Home / WSBK / Max najlepszy w Superpole na torze Nürburgring

Max najlepszy w Superpole na torze Nürburgring

Max Neukirchner nie zawiódł swoich fanów zwyciężając w popołudniowej sesji Superpole na niemieckim torze Nürburgring. Kierowca Suzuki uzyskał świetny czas wyprzedzając długo prowadzącego Carlosa Checę na Hondzie. Jako ostatni na torze pojawił się w sobotę TMax Neukirchner nie zawiódł swoich fanów zwyciężając w popołudniowej sesji Superpole na niemieckim torze Nürburgring. Kierowca Suzuki uzyskał świetny czas wyprzedzając długo prowadzącego Carlosa Checę na Hondzie. Jako ostatni na torze pojawił się w sobotę Troy Bayliss i jedyne na co go było stać, to rozdzielenie swoją pozycją wyżej wymienionych zawodników.

Druga sesja kwalifikacyjna
W przedpołudniowej sesji kwalifikacyjnej miało miejsce kilka ciekawych wydarzeń. Na samym początku długo na torze przebywał Max Biaggi, który widać testował opony w długim przejeździe sprawdzając jak będą się one sprawowały podczas wyścigu. W początkowych kilku minutach Noriyuki Haga szybko zabrał się do roboty i poprawił swój piątkowy rezultat z pierwszej sesji kwalifikacyjnej.

Gdy zegar wskazywał 38 minut do końca sesji dobre okrążenie wykonał Max Neukirchner, który jako pierwszy pokonał najlepszy czas z piątkowej sesji ustanowiony przez Troya Corsera. Chwile potem groźny upadek zaliczył Regis Laconi, któremu musiała zostać udzielona pomoc medyczna. Na szczęście Francuz tylko mocno się potłukł.

W drugiej części tejże sesji długim przejazdem pochwalić się mógł Carlos Checa. Hiszpan wykonał kilka okrążeń z rzędu nie ustrzegłszy się paru poważniejszych błędów. Na 6 minut przed końcem sesji ponownie na torze pojawił się Noriyuki Haga, który swoim czasem wskoczył na drugą pozycję tuż za Maxa Neukirchnera.

Ostatnie minuty to jednak popis jazdy Troya Baylissa. Kierowca Ducati najpierw poprawił czas Maxa Neukirchner, a na kolejnym okrążeniu urwał kolejne 0.3 sekundy ze swojego rezultatu. Australijczyk skończył sesje kwalifikacyjną z najlepszym rezultatem. Niespodzianką była dobra postawa Sebastiena Gimbert z zespołu GMT94, który zdołał zakwalifikować się do Superpole z bardzo dobrej, szóstej pozycji.

Superpole

Pierwszy na torze pojawił się Jakub Smrz na Ducati. Czech wykonał niemal sekundę szybsze okrążenie niż podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej. Drugi Ryuichi Kiyonari pomimo dobrego pierwszego sektora w ostatnich dwóch stracił całą swoją zaliczkę i ostatecznie zanotował słabszy rezultat od Jakuba.

Kolejnym na torze zawodnikiem był Karl Muggeridge z zespołu DFX Honda Corse. Były mistrz świata Supersport popełnił bardzo poważny błąd w pierwszym sektorze, który niemal zakończył się poważnym highsidem. Mimo sporej straty z początkowego stadium okrążenia Australijczyk zdołał jednak wysforować się przed prowadzącego Smrza.

Czwarty na torze pojawił się Fonsi Nieto. Pomimo dobrego pierwszego międzyczasu, Hiszpan nie zdołał utrzymać tempa i nie dał rady poprawić czasu Muggeridge’a. Po Fonsim na tor wyjechał Carlos Checa i zadziwił wszystkich niesamowitym czasem. Już na pierwszym splicie „El Toro” nadrobił ponad sekundę i taką przewagę utrzymał do końca swojego kółka. Jak się potem okazało to okrążenie wystarczyło kierowcy zespołu Ten Kate na wbicie się ostatecznie do pierwszego rzędu.

