Zakończył się drugi dzień przedsezonowych testów MotoGP w Katarze. W sobotę najszybszy był Alex Rins na Suzuki, ale już w niedzielę jego wynik o blisko 0,4s pobił Fabio Quartararo z Petronas Yamahy. Hiszpan dziś był drugi. Zawodnicy Yamahy poczynali sobie świetnie – przynajmniej jeśli chodzi o tempo na jednym okrążeniu. Maverick Vinales był trzeci, a Franco Morbidelli – czwarty.
Zawodnicy testują na torze, a co robić zimą? Jeśli chodzi o jazdę motocyklem, raczej należy zaczekać. Chyba, że dla kogoś dobrą opcją są opony zimowe. Są wykonane z innej mieszanki gumy niż opony letnie. Taki surowiec sprawia, że materiał nie stwardnieje, a tym samym zapewnia bezpieczną jazdę. Osoby jeżdżące na oponach letnich zauważają ich twardnienie, które zmniejsza przyczepność i wydłuża drogę hamowania, a to w konsekwencji nie tylko utrudnia jazdę, ale też sprawia, że nie jest ona wystarczająco bezpieczna.
Wracając do testów, wpadkę zaliczył dzisiaj Marc Marquez, ale obyło się bez kontuzji. Hiszpan wciąż odczuwa skutki zabiegu operacyjnego z okresu zimowego. Dziś zajął odległą pozycję. Honda testowała „holeshot device” – urządzenie usztywniające zawieszenie na starcie. Głośno jest również o takim rozwiązaniu u Ducati – które ma działać nie tylko na starcie, ale również w trakcie okrążenia.
Wyniki 2 dnia | ||||||
Zawodnik | Kraj | Zespół | Czas | Okr. | ||
1 | = | Fabio Quartararo | FRA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | 1m 54.038s | 52/65 |
2 | ^3 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.162s | 52/53 |
3 | ˅1 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.226s | 53/68 |
4 | ˅1 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.443s | 55/70 |
5 | ˅1 | Francesco Bagnaia | ITA | Pramac Ducati (GP20) | +0.482s | 37/52 |
6 | ^8 | Johann Zarco | FRA | Reale Avintia (GP19) | +0.527s | 55/56 |
7 | ˅1 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.574s | 23/52 |
8 | ˅1 | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team (GP20) | +0.624s | 36/60 |
9 | ˅1 | Valentino Rossi | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.702s | 22/52 |
10 | ˅1 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.721s | 30/43 |
11 | ˅1 | Aleix Espargaro | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.724s | 26/33 |
12 | ˅1 | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Team (GP20) | +0.814s | 23/49 |
13 | ˅1 | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +0.852s | 25/54 |
14 | ˅1 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.055s | 26/46 |
15 | = | Jack Miller | AUS | Pramac Ducati (GP20) | +1.156s | 11/42 |
16 | = | Tito Rabat | SPA | Reale Avintia (GP19) | +1.314s | 53/54 |
17 | = | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +1.562s | 20/53 |
18 | = | Iker Lecuona | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16)* | +1.606s | 45/53 |
19 | = | Alex Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V)* | +1.687s | 22/48 |
20 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16)* | +1.892s | 19/57 |
21 | = | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda (RC213V) | +2.140s | 26/27 |
22 | = | Bradley Smith | GBR | Aprilia Test Rider (RS-GP) | +2.369s | 49/52 |
Źródło: crash.net
Alex Marquez strasznie słabo na wszystkich testach.
Jak na razie to tak wygląda że na tym torze Yamaha i Suzuki są bardzo mocne (z tym że rok temu też były te Moto mocne) jednak widać że jak na razie to widać że są trochę mocniejsze, Ducati i KTM jednak trochę gorzej jak rok temu, Honda gorzej, problem z oceną Aprilii bo Aleix (licząc oba dni to lepiej) jednak brak Ianone przez co obraz nie jest pełny
Dodam że rok temu na testach to Honda też nie zachwycała (tyle że było jednak wtedy lepiej niż teraz)
Jak na jazdę z jedną sprawna ręką- jest super!
(i pytanie podstawowe, na jakich oponach testują, starych, czy nowych?)
Jego tempo jest gorszr od Lorenzo z przed roku. Czy sie myle?
Po tych testach wiem tyle że właściwie nic nie wiem Honda-zagadka Suzuki ,Aprilia w sumie też-mile zaskoczyło Yamaha-jak zawsze testy dobre ale będzie zadyszka w sezonie (nie licząc satelit) Ducati-zagadka Ktm-jest tam gdzie ich miejsce więc bez komentarza
Tak to z testami, mozna gdybac ale tak naprawdę nic nie wiadomo. Na pierwszy rzut oka jednak honda bardzo słabo. Czasy i Alexa i Cala są kiepskie a marca ze względu na kontuzję ciężko ocenić
Dokładnie Co roku to samo,taka trójca-Yamaha ,Ducati i Honda tak zmieniają sie czasami które niewiele odzwierciedlają w sezonie wyścigowym Ja sie ciesze a raczej mam nadzieje że włączy sie w to towarzystwo Suzuki Honda zawsze sie odnajduje,jest konkurencyjna w sezonie i zawsze są z Marquezem konkurencyjni Gorzej z Yamahą bo gdzieś zawsze sie pogubi i goście od Ducati tracą motywacje na walke o mistrzostwo Jeszcze niecałe dwa tyg.i zaczną sie emocje :)
No bardzo słabo tyle że należy zwrócić uwagę na to że Losail jest torem na którym to Yamaha jest zwykle najszybsza a że Suzuki i Yamaha są do siebie podobne w kwestii technicznej to bardzo szybkie mamy także Suzuki, a Hondzie na tym torze raczej szło stosunkowo słabo (i można to zobaczyć w rezultatach wyścigów: 8 Yamaha, 5 Ducati, 3 Honda) i jak dla mnie bardziej miarodajny dla Hondy jest Sepang gdzie też było dość słabo jednak było dla nich lepiej niż w Losail
Tak jak mówili komentatorzy na motogp – rok temu Dovi i Crutchlow byli tu daleko poza 10-tką żeby potem tradycyjnie walczyć o zwycięstwo… I tradycyjnie M1 i Suzuki są tu piekielnie szybkie na krótkie dystanse, nawet Zarco miał tu swego czasu świetny czas, a max czas Vinalesa to już w ogóle kosmos.
Moim skromnym zdaniem Dovi robi swoje, szuka tych swoich przewag taktycznych, tempa na minimalne zużycie, oszczędzanie i dobór opon itp itd – i pewnie cos znajdzie, tym bardziej że jego baza danych jest już pełna zwycięskich zagrywek. Marquez to niewiadoma, ale on także nie musi szaleć i nie musi niczego na siłę wynajdywać. Tak jak większość komentatorów ja także wierzę że Vinales coś tam szykuje, że ma dużo więcej niż pokazuje i to on będzie prawdziwą siłą yamahy w wyścigu.
Ale dopiero jutro pozostałe zespoły będą testować tempo wyścigowe, szczególnie Ducati, więc jeszcze będzie trochę zmian.
Słabsze tempo Ducati można wytłumaczyć tym że testowali jakąś mechaniczną nowinke która obniża motocykl na prostych Powinna niebawem sie tu pojawić informacja na ten temat
Coś jak w Mercedesie w F1 system DAS
:)
Ktoś ma dane z Vmaxami? Bo tylko znam Yamahy i Ducati.
Będę wdzięczny :-)
Ktoś coś pisał o tym ale chyba z 1-go treningu