Home / MotoGP / Testy MotoGP, Barcelona: Alex Marquez na czele. Quartararo wraca do czołówki

Testy MotoGP, Barcelona: Alex Marquez na czele. Quartararo wraca do czołówki

Zakończyły się jednodniowe testy posezonowe MotoGP w Hiszpanii. Wydarzeniem dnia były oczywiście pierwsze kontakty zawodników ze ścisłej czołówki z nowymi dla siebie motocyklami i zespołami. I tak, Jorge Martin zdążył już zaliczyć pierwszy niegroźny wypadek na Aprilii, a Marc Marquez przeskoczyć o dwie generacje Ducati by sprawdzić GP25. Ciekawie było też na końcu stawki, z uwagi na głośne debiuty w królewskiej klasie.

W testach wzięło udział 24 zawodników etatowych i testerów. Alex Márquez z zespołu Gresini Ducati na mistrzowskim GP24 przez większość dnia prowadził w tabeli czasów, pomimo wywrotki w połowie popołudnia w zakręcie #7. Francesco Bagnaia, ustępujący mistrz świata z Ducati (jadący w białych barwach), oraz Fabio Quartararo z Yamahy na chwilę zepchnęli Márqueza z pierwszej pozycji, ale numer #73 szybko odpowiedział.

Nowo koronowany mistrz świata Jorge Martin był w dobrym nastroju po swoich pierwszych okrążeniach na Aprilia RS-GP, później zaliczył jednak swoją pierwszą wywrotkę na nowym motocyklu, goniąc debiutującego w roli testera Hondy Aleixa Espargaro w zakręcie #5. Dużo poważniejszy wypadek podczas hamowania miał Enea Bastianini, całkowicie niszcząc swój motocykl KTM RC16.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Marc Márquez, podczas swoich pierwszych przejazdów na motocyklu w fabrycznych barwach Ducati, awansował na szóste miejsce, zanim spadł poza pierwszą dziesiątkę. Ośmiokrotny mistrz świata na ostatnim okrążeniu przyspieszył i ukończył dzień tuż za Bagnaią, na czwartej pozycji. Pomiędzy wszystkimi zawodnikami na Ducati, na drugiej lokacie uplasował się dziś Fabio Quartararo, który nie krył radości z kończenia sesji w ścisłej czołówce.

Debiutanci: Ai Ogura, Somkiat Chantra oraz Fermin Aldeguer również zaliczyli swoje pierwsze wywrotki w MotoGP, lecz wszyscy wyszli z nich bez szwanku. Luca Marini był wyraźnie sfrustrowany poważnym wypadkiem, który poważnie uszkodził jego motocykl Hondy. Podczas próbnego startu Aldeguer rozbił kaskiem szybę swojego Ducati. Warto wspomnieć, że kilku zawodników sprawdzało komunikację radiową wbudowaną w kask. Kolejne testy odbędą się już w lutym przyszłego roku na torze Sepang.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki testów
Rider Nat Team Time Lap Max (km/h)
1 = Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP24) 1:38.803s 36/61 347.2
2 = Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.396s 44/75 348.3
3 = Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24/25) +0.595s 14/58 352.9
4 ^4 Marc Marquez SPA Ducati Lenovo (GP24/25) +0.651s 47/49 351.7
5 ^4 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +0.668s 76/82 349.5
6 ^6 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.705s 56/62 351.7
7 ˅3 Franco Morbidelli ITA VR46 Ducati (GP24) +0.762s 31/52 346.1
8 ˅3 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.765s 54/60 343.9
9 ˅3 Pedro Acosta SPA Red Bull KTM (RC16) +0.768s 28/72 351.7
10 ˅3 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +0.813s 37/65 343.9
11 ˅1 Jorge Martin SPA Aprilia Racing (RS-GP24/25) +1.056s 44/77 349.5
12 ˅1 Maverick Viñales SPA Red Bull KTM Tech3 (RC16) +1.084s 56/74 354.0
13 = Marco Bezzecchi ITA Aprilia Racing (RS-GP24/25) +1.192s 62/84 349.5
14 = Aleix Espargaro SPA Honda Test Rider (RC213V) +1.204s 40/50 342.8
15 ^3 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +1.267s 60/67 343.9
16 ˅1 Enea Bastianini ITA Red Bull KTM Tech3 (RC16) +1.279s 48/55 350.6
17 ˅1 Miguel Oliveira POR Pramac Yamaha (YZR-M1) +1.335s 55/60 345.0
18 ˅1 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +1.429s 33/57 346.1
19 = Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (GP24/5) +1.683s 45/69 345.0
20 = Fermin Aldeguer SPA Gresini Ducati (GP24)* +1.761s 51/58 347.2
21 = Ai Ogura JPN Trackhouse Aprilia (RS-GP24)* +2.143s 55/86 347.2
22 = Jack Miller AUS Pramac Yamaha (YZR-M1) +2.222s 51/71 342.8
23 = Somkiat Chantra THA LCR Honda (RC213V)* +2.492s 49/61 342.8
24 = Lorenzo Savadori ITA Aprilia Test Rider (RS-GP24/25) +8.793s 7/13 342.8

