W dosyć nietypowych okolicznościach zakończyła się sesja Superpole na torze Silverstone. Wygrał ją Eugene Laverty, który na swoim ostatnim okrążeniu zdołał wyprzedzić Carlosa Checę oraz Jonathana Rea – który zamknie pierwszy rząd startowy do wyścigu.
Największym bodaj pechowcem okazał się być Marco Melandri. Już podczas Superpole 1, jego motocykl odmówił mu posłuszeństwa i zaledwie z jednym ukończonym okrążeniem, zakończył sesję Superpol na 15 miejscu. Tę część wygrał Jules Cluzel, który na tym etapie uzyskał czas 2m04.498sek. Do kolejnej sesji – oprócz #33 – nie zdołali się jeszcze zakwalifikować kolejni dwaj włoscy kierowcy, czyli Ayrton Badovini oraz Michel Fabrizio.
Druga część walki o pola startowe upłynęła pod dyktando dwójki kierowców zespołu Kawasaki Racing Team. Tym razem to #76 uzyskał najlepszy rezultat – który później okazał się być najlepszym czasem uzyskanym podczas wszystkich sesji Superpole. Drugi rezultat uzyskał Tom Sykes, a trzeci był Sylvain Guintoli.
Bardzo podobny przebieg miała trzecia część sesji. Na czoło wyszedł Loris Baz, który jednak musiał w połowie sesji oddać palmę pierwszeństwa swojemu bardziej doświadczonemu koledze. Trzeci czas na tym etapie należał do Leona Camier na Suzuki. I kiedy wydawało się już, że to #66 wywalczy po raz siódmy w tym sezonie pole position, sesja została przerwana a następnie anulowana!
Wszystko za sprawą deszczu, który pojawił się nad torem. Sędziowie orzekli, że należy rozegrać Superpole 3 od nowa, ogłoszoną jako WET i w 20-sto minutowym okresie. Nie wszystkim kierowcom przypadło to do gustu, a szczególnie prowadzącemu wiceliderowi klasyfikacji generalnej.
Ostatecznie, przez większość powtórzonej sesji zawodnicy w ogóle nie wyjechali na tor. Dopiero w jej końcówce pojawili się niemal wszyscy (na oponach typu slick), a najlepszy czas uzyskał Eugene Laverty. Bardzo dobrze zaprezentował się również przeżywający nie najlepszy okres swojej kariery – Carlos Checa, który ustawi się jutro na drugim polu startowym. Pierwszy rząd zamknie natomiast Jonathan Rea, dla którego jest to domowa runda.
W drugim rzędzie ustawi się dwójka kierowców fabrycznego zespołu Kawasaki oraz Chaz Davies na BMW S100RR HP4. Trzeci rząd utworzy natomiast Leon Camier, oraz Sylvain Guintoli (którego motocykl uległ awarii) i Davide Giugliano, którzy nie uzyskali czasu okrążenia.
Wyniki sesji Superpole:
1. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 2m 04.730s
2. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 2m 04.949s
3. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 2m 05.078s
4. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 2m 05.105s
5. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 2m 05.949s
6. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 2m 06.369s
7. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 2m 06.775s
8. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 bez czasu
9. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 bez czasu
10. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 2m 05.011s
11. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 2m 05.492s
12. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R 2m 05.573s
13. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 2m 05.492s
14. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 2m 05.593s
15. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 2m 13.317s
Nie awansowali do Superpole
16. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R 2m 07.743s
17. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 2m 08.106s
18. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 2m 09.543s
Rekordy WSBK toru Silverstone:
Najlepsze okrążenie: John Hopkins USA Samsung Crescent Suzuki GSX-R1000 2m 04.041 (2011)
Najlepsze okrążenie wyścigu: Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF-R1 2m 05.259s (2010)
niech Marco jak najszybciej ucieka z tej maszyny dla kretynów na jakiś porządny sprzęt.
BMW ma już kompletnie w dupie ten sezon. Motocykl to po prostu katastrofa… ;/