Jak wygląda obecnie sytuacja w zatrudnieniu przez teamy klasy MotoGP zawodników na kolejny rok? Poniżej przedstawiamy zestawienie sytuacji na dzień dzisiejszy.
Repsol Honda (klasa Fabryczna)
Marc Marquez (Potwierdzone)
Dani Pedrosa (Potwierdzone)
Movistar Yamaha (klasa Fabryczna)
Valentino Rossi (Potwierdzone)
? (Aktualnie Jorge Lorenzo)
Ducati Team (klasa Fabryczna)
Andrea Dovizioso (Potwierdzone)
Cal Crutchlow (Potwierdzone)
Suzuki (klasa Fabryczna)
? (Aleix Espargaro?)
? (Maverick Vinales?)
Aprilia (klasa Fabryczna)
? (Jeśli Aprilia oficjalnie wróci w 2015 roku – Alvaro Bautista/Danilo Petrucci/Stefan Bradl/Eugene Laverty/Marco Melandri?)
? jw.
Monster Yamaha Tech 3 (klasa Fabryczna)
Pol Espargaro (Zostanie w Tech3, chyba że Lorenzo odejdzie z fabrycznej Yamahy, wtedy pewnie zajmie jego miejsce)
? (Aktualnie Bradley Smit, ale najprawdopodobniej zastąpi go zawodnik z klasy Moto2 lub Moto3)
Pramac Ducati (klasa Fabryczna)
Andrea Iannone (Potwierdzone, być może otrzyma fabryczne Ducati)
? (Aktualnie Yonny Hernandez, najprawdopodobniej zostanie na 2015)
LCR Honda (klasa Fabryczna)
? (Aktualnie Stefan Bradl, ale pogłoski sugerują, że jego miejsce zajmie Jack Miller)
? (być może w przyszłym sezonie LCR wystawi drugi motocykl w klasie Open)
Go& Fun Honda Gresini (klasa Fabryczna/Open)
? (Aktualnie Alvaro Bautista, ale na jego miejsce na motocyklu RC213V spodziewany jest Scott Redding)
? (Aktualnie Scott Redding, motocykl Open będzie wolny kiedy Scott przejdzie na motocykl prototypowy)
NGM Forward Racing (klasa Open)
? (Aktualnie Aleix Espargaro – najprawdopodobniej Hiszpan wybierze Suzuki, zastąpi go ktoś z listy Smith, Bradl, Dominique Aegerter lub Simone Corsi)
? (Aktualnie Colin Edwards, odchodzi na emeryturę – zwolni się miejsce dla kogoś z listy wymienionej powyżej)
Drive M7 Aspar (klasa Open)
Nicky Hayden (Potwierdzone)
? (Aktualnie Hiroshi Aoyama)
Avintia Racing (klasa Open)
? (Aktualnie Hector Barbera, zespół obecnie prowadzi rozmowy z Ducati/Yamahą/Kawasaki odnośnie dostawy motocykli w przyszłym roku)
? (Aktualnie Mike di Meglio)
Cardion AB Motoracing (klasa Open)
Karel Abraham (Potwierdzone)
Paul Bird Motorsport (klasa Open)
? (Aktualnie Michael Laverty, plany zawodnika/zespołu nieznane)
? (Aktualnie Broc Parkes, plany zawodnika/zespołu nieznane)
Iodaracing (klasa Open)
? (Aktualnie Danilo Petrucci, plany zawodnika/zespołu nieznane)
Polajkujecie strone na fb – motogp polska pasja na cale zycie? Sorry za taki komentarz.
Ja już polubiłem, tylko proszę – nie faworyzuj tam Marqueza :D
Co do listy – nie ma szans na 3-osobowy zespół fabrycznego Ducati?
To Avintia jeszcze nie potwierdziła że będzie korzystać z Ducati?
W ekipie Aspara zostawiłbym zarówno Nicky’ego jak i Hiroshiego – nie zawodzą, a czasem nawet pokażą się z lepszej strony (Aoyama 10. w Argentynie, Hayden 3x w Q2). Dobrze też, że Abraham zostaje z Hondą.
A w Aprilii (jeśli wróci) widziałbym z chęcią Petrucciego i Bautistę – nawet jeśli kolejny Hiszpan miałby być w fabryce.
