Niesamowicie ciekawe były zmagania w pierwszym wyścigu World Superbike na torze w Malezji. Zakończyło się zwycięstwem Jonathana Rea, który miał nieudane kwalifikacje, a w samym wyścigu również musiał się sporo napocić, by przyjechać przed Chazem Daviesem.
W wyścigu dominowała trójka zawodników, niemal przez cały dystans. Przez większą część czasu tempo dyktował prowadzący Sykes, ale gonić starali się go Rea i Davies. Dalej z tyłu trwała batalia reprezentantów Aprilii. Max Biaggi najpierw nie zdołał obronić się przed Leonem Haslamem i Jordi Torresem, ale potem udanie skontratakował.
Tempo Sykesa dramatycznie spadło na ostatnich czterech okrążeniach aż w końcu minął go Davies. W Kawasaki najprawdopodobniej „skończyły się” opony. Za Walijczykiem próbował gonić Rea, ale przez kilka zakrętów skutecznie powstrzymywał go Sykes. W końcu jednak lider mistrzostw świata przebił się na drugie miejsce.
Krótka pogoń za Daviesem udała się, bowiem Ducati jechało bardzo niestabilnie. Najpierw Rea wyszedł na prowadzenie, ale potem przestrzelił finałowy nawrót. Zdołał jednak ściąć zakręt na tyle, by wyjść z niego szybciej niż atakujący Davies.
Biaggi po wyjściu na czwarte miejsce dał jeszcze radę dogonić wolno jadącego Sykesa i przekroczył linię mety na trzeciej pozycji. Dwaj kolejni zawodnicy Aprilii w końcówce stracili jeszcze kilka pozycji.
Jonathan Rea jest na najlepszej drodze by w drugim wyścigu zostać mistrzem świata World Superbike.
Wyniki 1. wyścigu World Superbike na torze Sepang w Malezji:
1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team ZX-10R 16 okr.
2. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing-Ducati SBK Team 1199R +0.121s
3. Max Biaggi ITA Aprilia Racing Team RSV4 +10.695s
4. Sylvain Guintoli FRA PATA Honda World Superbike Team CBR1000RR +15.433s
5. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing Team ZX-10R +17.983s
6. Alex Lowes GBR VOLTCOM Crescent Suzuki GSX-R1000 +23.758s
7. Leon Haslam GBR Aprilia Racing Team – Red Devils RSV4 +24.854s
8. Matteo Baiocco ITA Althea Racing 1199R +28.306s
9. Niccolo Canepa ITA Althea Racing 1199R +31.098s
10. Jordi Torres ESP Aprilia Racing Team – Red Devils RSV4 +34.105s
11. David Salom ESP Team Pedercini ZX-10R +37.107s
12. Randy De Puniet FRA VOLTCOM Crescent Suzuki GSX-R1000 +37.378s
13. Leon Camier GBR MV Agusta Reparto Corse F4RR +39.656s
14. Roman Ramos ESP Team Go Eleven ZX-10R +43.451s
15. Leandro Mercado ARG BARNI Racing Team 1199R +48.476s
16. Christophe Ponsson FRA Team Pedercini ZX-10R +1m 01.166s
17. Gabor Rizmayer HUN BMW Team Toth S1000RR +1m 24.006s
18. Alex Phillis AUS Grillini SBK Team ZX-10R +1m 31.093s
19. Imre Toth HUN BMW Team Toth S1000RR +2m 02.124s
Niesklasyfikowani
Gianluca Vizziello ITA Grillini SBK Team ZX-10R 7 okr.
Michael VD Mark NED PATA Honda World Superbike Team CBR1000RR 7 okr.
Źródło: crash.net
Pięknie pogonili Sykesa :) no i Max! 44-latek objeżdża większość stawki :D
Świadczy to nie tylko o słabości nie tylko innych konstruktorów, ale i samych zawodników…
Honda, Suzuki i w sumie Ducati trochę – oczywiście, ale że objechał Torresa i Haslama? To jednak i zawodnicy coś nie tak :D
Oba wyścigi były dobre, ale takiego pieprzenia tych pseudo komentatorów to już nie słyszałem. Ciągle o jakiś punktach o walce o majstra, przecież już jest pozamiatane, później że Sykesa nie urządza 1pkt no przecież chłopina będzie chciał zdobyć 2 miejsce na koniec może mu się przydadzą, mylą Ducati z Aprilą, Sykesa z Rea, piepszą coś o falstarcie Maxa, że przesadził w zakręcie i wpadł na Toma, (tylko że pod łokciem miał Gintersa i odprostował zakręt). Potem że się przewrócił Rea itd. no co za banda baranów.
W pełni się z Tobą zgadzam,P.Sławek razem z P.Widomskim zeszli na psy.Czasami zastanawiam się,gdzie oni się patrzą komentując wyścigi!. :-)
Oj tak, widziałem jak upadał Max, a oni, że Rea… no i to czekanie aż w końcu się skapną, że to jednak nie Jonathan upadł :D
:D Ja już od dawna przełączam na angielski komentarz, mam taką opcję, więc korzystam, znam poziom obu wymienionych przez Was Panów, po prostu lajtowo traktują swoją robotę, zbyt lajtowo.
Niewielu interesują te wyścigi to i komentatorzy bez zaangażowania i odpowiedniego przygotowania… ;)
A ja tak się zastanawiam, czy oni nie są komentatorami „od wszystkiego”? Komentują chyba nie tylko wyścigi, ale mogę się mylić.
Też mi się zdawało że od wszystkiego oni są, ale jednak inne sporty motorowe na Eurosporcie to duet Grzegorz Gac – Andrzej Mielczarek komentuje. Kiedyś jak włączyłem rundę WEC na torze Spa to obaj (podobnie jak Badziak i Fiałkowski) czytali tweety od fanów i wyjaśniali pewne kwestie.
Szymczak komentuje też koszykówke… ale zapewne znajdzie sie coś jeszcze. Tak jak nieśmiertelny Bodzio Chruścicki… Myśle, że każdy z nas zastąpiłby ich w nawiązką. Ale niestety w telewizji nie pracują dobrzy, lecz Ci ze znajomościami.
O własnie, to z koszykówki kojarzę, że są nie tylko od wyścigów :D
Widomski to komentował swego czasu żużel, biathlon, chyba nawet piłkę nożną…
Tak czy inaczej Rea tytul zasluzony a Biaggi no zaskakuje nie powiem
Biaggi przed dwiema rundami w których brał udział wcześniej na tych torach odbył testy.To dlatego był taki mocny w pierwszych treningach. No i Aprillia to top jeśli chodzi o przygotowanie do tej serii wyścigowej.
Jest jeszcze jedna kwestia, której nie jestem może w 100% pewny, ale w 90 już tak – jako zawodnik z dziką kartą mógł mieć przygotowane przełożenia na te dwa konkretne tory. Regularni zawodnicy przełożenia mają dobierane na cały sezon.