Niewykluczone, że w sezonie 2014 fabryczny zespół Yamahy będzie mieć nowego sponsora. Jak donosi witryna gpone.com, blisko porozumienia się z japońską stajnią jest hiszpański gigant telekomunikacyjny Telefonica, znany już ze sponsoringu w MotoGP.
Do MotoGP miałby w ten sposób zostać wprowadzony Movistar. Już dwa lata temu pojawiły się pogłoski, że Yamaha i Telefonica negocjowały wspólną umowę, wtedy jednak uznano, że taki krok nie dałby hiszpańskiej firmie oczekiwanych zysków. Teraz mistrzostwa świata otwierają się na inne rynki, m.in. południowoamerykańskie, które są istotne dla Telefoniki. Nie bez znaczenia jest fakt, że w jej posiadaniu są również dwie włoskie firmy: Telecom Italia i Telco – to oczywiście ze względu na obecność w teamie Valentino Rossiego.
Jeśli umowa faktycznie zostałaby podpisana, jej ogłoszenie mogłoby się odbyć podczas pierwszych przedsezonowych testów MotoGP, które będą mieć miejsce się w Malezji w dniach 4-6 lutego . Bardziej prawdopodobny jest jednak późniejszy termin. Yamaha może także pozyskać innego sponsora – kazachski Eurasian Bank.
Movistar Yamaha?
Myślę że logo Movistar będzie ładnie się komponować z barwami VR
Może kolorystycznie będzie podobnie jak za czasów Gauloises. Szkoda, że w 2006 Movistar nie przeniósł się do Yamahy, po akcji z Pedrosą, przez co oczy mnie bolały za każdym razem jak musiałem oglądać Camel Yamahę:)
o co chodzi fidell z tą akcją z Pedrosą, bo niestety nie wiem? :) Równiez uważam, że świetnie by wyglądało połączenie Movistara i barw żółtych Rossiego, ciut podobnie jak z Gauloises
Telefonica sponsorowała Pedrosę od czasów jego występów w wyścigach dla juniorów w Hiszpanii, aż do GP 250cc. Gdy w 2005 podpisał kontrakt z Hondą w MotoGP na sezon 2006, Repsol powiedział że jeśli DP ma jeździć w zespole fabrycznym to tylko pod ich skrzydłami. HRC przyznało Repsolowi rację, więc Telefonica została z niczym po tylu latach. Zabrali zabawki i trudno im się dziwić.
Dzięki wielkie za wyjaśnienie :)
Fakt faktem Camel Yamaha nie należała do najładniejszych. Generalnie żółty jeśli się sprawdził to w edycji na 50 lecie startów w GP Yamahy, choć w czerwieni była ładniejsza według mnie :)
Yamaha często pozwalała cieszyć oko jak np. Laguna Seca 2010 (Fiat 500), Assen 2007(Kolorowy Fiat 500), Estoril 2009 (Fiat Punto Evo), Phillip Island 2007(Abarth), Laguna Seca 2007(C.Edwards)
Biało czerwone malowanie ma coś w sobie. Po barwach Gauloises z 2005 to moje drugie ulubione. Przypomina mi trochę Yamahę Team Rainey z 1998 do której mam sentyment:)
Wg mnie też Gauloises był najlepszym malowaniem, a tuż po nim malowanie Edwardsa z 2007 a także Yamaha z 2011 (ale nie te czerwona – ta niebieska jeszcze)
Jak dla mnie kolejna bajka, przed nimi byli inni, więksi i się nie dogadali z Yamahą, są prawdopodobnie pewne rozbieżności w sposobie, jaki Japończycy chcą się związać z takim sponsorem, dokładnie chodzi o czas, na ile ma być podpisana umowa, no i, rzecz jasna, kasa.
No i wszystko się wyjaśniło.
Powrót starego dobrego Fiata
Ale Fiat nie jest sponsorem tytularnym, a jedynie takim, jak choćby Monster. Tylko że logo Fiata będzie na owiewkach – tylko. Choć jak pierwszy raz widziałem tę informację, to też pomyślałem, że powrót Fiata. :)
polerst, nadal chcesz ten wyścig z Estoril 2007? :P
niee, już obejrzałem, bo na forum mi podesłali linki, ale dzięki Gucio :) aa nie masz może Motegi całego? bo właśnie tego jedynego mi brakuje w mojej kolekcji 2007 :D