce Australijczyka? Wydaje się, że Enea Bastianini, jednak Hiszpan popełnia ostatnio wiele błędów. Zapraszamy do zapoznania się z listą zawodników, jakich zobaczymy w przyszłorocznej stawce.
Ducati:
Francesco Bagnaia (do końca 2024)
Enea Bastianini (??)
Jack Miller (do końca 2022 – potem do KTM)
Suzuki: (zespół wycofuje się)
Alex Rins (do końca 2022)
Joan Mir (do końca 2022 – potem prawdopodobnie Repsol Honda)
Honda:
Marc Marquez (do końca 2024)
Joan Mir (??)
Pol Espargaro (do końca 2022)
Yamaha:
Franco Morbidelli (do końca 2023)
Fabio Quartararo (do końca 2024)
KTM:
Brad Binder (do końca 2024)
Jack Miller (do końca 2024)
Miguel Oliveira (do końca 2022)
Aprilia:
Aleix Espargaro (do końca 2024)
Maverick Vinales (do końca 2024)
Tech3 KTM:
Remy Gardner (do końca 2022)
Raul Fernandez (do końca 2022)
LCR Honda:
Takaaki Nakagami (do końca 2022)
Alex Marquez (do końca 2022)
Pramac Ducati:
Johann Zarco (do końca 2022)
Jorge Martin (do końca 2022)
SKY VR46 Ducati:
Luca Marini (do końca 2022)
Marco Bezzecchi (do końca 2022)
RNF Aprilia: (zespół zmienia motocykle z Yamahy)
Andrea Dovizioso (do końca 2022)
Darryn Binder (do końca 2022)
Gresini Ducati:
Enea Bastianini (do końca 2022)
Fabio di Giannantonio (do końca 2022)
Legenda:
zawodnicy już z umową z obecnym zespołem na 2023 rok
zawodnicy jeszcze bez umowy z obecnym zespołem na 2023 rok
prawdopodobny zawodnik – umowa nie została jeszcze ogłoszona
zawodnicy tracący miejsce w obecnym zespole na 2023 rok
Pol oficjalnie rozstaje się z Repsolem? kiedy było potwierdzenie?
Tak samo nie ma potwierdzenia że zostaje, a przymierzany jest do Tech3.
był pierwotnie zaznaczony na czerwono, jako pewniak, stąd moje pytanie
teraz jest już ok
Sorry, na gorąco pisałem i edytowałem to co się nie zgadzało.
Oliveira do Pramaca? To chyba jak w Ducati wyląduje Martin a nie Bastianini :D
W LCR Hondzie przydałby się np Lecuona i może Rins. Czyli świeża krew. Ale Japończycy raczej nie odpuszczą Naakagamiego. Wielu gdyba ( ja też ) że Mir do HRC ale oficjalnie nic nie wiadomo. Pewnie poczekany do powakacji na bardziej pewne informacje.
Nakagamiego zastąpi najpewniej Ai Ogura, który robi dobrą robotę w Moto2. Lecuona im niepotrzebny. Wraz z Taaką wylecieć powinien także Alex Marquez – WSBK stoi otworem, ale MotoGP to za wysoka dla niego półka.
Raczej dla Doviego i Morbidellego MotoGP to za wysoka półka. Franco w fabryce Yamahy to jakaś kosmiczna pomyłka. Ale ma kontrakt d0 2023. W zasadzie ostania piątka ledwo się mieści w 10 pkt. Ciekawe co z Oliverią – potencjał ma . Polityki niektórych ekip ( Honda, KTM ) są na prawdę zagadkowe. Oczywiście nie znamy wszystkich zakulisowych tajnych ustaleń, a prawda jest taka że zespoły mogą przebierać i to one stawiają warunki. Oprócz kilku najlepszych zawodników oczywiście.
Niestety, ale wygląda na to że młody Marquez jest przyspawany do hondy.