Jako szósty swoje okrążenie w sesji Superpole wykonał Regis Laconi. Francuz popełnił masę błędów w drugiej części swojego kółka i ostatecznie skończył tą rywalizację na drugim miejscu od końca. Michel Fabrizio z fabrycznego zespołu Ducati wykonał bardzo poprawne okrążenie i ze stratą ponad 0.5 sekundy za Carlosem Checą w tamtym momencie zajmował druga pozycję.

Po Michelu na tor wjechał kolejny z kierowców Ducati, Ruben Xaus. Hiszpan popełnił poważny błąd przy wejściu w pierwszy nawrót i po bardzo nerwowym, typowy dla jego stylu okrążeniu musiał zadowolić się zaledwie trzecim rzędem i dziesiątą pozycją startową.

Dziesiątym zawodnikiem na torze był rewelacyjnie spisujący się podczas sesji kwalifikacyjnej Sebastien Gimbert. Ciśnienia dobrego rezultatu jednak było zbyt duże i Francuz po asekuracyjnej jeździe wykonał gorsze okrążenie od tego jakim legitymował się jeszcze przed południem i z najgorszym czasem zakończył swoją przygodę z sesją Superpole.

Kolejnym po Gimbercie powinien być Yukio Kagayama, jednak kierowca Suzuki upadł poważnie podczas drugiej sesji treningowej i nie był w stanie uczestniczyć w swoim przejeździe. Japończyk w tym czasie był w Clinica Mobile pod opieką lekarzy.

Wyposażony w nowy silnik w swojej Yamasze R1 Troy Corser błyszczał w poprzednich sesjach zarówno treningowych jak i kwalifikacyjnych. Błąd już przy pierwszym zakręcie pozbawił złudzeń Australijczyka. Czas gorszy o 0.5 sekundy od prowadzącego w owym momencie Carlosa i ostatecznie drugi rząd dla dwukrotnego mistrza świata.

Drugi kierowca zespołu Yamaha Motor Italia, Noriyuki Haga jeszcze w zeszłym tygodniu przechodził operację roztrzaskanego obojczyka a dziś walczył z resztą stawki jak równy z równym. Japończyk po pierwszym splicie miał lepszy rezultat od Carlosa Checi jednak błąd w drugim sektorze oraz przy wyjściu na prostą start/meta nie pozwoliły Nitro utrzymać tej minimalnej przewagi. Czas Hagi pozwolił mu zakwalifikować się do pierwszego rzędu z czwartej pozycji.

Gdy do końca sesji pozostało trzech zawodników, na tor wjechał Max Biaggi, który pomimo typowego dla Włocha czystego przejazdu skończył okrążenie ponad sekundę za prowadzącym nadal w tym momencie Carlosem.

Przedostatnim zawodnikiem był Max Neukirchner. Faworyt tamtejszej publiczności nie zawiódł i wykonał niebotyczne okrążenie, dystansując Checę o ponad 0.4 sekundy czym doprowadził fanów zebranych na torze Nürburgring do niemal euforii. Czas Niemca był tak doskonały, że nawet lider klasyfikacji generalnej, Troy Bayliss, jadący jako ostatni nie dał rady zbliżyć się na tyle by spróbować poprawić wyczyn młodego Niemca. To drugie w tym sezonie i zarazem w karierze Superpole dla Maxa Neukirchner.

Wyniki Superpole:
2 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 1’55.791
3 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1’55.888
4 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 1’56.401
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 1’56.436
6 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 1’56.522
7 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098 RS 08 1’56.574
8 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 1’56.918
9 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 1’56.980
10 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 1’57.053
11 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 1’57.112
12 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1’57.143
13 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 1’57.301
14 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 1’57.491
15 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1 1’57.514
16 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000 0.000

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
135 zapytań w 1,314 sek