Home / MotoGP / TOP4 bez zmian, Ducati bliżej – drugi dzień testów w Malezji

TOP4 bez zmian, Ducati bliżej – drugi dzień testów w Malezji

Dziś kierowcy MotoGP mieli nieco mniej szczęścia z pogodą aniżeli wczoraj. Na półtorej godziny przed końcem regulaminowego czasu, nad torem Sepang zaczęło kropić i wszyscy kierowcy wrócili do boksów. Względem wczorajszego dnia doszło do kilku przetasowań, ale w czołówce nic się nie zmieniło, a najszybszy raz jeszcze był Dani Pedrosa.

Podobnie jak wczoraj, tak i dziś najlepszy czas jednego okrążenia na torze położonym nieopodal Kuala Lumpur osiągnął #26. Względem wczorajszego dnia poprawił się o sześć dziesiątych sekundy, przejeżdżając przy okazji 37 okrążeń. Tym razem przewaga Pedrosy nad drugim w tabeli Jorge Lorenzo była większa, bowiem wzrosła do całych 0.019sek. Co ciekawe jednak, obrońca tytułu mistrzowskiego wynik 2:00.568 uzyskał on już na szóstym z 43 przejechanych kółek.

Ćwierć sekundy wolniej od swojego team-partnera z ekipy Repsol Honda pojechał, nadal imponujący w Malezji, tegoroczny debiutant Marc Marquez. Hiszpan zaliczył, tak jak i rywale, spory postęp względem wczorajszego dnia i raz jeszcze uplasował się na trzecim miejscu. Mistrz Świata Moto2 o 0.235sek wyprzedził w klasyfikacji czasów drugiego najstarszego kierowcę w stawce, powracającego do Yamaha Factory Racing Włocha Valentino Rossiego. Co ciekawe, analizując ujęcia z testów udostępnione na oficjalnej stronie MotoGP zauważyć można, że M1-ce z numerem #46 brakuje stabilności tyłu na ostrych dohamowaniach do zakrętów.

Podobnie zachowuje się też Yamaha, na której jeździ Cal Crutchlow. To właśnie Brytyjczyk dopełnił dziś czołową piątkę, podobnie jak czołówka notując półsekundowy postęp. Z bardzo dobrej strony zaprezentował się tymczasem rodak i zespołowy kolega #35 z zespołu Monster Yamaha Tech3 – Bradley Smith. Były kierowca Moto2, tegoroczny debiutant w klasie królewskiej, wskoczył z dwunastego miejsca wczoraj na ósme dziś. Dodatkowo #38 był aż o półtorej sekundy szybszy aniżeli pierwszego dnia prób.

Na pozycjach numer sześć i siedem zakończyli dzień dwaj pozostali zawodnicy Hondy, spośród których szybszy był Stefan Bradl. Dysponujący RC213V mocno zbliżoną do tych fabrycznych. Niemiec, zajął to samo miejsce, z jakim ściga się numerem. #6 od lidera oddzieliło osiem dziesiątych sekundy, a Alvaro Bautistę pokonał on o 0.360sek. Warto jednak zauważyć, że w przeciwieństwie do duetu Repsol Hondy, dwójka ta zdaje się mieć pewne problemy z wibracjami swoich motocykli.

W czołowej dziesiątce tym razem znaleźli się obaj kierowcy Ducati Team, którzy względem wczorajszego dnia dokonali sporych postępów. Zarówno Nicky Hayden jak i Andrea Dovizioso poprawili się aż po sekundę i dwie dziesiąte, awansując kolejno na dziewiąte i dziesiąte miejsce. Udało im się między innymi zostawić za sobą dwóch kierowców testowych, jeżdżącego na Hondzie Kousuke Akiyoshiego oraz reprezentanta Yamahy Katsuyuki Nakasugę.

