Pierwszego dnia testów przedsezonowych MotoGP na torze Sepang najszybszy był Marc Marquez, teraz czas na reprezentanta Yamahy: w czwartek najlepszy czas uzyskał Jorge Lorenzo, jako pierwszy przekraczając granicę dwóch minut. Hiszpan minimalnie pokonał Andreę Dovizioso na Ducati, który również by bardzo bliski zejścia poniżej bariery 2 minut.
Na testach pojawili się wszyscy zawodnicy MotoGP, którzy wezmą udział w tegorocznym sezonie, wyłączając Yonny’ego Hernandeza, który pauzuje po kontuzji ramienia. We czwartek, wliczając w to testerów, jeździło 28 zawodników. Do TOP10 załapał się Aleix Espargaro na Suzuki.
Wyniki 2. dnia testów MotoGP na Sepang w Malezji:
1. = Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 59.963s [Lap 19/56]
2. = Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3) 2m 0.015s +0.052s [6/54]
3. = Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 0.146s +0.183s [35/67]
4. = Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 0.260s +0.297s [50/52]
5. = Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3) 2m 0.391s +0.428s [29/54]
6. = Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 0.676s +0.713s [20/63]
7. = Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 0.959s +0.996s [7/57]
8. = Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 2m 1.058s +1.095s [19/62]
9. ˄ Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 1.098s +1.135s [32/51]
10. ˅ Aleix Espargaro ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 2m 1.344s +1.381s [10/55]
11. ˅ Stefan Bradl GER Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 1.484s +1.521s [13/49]
12. = Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 1.615s +1.652s [2/42]
13. = Hiroshi Aoyama JPN Honda Test Rider (RC213V/RC213V-RS) 2m 1.772s +1.809s [15/61]
14. = Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 2m 1.844s +1.881s [22/52]
15. ˄ Maverick Viñales ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR)* 2m 1.916s +1.953s [47/56]
16. ˄ Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 2m 1.932s +1.969s [53/55]
17. ˅ Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (Aprilia) 2m 2.155s +2.192s [31/44]
18. ˄ Michele Pirro ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 2.199s +2.236s [39/40]
19. ˅ Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 2m 2.228s +2.265s [14/46]
20. ˄ Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) 2m 2.574s +2.611s [45/51]
21. = Loris Baz FRA Forward Racing (Forward Yamaha)* 2m 2.842s +2.879s [36/44]
22. ˅ Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 2.914s +2.951s [28/40]
23. ˄ Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 2m 3.083s +3.120s [56/57]
24. ˅ Eugene Laverty IRL Drive M7 Aspar Honda (RC213V-RS)* 2m 3.129s +3.166s [14/45]
25. ˅ Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 2m 3.399s +3.436s [8/47]
26. ˅ Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 3.609s +3.646s [8/42]
27. ˅ Takumi Takahashi JPN Honda Test Rider (RC213V/RC213V-RS) 2m 3.781s +3.818s [10/60]
28. = Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (Aprilia) 2m 4.487s +4.524s [3/53]
Melandri katastrofalnie, ale tak jest, jak się wraca po długiej przerwie :P
Faktycznie ponad 4 sekundy straty Melandriego to przepaść, ale miejmy nadzieję, że się pozbiera. Nie lubiłem go jakoś szczególnie, ale im więcej zawodników walczących o dobre lokaty tym lepsze widowisko. Trzymam kciuki za powrót „niebieskich” do stawki – dzisiejsze TOP 10 daje już małą nadzieję na lepsze starty. Jestem ciekaw jak pojedzie yamaha z szybką skrzynią – wczoraj VR46 pojechał b.dobrze (życzę mu 10 tytułu). Dobrze wróży też postawa Doviego – zawsze lubiłem jego jazdę – szczególnie skoki synchroniczne z Haydenem na „Cegielni” w 2013r., a teraz na fabrycznym Dukacie czas pokazać na co go stać.
2m 03.971s – czas Melandriego z sesji Superpole w zeszlym roku w Superbike’ach w Malezji – na razie słabo to wygląda; liczę, że się przystosuje :)
Ja tam liczę na Iannone :-) Jak czerwoni poprawią degredację opon to bd bosko,CrazyJoe pokazał w tamtym sezonie że jest wstanie utrzymać tempo i walczyć jak równy z rówym mimo gorszego sprzęt :-)
Co do Yamahy i Hondy myślę że w tym roku bd mniejsza strata między tymi dwoma zespołami i obstawiałbym że to Yama zgarnie tytuł ;-) Oby do tej walki dołączyli czerwoni :-)
BTW
Jeszcze trochę i zacznie się uczta motocyklowa po dość długiej przerwie :-D
Dobrze widzieć Vale i Lorenzo w dobrej formie, ale jeszcze bardziej cieszy mnie coraz większa konkurencyjnośc Ducati, z Dovim i Iannone na pokładzie. Już pod koniec ostatniego sezonu pokazywali, że mogą być szybcy, tylko brakowało utrzymania tempa w całym wyścigu. Liczę na zaciętą rywalizację pomiedzy Hondą, Yamahą i Ducati, bo chociaż uwielbiam Marqueza, to jednak zdecydowanie wolę pełne emocji pojedynki jak w jego pierwszym sezonie w królewskiej, niż totalną dominację, którą zafundował w 2014. :)