Choć jeszcze nieoficjalna, została dziś opublikowana pełna lista startowa zawodników i zespołów na rok 2019. Poznaliśmy wszystkie pełne nazwy ekip, które w MotoGP pojadą za rok. Niektórzy zawodnicy zmieniają numery – jedni na własne życzenie, inni z przymusu.
Maverick Vinales „zapomina” o swoim dotychczasowym numerze #25, z którego korzystał od ścigania się w juniorskich cyklach CEV (z krótką przerwą na Moto2, gdzie miał #40) i będzie jeździł z #12 na owiewce. Numer oznacza dzień urodzin Hiszpana – Vinales urodził się 12 stycznia. W sezonie 2018 z #12 jeździł Tom Luthi, ale Szwajcar wraca do Moto2, zwalniając tę liczbę.
Fabio Quartararo i Joan Mir pojadą z numerami, jakie znamy z Moto2, a więc odpowiednio #20 i #36. Takiej możliwości nie mają Francesco Bagnaia i Miguel Oliveira, bowiem ich numery są zajęte. Włoch zamiast z #42 (należy do Alexa Rinsa) pojedzie więc z numerem #63, a Portugalczyk – z #88 – co jak łatwo się domyślić, jest podwojeniem jego #44 – z taką liczbą jeździ już Pol Espargaro.
Zmieniły się nazwy zespołów. Yamaha traci wsparcie Movistara, więc nie będzie go w nazwie. Tech3 zmienia sponsora tytularnego – od przyszłego roku pełna nazwa to Red Bull KTM Tech3. Zespół SIC, który zastąpi w stawce ekipę Angel Nieto, będzie się oficjalnie nazywać Petronas Yamaha SRT.
Nieoficjalna lista startowa MotoGP na 2019 rok:
#4 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Ducati)
#5 Johann Zarco FRA Red Bull KTM Factory Racing (KTM)
#9 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (Ducati)
#12 Maverick Vinales SPA Yamaha Factory Racing (Yamaha)
#17 Karel Abraham CZE Reale Avintia Racing (Ducati)
#20 Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha SRT (Yamaha)
#21 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha SRT (Yamaha)
#29 Andrea Iannone ITA Aprilia Racing Team Gresini (Aprilia)
#30 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda Idemitsu (Honda)
#35 Cal Crutchlow GBR LCR Honda Castrol (Honda)
#36 Joan Mir SPA Team Suzuki Ecstar (Suzuki)
#41 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing Team Gresini (Aprilia)
#42 Alex Rins SPA Team Suzuki Ecstar (Suzuki)
#43 Jack Miller AUS Alma Pramac Racing (Ducati)
#44 Pol Espargaro SPA Red Bull KTM Factory Racing (KTM)
#46 Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (Yamaha)
#53 Tito Rabat SPA Reale Avintia Racing (Ducati)
#55 Hafizh Syahrin MAL Red Bull KTM Tech 3 (KTM)
#63 Francesco Bagnaia ITA Alma Pramac Racing (Ducati)
#88 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech 3 (KTM)
#93 Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (Honda)
#99 Jorge Lorenzo SPA Repsol Honda Team (Honda)
Źródło: crash.net
O ile ze strony czołówki Moto2 zmiana numeru jasna i zrozumiała to Vinales zaskoczył rezygnacją z #25.
Co to się wyrabia? T.Luthi że by wrócić do Moto2 musiał zmienić obywatelstwo. Nie rzucim ziemi skąd na ród ………
Przecież nic nie jest napisane, o zmianie narodowości.
Chill, był błąd, poprawiłem :)
Bagnaia w sumie to jako pierwszy ma podany numer #21 ;)
Dla minie decyzja Vinialesa ze zmianą numeru niezrozumiała ale chyba typowa dla niego. Sprzeczne i rozdygotane opinie o moto, a teraz nagle przypomniał sobie datę swoich urodzin? Swoich fanów zostawia na lodzie z numerem 25 i straci nie tylko na rozpoznawalności. Kolejny strzał w kolano.
Czy ja wiem. Pedrosa też kilkukrotnie zmieniał numer z 26 na 2, z 2 na 3 itp i nie przestaliśmy go rozpoznawać, fanów raczej też nie stracił. Może nie będzie tak źle :)