Jak informuje motorsport.com, już w 2022 roku zobaczymy „pełne” wejście ekipy Valentino Rossiego do MotoGP. W tym sezonie VR46 ma jedynie swój udział w zespole Avintii, gdzie na starszym motocyklu Ducati jeździ Luca Marini.
Zespół VR46 ma być wspierany przez głównego sponsora z Arabii Saudyjskiej: Saudi Aramco. Umowa na udział w MotoGP miała zostać podpisana na lata 2022 – 2026.
Zespół Avintii już w zeszłym roku dawał do zrozumienia, że zniknie z królewskiej klasy z końcem 2021 roku i to właśnie w jego miejsce ma wskoczyć VR46. Na razie nie wiemy z jakich motocykli korzystać będzie zespół Valentino Rossiego. Wydaje się, że opcją jest Suzuki, które chce w końcu wystawić więcej motocykli.
Ducati dalej ma ochotę na sześć maszyn, więc prawdopodobnie porozumie się z Gresini Racing: włoska marka, której właścicielem był zmarły niedawno Fausto Gresini, kończy bowiem współpracę z Aprilią. Aprilia będzie bowiem jeździć jako zespół w pełni fabryczny.
Do tej pory myślałem że Ducati ma monopol na niezbyt etycznych sponsorów, ale wydaje się że Rossi pobije ich w tej materii na głowę.
Jeśli rzeczywiście zbrata się z Saudyjczykami, to dla osobiście, będzie to smutne podsumowanie jego kariery. O wiele gorsze niż jego ostatnia forma w wyścigach.
możesz rozwinąć? co to za firma?
Sama firma, jak to firma petrochemiczna, ma swoje za uszami jak wiele innych:
https://www.cire.pl/item,210651,1,0,0,0,0,0,saudi-aramco-zatail-emisje-generowane-przez-swoje-rafinerie-i-zaklady-petrochemiczne.html
Nic szczególnego, jak na dzisiejsze standardy.
Warto jednak pamiętać, że firma należy do rodziny królewskiej Arabii Saudyjskiej, czyli tych miłych osób:
https://www.bbc.com/news/world-europe-45812399
Z resztą A.S. ma wiele na sumieniu, wystarczy poszukać.
Ich współpraca z Rossim to po prostu kolejny element ich strategii:
https://www.theguardian.com/world/2021/mar/28/saudi-arabia-has-spent-at-least-15bn-on-sportswashing-report-reveals
Więcej nie ma sensu się rozpisywać, bo nie temat polityczny.
Każdy, przy obecnym dostępie do informacji, może sobie wyrobić zdanie o tym, z kim wiąże swoją markę Rossi.
To tak jak organizacja wyścigu F1 w Arabii Saudyjskiej.
Dobre podsumowanie.
Z tych artykułów nic złego nie wynika.
Orlen też próbuje się dogadać z SA, jeśli się uda to będzie super. Rozwali to obecne układy POlityczne niemiecko-rosyjskie!
Wielu Polaków leje ich paliwo do zbiorników ;)
Przeciętny Polak nie ma wyboru na stacji benzynowej, a nawet prostej drogi by dowiedzieć się skąd paliwo pochodzi, natomiast wydawołoby się, że taka gwiazda jak Rossi wybór co do sponsora ma ;)
Oczywiście, że nie mają pojęcia. Mało kto się interesuje takimi szczegółami.
Rossi wybiera tam gdzie dają dużo hajsu. Obstawiam, że będzie miał większy budżet niż fabryczne zespoły. Kto wie, może nawet przejmie projekt oficjalnego zespołu.
Oczywiście niech Rossi robi co chce, widać, że i on nie interesuje się takimi „szczegółami”. Kwestia gustu, smaku i pokazywania swojej twarzy przy takich, a nie innych przedsięwzięciach.
Dla mnie interesującą kombinację stanowiłby zespół Rossiego z Aprilią, która ma już ciekawe parametry i przy wsparciu finansowym mogliby dostać skrzydeł do rozwoju.
I z Maxem B. jako kierowcą testowym.
Nie sądzę, żeby ekipa Rossiego jeździła na Suzuki. Po prostu jakoś tego nie widzę.
Aprilia lub Suzuki to była by dobra opcja. Ciekaw jestem co z Yamą. Mieli coś robić żeby Petronas wynosił się do suzuki a VR46 do Yamahy ale nic nie godo nikt. Gresini Team z Ducati to też było by coś fajnego, Może Espargaro w końcu byłby konkurencyjny ale wątpię by to się wydarzyło. Jest dużo nowych opcji na 2022 ale raczej wszystkie odbędą się w 2023. Co do VR46 i Arabi to trochę głupio wyszło,nie typowy sponsor ale lepsze to niż nic. Avintia mówi Pa pa i wszystko git
Rossi od dawna mówił ze v4 jest lepsze i namawiał na to yamahe. Ale oni nie przeszlo ja v4 tylko dlatego ze uznali by ciche zwycięstwo największego konkurenta – hondy , która to korzysta z v4
Uważam ze rossi wybierze ducati majac na uwadze ze luca marini lata na desmo
Też tak myślę Dukaty najbardziej stawiają na efektywny rozwój swoich jednośladów w klasie królewskiej więc najrozsądniejszym i najbardziej bezpiecznym kierunkiem było by właśnie lokowanie zespołu tam.
V4 takie dobre ale w ostatnim sezonie pierwsze cztery miejsce w klasyfikacji generalnej zajęli zawodnicy na R4, a w tym sezonie jeszcze nikt na V4 wyścigu nie wygrał
to dlatego że wszystkie wyścigi dotąd wygrywa Yamahsa/
tak? a to nawet nie wiem, ja tylko patrzę na układ cylindrów
Ale zaraz zaraz … przypomnij mi ile wyscigow wygraly silniki r4 w 2019 ? No wlasnie …. Moze z 4
Mm i stoner idealnie pokazywali ze v4 to potęga w odpowiednich rękach
MM i Stoner na R4 też by dali radę, szczególnie ten pierwszy