Choć wczoraj wieczorem naszego czasu pojawiły się plotki, że do końca testów nie zobaczymy na torze Bena Spiesa. Bo choć kontuzja barku jest już w pełni wyleczona, to jednak nadal nie ma on odpowiedniej wytrzymałości i siły. Pogłoski jednak się nie sprawdziły, a Amerykanin pokonał dziś na swoim Desmosedici o sześć okrążeń więcej niż wczoraj – 27. #11 poprawił się aż o dwie sekundy, wskakując przy okazji na trzynaste miejsce i o 0.167sek wyprzedzając swojego team-partnera z teamu Pramac Racing. Andrea Iannone pojechał o 1.4sek szybciej niż wczoraj i awansował na piętnaste miejsce. Nadal jednak ta dwójka, debiutująca na GP13, zdaje się jeździć na swoich motocyklach zdecydowanie agresywniej aniżeli ich koledzy z fabrycznego teamu. Pomiędzy tą dwójką znalazł się jeszcze drugi kierowca testowy Yamahy – Wataru Yoshikawa.

Najszybszymi zawodnikami CRT ponownie okazali się reprezentanci teamu Power Electronics Aspar. Ponownie szybszy z tego duetu był Aleix Espargaro, który swojego zespołowego kolegę Randy’ego de Punieta wyprzedził aż o pół sekundy. Dziś Hiszpan i Francuz testowali nowe ramy i tylne wahacze w swoich motocyklach ART. I choć ich strata do lidera wyniosła około trzech sekund, to jednak już do maszyn Ducati z teamu Pramac zabrakło niezbyt dużo.

W nieciekawej sytyacji w trakcie tych testów są kierowcy zespołu Came IodaRacing Project, którzy muszą dzielić się między sobą motocyklem z ramą Sutera i silnikiem z BMW S1000RR. Ponownie jednak z tej dwójki obronną ręką wyszedł ubiegłoroczny debiutant w MotoGP, a prywatnie policjant, Danilo Petrucci. Jego nowy team-partner, Czech Lukas Pesek był tym razem ostatni.

Dwudzieste i dwudzieste pierwsze miejsce wywalczyli dwaj nowi kierowcy zespołu Avintia Blusens – Hiszpan Hector Barbera i Japończyk, wciąż walczący z kontuzją lewego nadgarstka, Hiroshi Aoyama. Dla tej dwójki, podobnie jak dla wyżej wspomnianego Włocha i #52, a także dla obu reprezentantów NGM Mobile Forward Racing – Claudio Cortiego i Colina Edwardsa dzisiejszy dzień był już czwartym spędzonym na torze Sepang. Wszystko dlatego, że używają oni standardowego ECU.

Na nowym dla siebie motocyklu ART nadal poprawia się Czech Karel Abraham, a debiutujący w MotoGP Brytyjczyk Michele Laverty dokonał ogromnego postępu względem wczorajszego dnia. #67 ma do dyspozycji tylko jeden motocykl, zapasową Aprilię swojego team-partnera Yonny’ego Hernandeza. W tym roku bowiem Kolumbijczyk (który dziś przegrał z Lavertym!) korzystać będzie z maszyny ART, a Michele do dyspozycji dostanie motocykl stworzony przez PBM. Ten jednak dostępny będzie dopiero na koniec miesiąca. Stawkę uzupełnił kolejny debiutant w klasie królewskiej, reprezentujący na motocyklu CRT barwy Go&Fun Honda Gresini – Australijczyk Bryan Staring.

Testy zakończą się jutro, a zawodnicy mają nadzieję, że tym razem nie będzie padać. Czy uda im się zejść z czasami poniżej dwóch minut?

