Yamaha oficjalnie ogłosiła, że od rundy w Katarze zawodnicy fabrycznego zespołu będą używać tzw. szybkiej skrzyni biegów działającej podczas redukcji. Z takiego rozwiązania korzysta już Honda i Ducati.
„Seamless” to technologia, która pozwala zmieniać biegi w górę i w dół bez użycia sprzęgła. Jest to bardzo pomocne podczas hamowań, gdzie motocykl jest bardziej stabilny. Daje to możliwość opóźnienia hamowania i ułatwia wejście w zakręt. Do tej pory zawodnicy fabryczni Yamahy używali przekładni, która działała tylko w „górę”.
Rossi i Lorenzo przetestowali nową skrzynię biegów podczas drugich zimowych testów na Sepang. Obaj zawodnicy byli zadowoleni z postępu, jednak Jorge uważa, że można jeszcze dopracować ten element. „Porównaliśmy starą skrzynię biegów z nową i zauważamy kilka pozytywów jak i negatywów. W deszczu prawdopodobnie nowa skrzynia będzie trochę gorsza, ale podczas normalnych warunków jest krokiem naprzód i możemy hamować bardziej komfortowo, ale sądzę że możemy to jeszcze poprawić w przyszłości.” – komentował Hiszpan.
Dziewięciokrotny mistrz świata Valentino Rossi również potwierdził dobre działanie nowej przekładni. „Motocykl jest trochę łatwiejszy do zatrzymania, jazda jest płynniejsza i można szybciej redukować biegi. Yamaha jest teraz prostsza na hamowaniach i wejściach w zakręty, a to wszystko składa się na możliwość podkręcenia tempa i zmniejsza ryzyko błędu co jest ważne podczas wyścigu.” – opowiadał Rossi.
W tym sezonie bez „szybkiej skrzyni biegów” w klasie Factory będą jeździć powracające do stawki Suzuki i Aprilia. Jednak nie wykluczone, że pod koniec sezonu również u tych producentów zostanie ona wprowadzona.