Jeszcze trwają rozmowy i wcale nie jest pewne, ze zobaczymy 6 maszyn Ducati.
to DePuniet nie bedzie jezdzil w Suzuki?
niestety wygląda na to ze nie, Suzuki go troche w choooja zrobiło, wolalbym widziec w Suzuki Randy’ego zamiast Mvericka
Ja właśnie mam nadzieje że Randy nie zostanie w suzuki bo jest jednak poziom niżej niż Alex i Maverick
Może dwójka Hiszpanów w teamie przyciągnie sponsorów, a Randy pod tym względem jakoś specjalnie atrakcyjny nie jest.
De Puniet nie nadaje się na więcej, jak testera. Niestety, ale jego klasa sportowa w połączeniu z długim rozbratem od wyścigów nie rokuje dobrze… ;)
Czy ja wiem? W 2011 roku walczył jak równy z równym z Espargaro, a tytuł „CRT World Champion” przegrał z tego co pamiętam w dość frajerski sposób, zaliczając w poszczególnych wyścigach dość głupie gleby. :D
2012 co innego, myślami był już w Suzuki.
Ja myślę, że Randy i tak wróci do MotoGP, bo Dorna potrzebuje Francuza, a Mike di Meglio chyba w ogóle nie spełnia tej 'roli’ :D
Pomyłka: 2011->2012 oraz 2012->2013 – niestety czuję się nadal jakoś przy 2013 zamiast 2014 :D
Jest jednak już po 30-stce i bez wielkich sukcesów. Tester idealny, ale raczej słaby kandydat na „robienie wyników”. ;)
W sumie ciekawą opcją byłby trzeci motocykl Suzuki na niektórych rundach (jak to robi Michelle Pirro jako tester Ducati) i start w Le Mans, bo di Meglio fanów z Francji raczej nie przyciąga :D
Dobre rozwiązanie… zobaczymy, czy wypali… :)
ja bym sie cieszyl z polaka w stawce nawet jakby jezdzil w PB i zajmowal ostatnie lokaty
Cieszyłbyś się, bo żadnego innego ostatnio (właściwie w ogóle w czołowej klasie) nie było :D pamiętam jak w 2007 roku na Le Mans bodajże na prowadzeniu był i Guintoli, i de Puniet.
Ogólnie chyba wolałbym, żeby ten Polak jeździł w słabszej klasie, ale walczył o podium, niż przyjeżdżał w silniejszej, ale na dole stawki.
W Moto2 swego czasu był Wargala… niestety bez sukcesu, a mało tego miał problemy z kwalifikowaniem się… może kiedyś… ;)
Jest Kosiniak, jest Pasek… a w 2012 roku mówiło się o dwóch potencjalnych Polakach w RedBull Rookies Cup! Niestety żaden się nie dostał :( Jeden z nich jest „w połowie” Amerykaninem jak dobrze pamiętam, jedyne co pamiętam, to imię: Casey :) Kto wie, polski Stoner? :D
Wargala miał problem bardziej z ekipą; miał podpisany kontrakt na sezon 2011, ale w Katarze nie pojechał bo części z Japonii nie dotartły na czas. W Hiszpanii nawet się zakwalifikował, ale wyścigu nie ukończył (wywrotka). Potem ekipa miała problemy finansowe i się wycofała.
Osobiście jednak wolałbym widzieć Polaka bardziej w Moto2/Moto3 niż w MotoGP. To oczywiście tylko takie marzenie, ale skoro kraje, które z MotoGP nawet nie miały nic wspólnego, mogą mieć nawet jednego zawodnika to czemu nie Polska. Nawet jeśli to nie poprawi popularności tego sportu w Polsce to co (poza paroma $$$) może stać na przeszkodzie? Dziwne mniemanie się w Polsce utarło, że jak F1 traci na popularności w Polsce z powodu braku następcy Kubicy to po co inwestować w sport motorowy.
BTW. Moglibyście dać na górze portalu do tego wysuwanego menu MotoGP, Moto2, Moto3 itd. (tam gdzie są klasyfikacje generalne) zakładkę „Składy na sezon 2015”?