 

Wyniki drugiego dnia testów na Sepang:
lp. zawodnik  narodowość  zespół   motocykl   czas  okr.
1. Dani Pedrosa        SPA  Repsol Honda Team        RC213V          2:00.549  37
2. Jorge Lorenzo       SPA  Yamaha Factory Racing    YZR-M1          2:00.568  43
3. Marc Marquez        SPA  Repsol Honda Team        RC213V          2:00.803  34
4. Valentino Rossi     ITA  Yamaha Factory Racing    YZR-M1          2:01.038  45
5. Cal Crutchlow       GBR  Monster Yamaha Tech 3    YZR-M1          2:01.311  41
6. Stefan Bradl        GER  LCR Honda MotoGP         RC213V          2:01.369  31
7. Alvaro Bautista     SPA  Go&Fun Honda Gresini     RC213V          2:01.729  36
8. Bradley Smith       GBR  Monster Yamaha Tech 3    YZR-M1          2:01.931  40
9. Nicky Hayden        USA  Ducati Team              GP13            2:02.110  42
10. Andrea Dovizioso   ITA  Ducati Team              GP13            2:02.379  39
11. Kosuke Akiyoshi    JPN  Honda Test               RC213V          2:02.526  22
12. Katsayuki Nakasuga JPN  Yamaha Test              YZR-M1          2:02.701  30
13. Ben Spies          USA  Pramac Racing Team       GP13            2:03.002  27
14. Wataru Yoshikawa   JPN  Yamaha Test              YZR-M1          2:03.156  39
15. Andrea Iannone     ITA  Pramac Racing Team       GP13            2:03.169  29
16. Aleix Espargaro    SPA  Power Electronics Aspar  ART*            2:03.251  40
17. Randy De Puniet    FRA  Power Electronics Aspar  ART*            2:03.791  49
18. Danilo Petrucci    ITA  Came IodaRacing Project  Suter-BMW**     2:04.284  48
19. Takumi Takahashi   JPN  Honda Test               RC213V          2:04.559  44
20. Hiroshi Aoyama     JPN  Avintia Blusens          FTR-Kawasaki**  2:04.786  32
21. Hector Barbera     SPA  Avintia Blusens          FTR-Kawasaki**  2:04.989  28
22. Karel Abraham      CZE  Cardion AB Motoracing    ART*            2:05.028  48
23. Michael Laverty    GBR  Paul Bird Motorsport     ART*            2:05.417  31
24. Claudio Corti      ITA  Forward Racing           FTR-Kawasaki**  2:05.721  22
25. Yonny Hernandez    COL  Paul Bird Motorsport     ART*            2:05.837  36
26. Colin Edwards      USA  Forward Racing           FTR-Kawasaki**  2:06.205  23
27. Bryan Staring      AUS  Go&Fun Honda Gresini     FTR-Honda*      2:06.898  33
28. Lukas Pesek        CZE  Came IodaRacing          Suter-BMW**     2:21.512  14
* zawodnik CRT
** zawodnik CRT ze standardowym ECU

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 6

  1. Póki co sytuacja taka jak w zeszłym sezonie – Hondy i Yamahy na czele, Ducati z tyłu, a CRT jeszcze bardziej z tyłu. PS: Będzie w tym roku typowanie?

  2. ,,Dysponujący RC213V mocno zbliżoną do tych fabrycznych Niemiec” Ciekawie to brzmi :D

  3. He he, oglądać, bo zaraz usuną ! ( najlepiej ściągać (: )

  4. Musze przyznac,ze kiedy Vale przesiadl sie na dukata i zaczal jezdzic w okolicach konca pierwszej 10tki to naprawde zwatpilem.Od momentu jak dukat pojawil sie w motogp,kibicowalem im,bo od lat dosiadam tej marki sprzeta.Rossi po Stonerze mial byc batem na japonskie dokonania w motogp.Bylem przekonany,ze te dwa lata dla Vale to tylko poczatek historii z Ducati i sukcesow nie bedzie konca.Pod koniec sezonu 2011 pomyslalem,ze Rossi sie skonczyl.Dzisiaj mysle,ze to ducati sie skonczylo pare lat temu i trudno mi sie z tym pogodzic.Mam nadzieje,ze w koncu sie obudza i wezma do roboty,bo zostali daleko z tylu i moze sie okazac,ze jest za pozno by dogonic najlepszych.Pozdrawiam wszystkich fanow ducati.Audi jest z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
170 zapytań w 1,607 sek