Home / MotoGP / Składy MotoGP na sezon 2024 (stan na 7 października 2023)

Składy MotoGP na sezon 2024 (stan na 7 października 2023)

Wyjaśniła się wreszcie sytuacja Marca Marqueza i Pedro Acosty w MotoGP. Pierwszy z Hiszpanów zostawia Hondę i przesiada się najprawdopodobniej na satelickie Ducati. Drugi – zadebiutuje w MotoGP na motocyklu marki GasGas (KTM). Teraz pytanie brzmi: kto zastąpi Marqueza? Poważnym kandydatem jest  Johann Zarco, który ma kontrakt w ekipie LCR, jednak może z niego odejść, zastąpiony przez kogoś z zewnątrz. Jak wygląda na ten moment obsada foteli wyścigowych na sezon 2024?

Ducati:
Francesco Bagnaia (do końca 2024)
Enea Bastianini (do końca 2024)

Honda:
Marc Marquez (do końca 2023)
Joan Mir (do końca 2024)
Johann Zarco (?)

Yamaha:
Fabio Quartararo (do końca 2024)
Alex Rins (do końca 2024)
Franco Morbidelli (do końca 2023)

KTM:
Brad Binder (do końca 2026)
Jack Miller (do końca 2024)

Aprilia:
Aleix Espargaro (do końca 2024)
Maverick Vinales (do końca 2024)

GasGas:
Augusto Fernandez (do końca 2024)
Pedro Acosta (do końca 2024 lub 2025)
Pol Espargaro (do końca 2023)

LCR Honda:
Johann Zarco (do końca 2025 – o ile nie awansuje do fabrycznego zespołu za Marqueza)
Alex Rins (do końca 2023)
Takaaki Nakagami (do końca 2024)
Iker Lecuona (?)

Pramac Ducati:
Jorge Martin (do końca 2024)
Franco Morbidelli (do końca 2024)

Johann Zarco (do końca 2023)

VR46 Ducati:
Luca Marini (do końca 2024)
Marco Bezzecchi (do końca 2024)

RNF Aprilia:
Miguel Oliveira (do końca 2024)
Raul Fernandez (do końca 2024)

Gresini Ducati:
Alex Marquez (do końca 2024)
Fabio di Giannantonio (do końca 2023 – minimalna szansa na pozostanie w MotoGP)
Marc Marquez (?)

Legenda:
zawodnicy już z umową na 2024 rok
zawodnicy jeszcze bez umowy na 2024 rok (+ prawdopodobna opcja)
prawdopodobny zawodnik – umowa nie została jeszcze ogłoszona
zawodnicy tracący miejsce w obecnym zespole na 2024 rok

komentarzy 11

  1. Zarco ma do końca 2025 a nie 2024.

  2. Guidotti mówił jakoś w okolicach Czerwca, że Acosta trafi do MotoGp na miejsce którego nikt się nie spodziewa – pewnie myślał że dogada się z kimś z dwójki LCR, RNF albo KTM dostanie trzeci zespół.

    Tymczasem wyjdzie tak jak chyba wszyscy się spodziewali i po prostu poleci ktoś z GasGas z obowiązującym kontraktem. Ostatni raz tak „sprytna” w kontraktach była Honda z Dovizioso w 2011.

    Chyba że, w związku z rozmowami na linii Dorna-MSMA w sprawie nowego regulaminu od 2027, KTMowi uda się coś na ostatnią chwilę wywalczyć.

    • Możesz mi przypomnieć jak to wtedy było miałem lukę w śledzeniu moto gp

      • Domyślam się, że chodzi o rok 2011, nie wiem czy fidell33 odpowie, więc wyjaśniam:
        Honda w środku 2010 zakontraktowała sobie już Stonera i Pedrosę na sezon 2011. Tymczasem Dovi miał klauzulę w kontrakcie z Hondą (jeśli nic nie mylę), że jeśli będzie w TOP5 w generalce po jakimś wyścigu, to ma opcję przedłużenia kontraktu o rok. I tak też zrobił, i tak mieliśmy trzech zawodników w Repsol Hondzie :)

        A co do KTM, ponoć forsują możliwość wystawienia aż 6 dzikich kart przez fabrykę w przyszłym sezonie. Byłoby super i dla nas, i dla KTM. Być może nawet zechcą rotować swoich zawodników z Gasgas. Jeśli miałoby być 20 rund, jak w tym sezonie, to na dwa miejsca w Gasgas + 6 dzikich kart mieliby łącznie 20+20+6 = 46 startów. Dzieląc przez 3, dałoby to 15/16 wyścigów dla trzech zawodników. Może im wystarczy? :)

        I jeszcze odnośnie 2024, bardziej niż składy interesuje mnie przyszłoroczny kalendarz. Zwykle chyba już o tej porze powinniśmy go mieć?

        • W sprawie. Doviego wszystko się zgadza. Poza tym rzekomo Dorna miała położyć kasę na trzeciego Repsola, bo mieliśmy wtedy żałosną liczbę 17 motocykli.

          A co do kalendarza, to chyba wciąż się zastanawiają nad układem z eyścigami w Hiszpanii. W końcu są rotacyjne rundy, choć szczerze za Aragonią płakać nie zamierzam, gdyby na stałe wyleciała.

        • Dzięki chłopaki za wyjaśnienie. Ktm i Honda to bogate marki więc myślą że wszystko im wolno. Żenada.

  3. Obok Martina chciałbym Morbiego. Za DiGię natomiast Mir lub Marquez, z kolei za Takę Ai Ogura.

  4. Ale będzie młyn w przyszłym roku 😁😁💪💪

  5. ankieta prywatna, pytanie z ciekawości… czy ktoś z Was ogląda British Superbike ? :)

    • Kiedyś oglądałem, niestety, albo i stety się rozmnożyłem i z braku czasu od kilku lat jako stałe oglądanie zostało MotoGP. (A i to zdarza się przegapić) w zeszłym roku mogłem obejzec ok środy wszystkie wyścigi, niestety w tym lipa.

  6. Wedlug niektórych informacji jakby Marc Marquez zerwał kontrakt z Repsol Honda Factory Teami podpisał kontrakt z Gresini Racing Dicati. To Johan Zarco zostanie przeniesiony do Repsol Honda Factory Team, a wtedy kolegą zespołowym Takaaki Nakagamiego w LCR Honda będzie Iker Leucona. Jeżeli Marc Marquez zostanie w Respsol Honda Factory Team na sezon 2024. To Skład Resol Honda Factory Team w klasie MotoGP na sezon 2024 będzie identyczny jak w sezonie 2023.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 2,138 sek