Home / Slider / FIM planuje zmienić wymogi homologacyjne dla Bimoty

FIM planuje zmienić wymogi homologacyjne dla Bimoty

Bimota BB3

Federacja FIM rozważa zmianę wymagań, koniecznych do spełnienia w celu uzyskania homologacji do startów w World Superbike. Obecne przepisy nie stanowią żadnego problemu dla dużych graczy pokroju wielkich fabryk. Gorzej z małymi zespołami, które od tego sezonu dołączają do stawki.

Obecnie producent na start musi mieć wypuszczonych na rynek 125 egzemplarzy motocykla, który zamierza wystawiać w WSBK. Do 30. czerwca musi to być już 500 motocykli. Koniec roku producent musi zamknąć liczbą 1000 sztuk, a rok kolejny to już 2000 motocykli.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Bimota i Erik Buell Racing dopiero rozpoczynają sprzedaż swoich nowych motocykli i te wyniki nie są przez nich gwarantowane. Na szczęście FIM rozumie tę sytuację i nie zamierza utrudniać zespołom wzięcia udziału w tegorocznych mistrzostwach. W przeszłości już kilkukrotnie przepisy dotyczące wymagań homologacyjnych były modyfikowane (w 2009 i w 2012 roku).

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
149 zapytań w 1,095 sek