Home / Slider / Cios dla BMW: Jordi Torres odchodzi do MV Agusty

Cios dla BMW: Jordi Torres odchodzi do MV Agusty

Po dwóch latach w zespole Althea BMW Jordi Torres ulatnia się z (częściowo) wspieranego przez niemiecką fabrykę zespołu i w 2018 roku dołączy do fabrycznego zespołu MV Agusty. Fakt, że szef zespołu Althea Racing  zwlekał z umowami, mógł mieć wpływ na decyzję Hiszpana.

Andrea Quadranti, szef MV Agusta Reparto Corse, powiedział w zeszłym tygodniu podczas rundy w Jerez, że zespół planuje wystawić tylko jeden motocykl w cyklu Superbike, a Jordi Torres znajduje się na szczycie jego listy życzeń. Kolejnym kandydatem na miejsce odchodzącego do Red Bull Hondy Leona Camiera miał być Francuz Loris Baz.

Quadranti dość niechętnie wypowiadał się na temat tego, kto będzie jego faworytem. „Ciężko powiedzieć, który z nich jest mocniejszy. Każdy ma zalety i wady. Loris jest dwa centymetry wyższy od (Leona) Camiera, a to z pewnością nie jest zaletą. Jordiego mogę ocenić lepiej, ponieważ jeździ teraz w MŚ Superbike i wiem jakim motocyklem jeździ. Gdy Loris jeździł w WSBK było trochę inaczej. Jeździł wtedy z Sykesem, a Anglik nad nim górował.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Torres i Quadranti są w dobrych stosunkach, lecz włoskie media nie podają, żeby został podpisany kontrakt, tak jak twierdzi szef zespołu. „Włosi mają to to siebie, że negują wiele rzeczy. Początkowo twierdzili, że to Baz został zakontraktowany.” Oficjalne podpisanie kontraktu ma nastąpić pierwszego listopada przed finałem sezonu w Katarze. Quadranti nie robi tajemnicy z tego, że Torres jest jego faworytem.

30-letni Torres przez ostatnie dwa sezony jeździł dla BMW i 13 razy meldował się w Top 6. Niestety z powodu niedoinwestowania zespołu i maszyny Hiszpan ani razu nie uplasował się ze swoim S1000RR na czwartym miejscu. Niemiecka marka od 2013 roku przeżywa regres w MŚ Superbike. Jordi Torres zadebiutował w World Superbike w sezonie 2015 w fabrycznym zespole Aprilii wygrywając wyścig w Katarze i kończąc sezon na solidnym 5 miejscu w klasyfikacji generalnej.

Leonowi Camierowi nigdy nie udało się ukończyć dla MV Agusty wyścigu na podium. Torres jest świadomy ryzyka, jakie niesie ze sobą zmiana stajni. „MV Agusta jest inna.” – stwierdza Hiszpan. „Czasami Camier jeździł w czołówce, a na innych torach miał trudności. Również żywotność silników stwarzała problemy. Elektronika jest dobra, a podwozie nawet lepsze niż w BMW.”

Torres rozmawiał w Jerez ze swoim obecnym szefem Genesio Bevilacqua, jednak szef Althea Racing nie widzi powodu, by śpieszyć się z umowami dla zawodników. „Kto wie, może razem z moimi pilotami zaskoczę wszystkich?” – mówi.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: Speedweek.com; opracowanie własne

AUTOR: Paweł Zglejc

Fan motocykli i wyścigów motocyklowych od 2006 roku dzięki takim zawodnikom jak Troy Bayliss, Nicky Hayden, Casey Stoner i James Toseland.

komentarze 2

  1. I ma racje, jak bmw zydzi kaasy na zespol to mie ma co wiazac z nimi przyszlosci I dla nich probowac wygrywac.

  2. Szkoda, że upada pomysł dwóch zawodników w zespole. Chętnie bym tam zobaczył Jacobsena obok Torresa. Zresztą Torresa uważam za szybkiego zawodnika i na odpowiednim sprzęcie mógłby zagrozić Kawasaki i Ducati.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
156 zapytań w 1,419 sek