Pomimo tego, że po zakończeniu sezonu 2012 zespół Althea Racing rozstał się z Ducati, to jednak szefostwo zespołu nie zrezygnowało z zamiaru startów w World Superbike Championship. Efektem tych starań, jest podpisanie umowy z Aprilią na dostarczenie motocykla RSV4 na sezon 2013.
Warto wspomnieć, że zawodnikiem tego zespołu był Carlos Checa, z którym w roku 2011 zespół zdobył tytuł mistrzowski. Natomiast na sezon 2012, do zespołu dołączył młody włoski kierowca – Davide Giugliano, który przyszedł do zespołu z tytułem mistrza klasy Superstock 1000.
Po rozstaniu Althea Racing i Ducati, z zespołu odszedł również „El Torro”, który w barwach zespołu Alstare, będzie ścigał się na motocyklu Ducati 1199 Panigale. Z kolei jazda #34 w zakończonym sezonie musiała się bardzo podobać kierownictwu zespołu, ponieważ to właśnie z nim postanowiono podpisać umowę na kolejny rok.
„Davide Giugliano jest naszą tajną bronią. On jest młodym i agresywnie jeżdżącym kierowcą, który posiada niesamowity talent. Wraz z nim będziemy walczyć o sukcesy w sezonie 2013.” – takimi słowami Genesio Bevilacqua – szef zespołu Althea Racing, potwierdził podpisanie umowy z młodym Włochem.
Ubiegłoroczny debiutant w stawce kierowców World Superbike Championship, będzie jedynym kierowcą Althea Racing i zasiądzie za sterami Aprlii RSV4. Nie będzie on natomiast jedynym zawodnikiem, który będzie miał do dyspozycji fabryczną maszynę. Oprócz niego, będą to Eugene Laverty i Sylvain Guintoli z zespołu Aprilia Racing, oraz Michel Fabrizio z Red Devils Roma.
„Jestem bardzo zadowolony z podpisania umowy z Aprilią.” – powiedział Bevilacqua. „W przyszłym roku będziemy się ścigać na mistrzowskim motocyklu, a to tylko nas zachęci do jeszcze większej pracy i podciągnięcia się do poziomu potencjału motocykla, który nam powierzono.”