Drugi i jednocześnie ostatni dzień testów World Superbike w Jerez za nami, i cóż to był za dzień! Nicolo Bulega, jeden z trzech debiutantów przed nadchodzącym sezonem, wykręcił najlepszy czas zarówno wczoraj jak i dziś, a jego okrążenie 1:37.809 jest nowym rekordem toru. Nowy nabytek fabrycznej ekipy Ducati poprawił poprzedni rekord o 0,4s, a poprzedni rekordzista – Jonathan Rea, który był dziś drugi, stracił aż 0,5s do #11.
Pomimo świetnych czasów Nicolo Bulegi, zespół Aruba Ducati nie wyjedzie z Jerez w pełni usatyfakcjonowany. Panujący mistrz świata WorldSBK walczył z kontuzją, której nabawił się podczas startu z dziką kartą w MotoGP. #1 skarżył się na ból szyi oraz pleców. Bautista próbuje zrozumieć zachowanie obciążonego o 6kg motocykla, który razem z lekkim Hiszpanem nie spełniał wymogów minimalnej wagi. Co prawda testy to tylko testy, ale sytuacja Alvaro Bautisty przed drugim sezonem z #1 na motocyklu się pogorszyła
Dobrze wyglądają za to satelickie motocykle z Bolonii. Wracający do ścigania Andrea Iannone (GoEleven) zajął piąte miejsce, a z jego wypowiedzi wynikało, że czuł się bardziej konkurencyjny na oponie używanej. Kolejnym debiutantem na Ducati jest Sam Lowes (Marc VDS), który też jest zadowolony z dotychczasowych postępów, Brytyjczyk zajął 7. miejsce w tabeli czasów. Dwa miejsca dalej znalazł się Danilo Petrucci z zespołu Barni, a piętnasty był Michael Ruben Rinaldi (Motocorsa), który dopiero dziś dołączył do reszty zawodników.
W czołowej szóstce znalazły się aż trzy motocykle BMW, i co ciekawe najszybszym z nich był Scott Redding (Bonovo), który wykręcił tak dobry czas jadąc w tunelu aerodynamicznym Topraka Razgatlioglu (BMW). #54 zajął dziś czwarte miejsce, 0,8s za najszybszym Nicolo Bulegą, a jego głównym problemem pozostaje przyczepność tyłu. El Turco sprawdzał też kilka różnych siedzeń, jako że nawet po zejściu z motocykla odczuwał spory ból tej części ciała. Szósty był Amerykanin, Garrett Gerloff (Bonovo).
Najbliżej czasu Bulegi był dziś nowy zawodnik Yamahy – Jonathan Rea. #65 kontynuuje proces adaptacji w nowym otoczeniu, oraz naukę Yamahy R1, po dziewięciu latach spędzonych na motocyklu Kawasaki. Jego kolega z zespołu – Andrea Locatelli – był dziś 10., a Remy Gardner (GRT) zajął ósme miejsce, kontynuując tym samym solidny okres przedsezonowy. Z powodu choroby znów na torze nie zobaczyliśmy Dominique Aegertera.
W czołowej dziesiątce zabrakło niestety motocykli Hondy oraz Kawasaki. Pierwszy z wymienionych producentów przywiózł do Jerez nowy motocykl, jednak wyniki fabrycznego duetu Teamu HRC nie sugerują poprawy, obaj Xavi Vierge i Iker Lecuona znaleźli się poza czołową pietnastką, z ponad dwu-sekundową stratą do lidera. Po stronie Kawasaki najszybszy był Alex Lowes, który uplasował się tuż za top10. Czternasty czas wykręcił Axel Bassani, który po odejściu z satelickiej ekipy Ducati może mieć przed sobą cięższy sezon na fabrycznej maszynie Kawasaki.
Wyniki 2. dnia testów WSBK w Jerez | ||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time |
1 | Nicolo Bulega | ITA | Aruba.It Racing Ducati | 1:37.809s |
2 | Jonathan Rea | GBR | Pata Yamaha Prometeon WorldSBK | +0.536s |
3 | Scott Redding | GBR | Bonovo Action BMW | +0.763s |
4 | Toprak Razgatlioglu | TUR | ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team | +0.829s |
5 | Andrea Iannone | ITA | GoEleven Ducati | +0.935s |
6 | Garrett Gerloff | USA | Bonovo Action BMW | +1.023s |
7 | Sam Lowes | GBR | Marc VDS Ducati | +1.043s |
8 | Remy Gardner | AUS | GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team | +1.062s |
9 | Danilo Petrucci | ITA | Barni Spark Racing Team | +1.098s |
10 | Andrea Locatelli | ITA | Pata Yamaha Prometeon WorldSBK | +1.134s |
11 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +1.180s |
12 | Philipp Oettl | GER | GMT94 Yamaha | +1.230s |
13 | Michael Van Der Mark | NED | ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team | +1.415s |
14 | Axel Bassani | ITA | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +1.604s |
15 | Michael Ruben Rinaldi | SPA | Motocorsa Ducati | +1.695s |
16 | Alvaro Bautista | SPA | Aruba.It Racing Ducati | +1.774s |
17 | Xavi Vierge | SPA | Team HRC WorldSBK | +2.106s |
18 | Tito Rabat | SPA | Puccetti Kawasaki | +2.291s |
19 | Iker Lecuona | SPA | Team HRC WorldSBK | +2.428s |
20 | Sylvain Guintoli | FRA | ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team | +3.057s |
21 | Bradley Smith | GBR | ROKIT BMW Motorrad WorldSBK Team | +3.457s |
22 | Florian Marino | FRA | Kawasaki Racing Team | +3.507s |
Źródło: crash.net
Nie wiem czy to Honda jest słaba czy kierowcy nie dają rady..jestem ciekawy jakby wsiadł ktoś z czołówki jakby to wyglądało.
no jeździł już Bautista przecież dwa sezony
Bulega zaskoczył,Razgatoglu,Iianonne na plus.
Minus Hondy,Bautista i fabryczne Kaeasaki
Ale to streszczenie artykułu czy co?
Bautista na minus, zaorane. Wspaniała recenzja na postawie suchych wyników. AB19 jeździł z typowymi „workami z piaskiem” i miał inny program testowy. Cóż, niektórym to może nie wystarczać i łudzić się na PI będzie daleko.