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 10

  1. Marqez nie jeździł GP 25 w fabrycznych barwach Ducati, maszyna była cała czerwona, na dodatek w kolorze który ma inny odcień niż fabryczne malowanie z sezonu 24 – był jaśniejszy .
    Marqez przez cały dzień był w okolicach 11-6 miejsca w zależności od momentu testów, swój czas który dał mu 4 lokatę uzyskał pod sam koniec dnia testowego .
    Pecco Bagania chyba nikogo nie zaskoczył swoją pozycją w testach „3′.
    Niespodzianką był Fabio który wykręcił drugi czas, Alex Marqez też jest tu mocny i to było widać od początku weekendu.
    Dla mnie, ani ten tor, ani te testy nie są w żaden sposób miarodajne, a same maszyny przejdą jeszcze nie jedną zmianę przez przerwę zimową.
    Ducati nadal potrzebuje czegoś w zakręcie i coś z top speed – bo KTM im trochę w tej chwili odjechał, a w długich zakrętach Aprillia jest wyraźnie szybsza.

  2. Mam nadzieję, że Yamaha odrobi lekcję. Mają najlepszego zawodnika w stawce. Pora dać mu sprzęt którym będzie mógł walczyc.

    • Yamaha powoli, ale skutecznie zaczyna składać i zgrywać cały ten pakiet z sobą razem.
      Teraz mają w satelicie Millera który ma lata doświadczeń z Ducati i dwa sezuz KTM -em, więc na doświadczenie w tym co się sprawdzało, a co nie u konkurencji.
      Jak już ogarną V4 będzie to przydatna wiedzą, układ gratów w ramię z silnikiem V będzie wyglądać zupełnie inaczej niż ten, kiedy siedzi tam rzędowa czwórka.
      Mają więcej dni testowych i możliwość szerokich zmian.

      DUCATI w tym roku musi mocno popracować nad maszyną, silnik Gp25 będzie zamrożony praktycznie na dwa sezony, więc trzeba uciec jak daleko się da konkurencji na „sterydach”.

  3. Jak kiedyś napisał Witek- cyt: ” ….testy, których nie wygrywa Viniales są nie ważne…” 😂😂😂

    • Bo to prawda jest 😅

      Akurat wtedy kiedy Maverick przestał wygrywać testy, producenci zaczęli się skarżyć, że jest za mało czasu na testy przez te wszystkie sprinty i inne takie. Co więcej, sam Vinales to potwierdził, bo skoro testy były za krótkie to wygrał w ich przedłużeniu zwanym wyścigiem. Przypadki? 🤔 No nie sądzę 😅

  4. Podobno Bastianini za 3-cie miejsce w klasyfikacji zarobiły prawie 1mln.euro A dla Marqueza to nic nie znaczyło (jego wypowiedż) oprócz tego by dać wdzięczność swojej ekipie w zespole i godnie sie pożegnać Troche mi szkoda Enei ale kurcze mógł zacząć lepiej jeżdzić wcześniej Z drugiej strony to pokazuje że na torze MM nie ma kolegów i bierze co co może

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
158 zapytań w 1,129 sek