Drugi dzień testów MotoGP na torze Ricardo Tormo w Walencji rozpoczęty. Świetnie rozpoczyna Marc Marquez, który już na drugim okrążeniu poprawia wczorajszy najlepszy czas testów, Mavericka Vinalesa o ponad 0,3s. Kolejni zawodnicy pojawiają się już na torze. Zapraszamy do śledzenia wyników.
Czasy środowych testów MotoGP w Walencji: wyniki końcowe.
1. Viñales, Maverick SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.975s
2. Marquez, Marc SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.171s +0.196s
3. Dovizioso, Andrea ITA Ducati Team (Desmosedici GP16/17) 1m 30.443s +0.468s
4. Iannone, Andrea ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 30.599s +0.624s
5. Pedrosa, Dani SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.686s +0.711s
6. Crutchlow, Cal GBR LCR Honda (RC213V) 1m 30.709s +0.734s
7. Rossi, Valentino ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 30.709s +0.734s
8. Lorenzo, Jorge SPA Ducati Team (Desmosedici GP16/17) 1m 30.744s +0.769s
9. Espargaro, Aleix SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 30.885s +0.910s
10. Folger, Jonas GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 30.948s +0.973s
11. Zarco, Johann FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.015s +1.040s
12. Miller, Jack AUS Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.069s +1.094s
13. Redding, Scott GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15/16) 1m 31.118s +1.143s
14. Bautista, Alvaro SPA Aspar Ducati (Desmosedici GP16) 1m 31.186s +1.211s
15. Barbera, Hector SPA Avintia Racing (Desmosedici GP14.2/16) 1m 31.244s +1.269s
16. Pirro, Michele ITA Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP16/17) 1m 31.816s +1.841s
17. Espargaro, Pol SPA KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 31.853s +1.878s
18. Rabat, Tito GBR Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.918s +1.943s
19. Baz, Loris FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 32.161s +2.186s
20. Smith, Bradley GBR KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 32.538s +2.563s
21. Laverty, Eugene IRL Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 32.568s +2.593s
22. Abraham, Karel CZE Aspar Ducati (Desmosedici GP14.2/15) 1m 32.699s +2.724s
23. Tsuda, Takuya JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) 1m 33.305s +3.330s
24. Rins, Alex SPA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 33.761s +3.786s
Póki co to naprawiają bandę przy dwunastce po wywrotkach Rinsa i Iannone.
W międzyczasie Cal poszedł do boksu Ducati pogadać z Andreą :)
np ze względu na kierunek rozwoju. Jeśli znasz GP16 wiesz czy GP17 jest krokiem do przodu czy może wstecz. prostra sprawa.
Ale w ten sposób musi się nauczyć GP16, a potem wszystko na nowo na GP17. A jakie moto ma Miller, tegoroczne Marceza, czy jeździ na starym?
Bo GP17 jest ciągle w budowie. Prawdziwe GP17 pewnie będzie prawie gotowe w styczniu.
Pięknie Zarco, tak trzymaj! :)
Powiedzcie mi jak się odnieść do czasów Lorenzo skoro Ducati nadal miało skrzydełka ?
Nadal nie wiem jakie czasy by miało naprawdę gdyby tych skrzydełek nie było.
Widziałam że Rossi, MM i inni nie mieli skrzydełek zarówno na starych jak i na nowych maszynach.
O co tutaj chodzi ?
Chodzi o zastosowanie luki w przepisach, którą Ducati możliwe, że będzie chciało w przyszłym sezonie wykorzystać – nie pamiętam dokładnie wykładni, ale chodzi o brak dodatkowych elementów aerodynamicznych na nadwoziu – Ducati będzie może chciało mieć zatem „zintegrowane” jakieś skrzydełka, może mniejsze, może pojedyncze etc. Jeszcze nie mamy przyszłego sezonu, stąd jeszcze jeżdżą i próbują różnych ustawień i części + chcą zobaczyć jak Loenzo sobie poradzi na tym samym moto, co jeździł Andrea i Andrea, żeby mieć odpowiednie punkty odniesienia. Dzisiaj jeździł już na GP17 i widać, że Ducat lobbuje skrzydełka już pewnie zintegrowane – zobaczymy, co na to dorna, bo inne zespoły wiadomo…
Ducati ciągle ze skrzydełkami na motocyklu :/ Dziwnie testują te motocykle może #99 chce zobaczyć jak sprawuje się motocykl z nimi, a potem bez. Hmm ale to pewnie zobaczymy dopiero w 2017.
Dupa nie można mieć żadnych zintegrowanych, wtopionych w owiewki skrzydełek taki jest zapis na nowy sezon.
Tak powiedziała Dorna, że będzie z tym walczyć, starali się jasno i klarownie sporządzić przepisy, by nie dać możliwości grzebania inzynierom przy aerodynamice „odstającej” – natomiast co zrobi Ducati, to zobaczymy. Chodzi o interpretację przepisów. Póki co, robią swoje. Np nowe przepisy mówią, że przód owiewki nie może wykraczać ponad 150mm poza oś przedniego koła – czyli jakieś pole manewru już jest.
Osobiście jestem przeciwny tym wielkim owiewkom, więc ja się cieszę :)
Bardzo ładnie Folger, z tego co widzę :) a tak psioczyli co niektórzy :)