Home / MotoGP / Testy MotoGP, Losail (dzień 2): Quartararo w niedzielę już na czele

Testy MotoGP, Losail (dzień 2): Quartararo w niedzielę już na czele

Zakończył się drugi dzień przedsezonowych testów MotoGP w Katarze. W sobotę najszybszy był Alex Rins na Suzuki, ale już w niedzielę jego wynik o blisko 0,4s pobił Fabio Quartararo z Petronas Yamahy. Hiszpan dziś był drugi. Zawodnicy Yamahy poczynali sobie świetnie – przynajmniej jeśli chodzi o tempo na jednym okrążeniu. Maverick Vinales był trzeci, a Franco Morbidelli – czwarty.

Upadek zaliczył dzisiaj Marc Marquez, ale obyło się bez kontuzji. Hiszpan wciąż odczuwa skutki zabiegu operacyjnego z okresu zimowego. Dziś zajął odległą pozycję. Honda testowała “holeshot device” – urządzenie usztywniające zawieszenie na starcie. Głośno jest również o takim rozwiązaniu u Ducati – które ma działać nie tylko na starcie, ale również w trakcie okrążenia.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 2 dnia
Zawodnik Kraj Zespół Czas Okr.
1 = Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha (YZR-M1) 1m 54.038s 52/65
2 ^3 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.162s 52/53
3 ˅1 Maverick Viñales SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.226s 53/68
4 ˅1 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +0.443s 55/70
5 ˅1 Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (GP20) +0.482s 37/52
6 ^8 Johann Zarco FRA Reale Avintia (GP19) +0.527s 55/56
7 ˅1 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.574s 23/52
8 ˅1 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP20) +0.624s 36/60
9 ˅1 Valentino Rossi ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.702s 22/52
10 ˅1 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +0.721s 30/43
11 ˅1 Aleix Espargaro ITA Aprilia Gresini (RS-GP) +0.724s 26/33
12 ˅1 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (GP20) +0.814s 23/49
13 ˅1 Pol Espargaro SPA Red Bull KTM (RC16) +0.852s 25/54
14 ˅1 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +1.055s 26/46
15 = Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP20) +1.156s 11/42
16 = Tito Rabat SPA Reale Avintia (GP19) +1.314s 53/54
17 = Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16) +1.562s 20/53
18 = Iker Lecuona SPA Red Bull KTM Tech3 (RC16)* +1.606s 45/53
19 = Alex Marquez SPA Repsol Honda (RC213V)* +1.687s 22/48
20 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16)* +1.892s 19/57
21 = Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) +2.140s 26/27
22 = Bradley Smith GBR Aprilia Test Rider (RS-GP) +2.369s 49/52

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 13

  1. Alex Marquez strasznie słabo na wszystkich testach.

    • Jak na razie to tak wygląda że na tym torze Yamaha i Suzuki są bardzo mocne (z tym że rok temu też były te Moto mocne) jednak widać że jak na razie to widać że są trochę mocniejsze, Ducati i KTM jednak trochę gorzej jak rok temu, Honda gorzej, problem z oceną Aprilii bo Aleix (licząc oba dni to lepiej) jednak brak Ianone przez co obraz nie jest pełny

    • Jego tempo jest gorszr od Lorenzo z przed roku. Czy sie myle?

  2. Po tych testach wiem tyle że właściwie nic nie wiem Honda-zagadka Suzuki ,Aprilia w sumie też-mile zaskoczyło Yamaha-jak zawsze testy dobre ale będzie zadyszka w sezonie (nie licząc satelit) Ducati-zagadka Ktm-jest tam gdzie ich miejsce więc bez komentarza

  3. Tak to z testami, mozna gdybac ale tak naprawdę nic nie wiadomo. Na pierwszy rzut oka jednak honda bardzo słabo. Czasy i Alexa i Cala są kiepskie a marca ze względu na kontuzję ciężko ocenić

    • Dokładnie Co roku to samo,taka trójca-Yamaha ,Ducati i Honda tak zmieniają sie czasami które niewiele odzwierciedlają w sezonie wyścigowym Ja sie ciesze a raczej mam nadzieje że włączy sie w to towarzystwo Suzuki Honda zawsze sie odnajduje,jest konkurencyjna w sezonie i zawsze są z Marquezem konkurencyjni Gorzej z Yamahą bo gdzieś zawsze sie pogubi i goście od Ducati tracą motywacje na walke o mistrzostwo Jeszcze niecałe dwa tyg.i zaczną sie emocje :)

    • No bardzo słabo tyle że należy zwrócić uwagę na to że Losail jest torem na którym to Yamaha jest zwykle najszybsza a że Suzuki i Yamaha są do siebie podobne w kwestii technicznej to bardzo szybkie mamy także Suzuki, a Hondzie na tym torze raczej szło stosunkowo słabo (i można to zobaczyć w rezultatach wyścigów: 8 Yamaha, 5 Ducati, 3 Honda) i jak dla mnie bardziej miarodajny dla Hondy jest Sepang gdzie też było dość słabo jednak było dla nich lepiej niż w Losail

  4. Tak jak mówili komentatorzy na motogp – rok temu Dovi i Crutchlow byli tu daleko poza 10-tką żeby potem tradycyjnie walczyć o zwycięstwo… I tradycyjnie M1 i Suzuki są tu piekielnie szybkie na krótkie dystanse, nawet Zarco miał tu swego czasu świetny czas, a max czas Vinalesa to już w ogóle kosmos.
    Moim skromnym zdaniem Dovi robi swoje, szuka tych swoich przewag taktycznych, tempa na minimalne zużycie, oszczędzanie i dobór opon itp itd – i pewnie cos znajdzie, tym bardziej że jego baza danych jest już pełna zwycięskich zagrywek. Marquez to niewiadoma, ale on także nie musi szaleć i nie musi niczego na siłę wynajdywać. Tak jak większość komentatorów ja także wierzę że Vinales coś tam szykuje, że ma dużo więcej niż pokazuje i to on będzie prawdziwą siłą yamahy w wyścigu.
    Ale dopiero jutro pozostałe zespoły będą testować tempo wyścigowe, szczególnie Ducati, więc jeszcze będzie trochę zmian.

  5. Słabsze tempo Ducati można wytłumaczyć tym że testowali jakąś mechaniczną nowinke która obniża motocykl na prostych Powinna niebawem sie tu pojawić informacja na ten temat
    Coś jak w Mercedesie w F1 system DAS
    :)

  6. Ktoś ma dane z Vmaxami? Bo tylko znam Yamahy i Ducati.
    Będę wdzięczny :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
133 zapytań w 0,495 sek