Home / WSBK / Melandri górą w holenderskim FP1

Melandri górą w holenderskim FP1

Na suchym, ale wietrznym torze Assen najszybszym podczas pierwszej sesji treningowej WSBK był Marco Melandri. Podczas trzeciej rundy obecnego sezonu Włoch ma nadzieję spisać się znacznie lepiej niż trzy tygodnie temu na włoskiej Imoli.

Drugi wynik, ze stratą nieco ponad 0.1sek do zawodnika ekipy BMW Motorrad Motorsport, uzyskał obrońca tytułu mistrzowskiego, a zarazem triumfator trzech z czterech rozegranych dotychczas wyścigów – Carlos Checa. Tylko 0.070sek do Hiszpana jeżdżącego na Ducati stracił natomiast kierowca Kawasaki – Tom Sykes.

Drugim najszybszym zawodnikiem BMW okazał się podczas pierwszego treningu inny Włoch, tyle, że reprezentujący ekipę BMW Motorrad Italia GoldBet – Michel Fabrizio, który jako ostatni pobił dzisiejszego poranka barierę 1’38. Niecałe dwie dziesiąte do #84 stracił ubiegłoroczny triumfator holenderskiego wyścigu numer jeden – Jonathan Rea, podczas gdy zaraz za nim znaleźli się dwaj kolejni zawodnicy ścigający się na S1000RR – Leon Haslam i Ayrton Badovini.

Pierwszą Aprilią w stawce okazała się być ta kierowana przez Eugene Laverty’ego, któremu przypadła lokata numer osiem ze stratą 0.716sek do pierwszego #33. Tylko cztery tysięczne wolniej od Irlandczyka pojechał Włoch Niccolo Canepa, a 0.180sek za reprezentantem ekipy Red Devils Roma znalazł się kolejny kierowca ścigający się na Ducati – Maxime Berger.

Bardzo słabo weekend rozpoczął, obecnie v-ce lider klasyfikacji generalnej, który do pierwszego #7 traci tylko cztery punkty – Max Biaggi. W FP1 Włoch uplasował swoją Aprilię RSV4 zaledwie na siedemnastym miejscu z wynikiem o 1.346sek gorszym od tego uzyskanego przez Melandriego.


Wyniki pierwszej sesji treningowej w Assen:
1. Marco Melandri     (ITA)  BMW Motorrad Motorsport         S1000RR    1’37.582
2. Carlos Checa       (SPA)  Althea Racing                   1098R      1’37.711
3. Tom Sykes          (GBR)  Kawasaki Racing Team            ZX-10R     1’37.781
4. Michel Fabrizio    (ITA)  BMW Motorrad Italia GoldBet     S1000RR    1’37.891
5. Jonathan Rea       (GBR)  Honda World Superbike Team      CBR1000RR  1’38.168
6. Leon Haslam        (GBR)  BMW Motorrad Motorsport         S1000RR    1’38.188
7. Ayrton Badovini    (ITA)  BMW Motorrad Italia GoldBet     S1000RR    1’38.192
8. Eugene Laverty     (IRL)  Aprilia Racing Team             RSV4       1’38.298
9. Niccolo Canepa     (ITA)  Red Devils Roma                 1098R      1’38.302
10. Maxime Berger     (FRA)  Team Effenbert Liberty Racing   1098R      1’38.482
11. Davide Giugliano  (ITA)  Althea Racing                   1098R      1’38.503
12. Leon Camier       (GBR)  Crescent Fixi Suzuki            GSX-R1000  1’38.543
13. John Hopkins      (USA)  Crescent Fixi Suzuki            GSX-R1000  1’38.633
14. Jakub Smrz        (CZE)  Liberty Racing Team Effenbert   1098R      1’38.647
15. Sylvain Guintoli  (FRA)  Team Effenbert Liberty Racing   1098R      1’38.686
16. Lorenzo Zanetti   (ITA)  PATA Racing Team                1098R      1’38.781
17. Max Biaggi        (ITA)  Aprilia Racing Team             RSV4       1’38.928
18. Hiroshi Aoyama    (JPN)  Honda World Superbike Team      CBR1000RR  1’39.299
19. David Salom       (SPA)  Team Pedercini                  ZX-10R     1’39.388
20. Mark Aitchison    (AUS)  Grillini Progea Superbike Team  S1000RR    1’39.966
21. Chaz Davies       (GBR)  ParkinGO MTC Racing             RSV4       1’40.053
22. Leandro Mercado   (ARG)  Team Pedercini                  ZX-10R     1’40.291
23. Brett McCormick   (CAN)  Liberty Racing Team Effenbert   1098R      1’40.643

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
156 zapytań w 2,565 sek