Podczas czwartej rundy eni FIM Superbike World Championship na włoskim torze Imola zawodnicy Voltcom Crescent Suzuki wspierani przez GRANDys duo kończyli oba wyścigi w pierwszej dziesiątce.
W pierwszym, porannym wyścigu Eugene Laverty spokojnie dojechał na siódmym miejscu zdobywając dziewięć ważnych punktów w klasyfikacji generalnej, które biorąc pod uwagę trudy całego weekendu można uznać za sukces. Tuż za plecami lidera zespołu finiszował Alex Lowes, który musiał odpuścić kwalifikacje i do wyścigu na torze imienia Enzo i Dino Ferrari ruszał dopiero z dwunastego miejsca.
Popołudniowy start dla zawodników dosiadających motocykli Suzuki GSX-R 1000 to dziewiąte miejsce Eugene i dziesiąte dla Alexa. Oba wyścigi wygrał w niedzielę Jonathan Rea z zespołu Honda.
Po ośmiu tegorocznych wyścigach Eugene Laverty jest na ósmym miejscu w klasyfikacji generalnej, a Alex Lowes dziesiąty. Zespół Voltcom Crescent Suzuki pozostaje na piątym miejscu w klasyfikacji zespołów.
W poniedziałek na torze Imola odbyły się oficjalne testy zawodników startujących w mistrzostwach Świata Superbike. W porównaniu do weekendu zawodnicy Suzuki poczynili postęp, który dobrze prorokuje przed następną rundą na Donington Park. Eugene zakończył wczorajsze zajęcia na czwartym miejscu, a Alex uzyskał szósty czas.
Już za dwa tygodnie (25.05.2014) domowy wyścig dla zespołu Voltcom Crescent Suzuki na kolejnym legendarnym torze Donington Park.
Eugene Laverty:
“Ciężki i rozczarowujący weekend, zarówno dla mnie jak i zespołu. Pierwszy wyścig był kiepski, ale mogłem jechać motocyklem. Drugi wyścig był znacznie gorszy i w połowie dystansu nie dało się już nim dobrze jechać. Teraz musimy popracować, aby zrozumieć dlaczego byliśmy tak daleko.
Mamy nową strategie do pracy podczas testów, aby wspomóc hamowanie silnikiem, co powinno być dobrym krokiem i prawdopodobnie Imola jest najlepszym torem, aby to sprawdzić. Problem został tak wyraźnie przez nas odczuty tutaj, że jeżeli mamy go rozwiązać na przyszłość to musimy zrobić to tu i teraz. Jestem tak bardzo zdeterminowany, że w Donington muszę wrócić do czołowej grupy.”
Alex Lowes:
Wyniki nie były zbyt dobre dziś, ale drugi wyścig był dobry. Mocno cisnąłem, ale niestety wyjechałem z toru próbując wyprzedzić Eugena przez co straciłem 13 sekund, gdyby nie to wynik byłby znacznie lepszy. Podoba mi się walka w mistrzostwach Świata i zaczynam rozumieć GSX-R coraz bardziej. Teraz koncentrujemy się na testach i przygotowaniach do domowej rundy w Donington!”
Imola – eni FIM World Superbike Championship – wyścig 1:
1. Jonathan Rea (Honda) 34’14.829:
2. Chaz Davies (Ducati) +4.511:
3. Tom Sykes (Kawasaki) +6.492:
4. Loris Baz (Kawasaki) +8.434:
5. Sylvain Guintoli (Aprilia) +9.134:
7. EUGENE LAVERTY (VOLTCOM CRESCENT SUZUKI) +19.973:
8. ALEX LOWES (VOLTCOM CRESCENT SUZUKI) +21.582:
Imola – eni FIM World Superbike Championship – wyścig 2:
1. Rea (Honda) 34’14.255:
2. Davies (Ducati) +4.095:
3. Guintoli (Aprilia) +5.546:
4. Baz (Kawasaki) +6.285:
5. Sykes (Kawasaki) +7.147:
9. EUGENE LAVERTY (VOLTCOM CRESCENT SUZUKI) +26.306:
10. ALEX LOWES (VOLTCOM CRESCENT SUZUKI) +33.046 :
Klasyfikacja generalna eni FIM World Championship:
1. Rea 139 pkt
2. Sykes 135 pkt
3. Guintoli 123 pkt
4. Baz 119 pkt
5. Davies 87 pkt
8. EUGENE LAVERTY (VOLTCOM CRESCENT SUZUKI) 62 pkt
10. ALEX LOWES (VOLTCOM CRESCENT SUZUKI) 50 pkt