Podobnie jak w World Superbike, w MotoGP okres przygotowawczy dobiegł już końca. Następny raz kiedy zobaczymy zawodników na torze, będzie to za dwa tygodnie, podczas GP Kataru. We wtorek, w Lusail zawodnicy kręcili ostatnie okrążenia, głównie z celem potwierdzenia, że to co wybrali na ten sezon, jest najlepszym wyborem. Znaleźli też czas na time-attack, w którym najszybszy okazał się Pecco Bagnaia (Ducati). #1 nie zwalnia tempa, i jest faworytem do zdobycia trzeciego tytułu z rzędu. Podobnie jak dwa lata temu, przeszkodzić próbował mu będzie Enea Bastianini, który wraca na dobre tory, po sezonie pełnym kontuzji.
Czwarty czas wykręcił Marc Marquez (Gresini), który coraz pewniej czuje się na zeszłorocznym motocyklu Ducati. W ostatnich 20-minutach sesji, Hiszpan zaliczył swój pierwszy upadek na włoskiej maszynie. Jorge Martin (Pramac) kontynuuje bardzo mocne testy, wyraźnie pokazując, że podobnie jak u Pecco, tempo z końcówki zeszłego sezonu pozostało. Świetnie wygląda też Fabio Di Giannantonio (VR46), który szybko odnalazł się w nowej ekipie, i na nowym Desmosedici.
Coraz szybciej jeżdżą też zawodnicy Aprilii, których w czołowej szóstce było aż trzech. Szybki Aleix Espargaro czy Maverick Vinales nie są wielkim zaskoczeniem, ale Raul Fernandez na zeszłorocznej RS-GP, na 5. miejscu, po ominięciu prawie całego testu w Sepang, jest zdecydowanie niespodzianką. Hiszpan również zakończył zeszły sezon na fali, zdobywając 5. miejsce w Walencji, pokazując, że niektórzy potrzebują więcej czasu na adaptację w MotoGP.
Więcej czasu z pewnością nie potrzebuje Pedro Acota (GasGas Tech3), którego czasy nie są już tak imponujące jak w Malezji, ale wciąż jest znacznie szybszy od bardziej doświadczonego kolegi z drużyny, a na tle Jacka Millera również nie wypada źle. Najszybszym motocyklem KTM-a klasycznie był Brad Binder, który jeśli jeszcze trochę doszlifuje tempo na jednym okrążeniu, może być prawdziwym zagrożeniem dla Ducati.
Ciężko w czołówce znaleźć jednak japoński motocykl, z których najwyżej sklasyfikowanym był Fabio Quartararo (Yamaha), na 14. pozycji. Jego kolega z zespołu Alex Rins był tylko 0,1s wolniejszy, lecz problemem Yamahy ciągle pozostaje brak przyczepności tyłu, w szczególności na nowej oponie. W tabeli czasów nie widać postępów Hondy, jakie ta z pewnością poczyniła tej zimy. Najszybszym ich zawodnikiem był Johann Zarco (LCR), który był dopiero 17., ale jak już wspomniałem zawodnicy i szefowie Hondy pozytywnie wypowiadają się o nowym motocyklu, i zaznaczają, że są bliżej europejskich rywali niż byli rok temu.
Wyniki testów MotoGP w Katarze (2. dzień) | |||||||
Rider | Nat | Team | Time | Lap | Max (km/h) | ||
1 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | 1:50.952s | 29/52 | 351.7 |
2 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.120s | 29/49 | 346.1 |
3 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.308s | 36/45 | 342.8 |
4 | = | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.383s | 39/42 | 345.0 |
5 | = | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.389s | 50/56 | 346.1 |
6 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.435s | 33/60 | 342.8 |
7 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | +0.514s | 42/50 | 347.2 |
8 | = | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.537s | 34/60 | 350.6 |
9 | ^8 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.631s | 53/55 | 346.1 |
10 | = | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.726s | 48/49 | 346.1 |
11 | ˅2 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.768s | 41/57 | 343.9 |
12 | ^9 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.884s | 52/65 | 347.2 |
13 | ˅2 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.992s | 33/62 | 346.1 |
14 | ˅2 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.013s | 43/57 | 349.5 |
15 | = | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +1.094s | 68/72 | 349.5 |
16 | ˅2 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.151s | 59/60 | 348.3 |
17 | ˅1 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.210s | 50/52 | 345.0 |
18 | ^1 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.432s | 52/53 | 340.6 |
19 | ˅6 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.505s | 21/32 | 340.6 |
20 | = | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +1.725s | 54/60 | 343.9 |
21 | ^2 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.818s | 77/83 | 345.0 |
22 | ˅4 | Cal Crutchlow | GBR | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +2.060s | 46/59 | 345.0 |
23 | ˅1 | Michele Pirro | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +2.703s | 54/67 | 340.6 |
24 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Trackhouse Aprilia (RS-GP) | +10.448s | 7/12 | 338.5 |
Źródło: crash.net
taka szybka analiza…
najrówniejszy ze wszystkich oczywiście Pecco, a dodatkowo z dobrym tempem Bestia, Aleix i Jorge. za nimi Maveric, DiGia i Raul. ogólnie rzecz biorąc, pierwsza ósemka, może poza Marquezem, potrafiła trzymać tempo 1.52. Marquez bliżej poziomu Bindera i Bezzecchiego, ale też i zdecydowanie najmniej przejechał pełnych okrążeń z całej stawki, nie licząc Mira i Savadoriego. po przeciwnej stronie byli Acosta, Augusto i Pirro, którzy przejechali ponad 50 pełnych kółek
rancesco Bagnaia głównym faworytem do walki o trzeci Tytuł Mistrza Świata. Wśród faworytów do walki o tytuł oprócz Pecco będą Enea Bastianini, który jest w jeszcze lepszej formie niż w sezonie 2022. Jorge Martin oraz kierowcy Aprilli i być może Brad Binder. Głównym czarnym koniem sezonu 2024 w klasie MotoGP będzie najprawdopodobniej Fabio Di Giannantonio i silny będzie debiutujący w sezonie 2024, w klasie MotoGP Pedro Acosta. Żle prezentuje się tempo wyścigowe fabrycznych motocyklistów Yamahy, Hondy na bardzo podobnym poziomie jak w sezonie 2023, Słabiutko Agusto Fernnadez
Francesco Pecco Bagnaia głównym faworytem do walki o trzeci Tytuł Mistrza Świata. Wśród faworytów do walki o tytuł oprócz Pecco będą Enea Bestia Bastianini, który jest w jeszcze lepszej formie niż w sezonie 2022. Jorge Martinator Martin oraz kierowcy Aprilli i być może Brad Binder. Głównym czarnym koniem sezonu 2024 w klasie MotoGP będzie najprawdopodobniej Fabio Di Giannantonio. Niemal na pewno pozytywnie zaskoczy debiutujący w klasie MotoGP Pedro Acosta. Żle prezentuje się tempo wyścigowe fabrycznych motocyklistów Yamahy, Hondy na zbliżonym poziomie jak w sezonie 2023, Słabiutko Agusto Fernnadez i znakiem ? jest tempo Marco Bezzechiego,, Alexa Marqueza i mimo wszystko Marca Marqueza oraz Miguela Oliveiry