To już koniec walki o tytuł mistrza świata World Superbike w tym roku. Do końca sezonu pozostały jeszcze dwie potrójne rundy (w Argentynie i Katarze), ale już wiadomo, że Jonathan Rea nie straci prowadzenia do końca sezonu. Fenomenalny Północnoirlandczyk wygrał 2. niedzielny wyścig na Magny-Cours i śrubuje rekordy dla motocykli produkcyjnych. Podium uzupełnił duet Yamahy. Wyścigu nie ukończyli Alvaro Bautista i Toprak Razgatlioglu, po incydencie już na samym początku.
Start sezonu wskazywał na to, że zdobywca tytułu może być tylko jeden: Alvaro Bautista wygrał aż 11 kolejnych wyścigów, ale Rea w tym czasie minimalizował straty w perfekcyjny sposób, i mimo że przegrywał raz za razem, to zawsze dojeżdżał jako drugi (jednym wyjątkiem).
Potem zaczęły się błędy jednego i drugiego – ale kolizje i upadki Rea miały dużo mniejsze konsekwencje niż wypadki Alvaro – który kilkukrotnie tracił pewne zwycięstwa. Aż przyszła Laguna Seca, gdzie Hiszpan odniósł kontuzję ramienia i nie zdobył żadnego punktu. Przelała ona czarę goryczy. Rea pewnie wygrywał, i wypracował sobie dużą przewagę nad Bautistą, której jak widać, nie oddał i już nie odda. Ostatni raz poza podium Rea był w czerwcu w Misano!
Nie można zapominać jeszcze o zmianie regulaminowej w trakcie sezonu – po seryjnych triumfach Bautisty organizatorzy skorzystali z przysługującego im wyrównania stawki – obcinając z maksymalnych obrotów Ducati Panigale V4 R 250 obr/min, mimo to jednak maszyna ta pozostała zdecydowanie najmocniejszą w stawce i tak naprawdę nie wiadomo, czy w ogóle wpłynęła w jakikolwiek sposób na przebieg sezonu w dalszej jego części.
Bautista wygrywał w pierwszych wyścigach z ogromnymi przewagami, ale były to tory, które znał, w dodatku wyłącznie na suchym torze. Na mokrej nawierzchni wychodził brak znajomości deszczowego ogumienia Pirelli, które to rywale z WSBK znali doskonale. Efekt? Widoczny choćby w mokrych kwalifikacjach we Francji. Rea zdobył Superpole na Magny-Cours, a Bautista uzyskał tylko 14. czas.
Powtórki rywalizacji Kawasaki kontra Ducati nie będzie, a przynajmniej nie w takim składzie osobowym: Bautista przechodzi do Hondy, a do Ducati wskakuje inna gwiazda grand prix – Scott Redding, który w tym roku błyszczy w brytyjskich mistrzostwach. Jak Wasze wrażenia z tegorocznej walki o zwycięstwo?
Wyniki 2. wyścigu | |||||
1 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | 21 Laps |
2 | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha | Yamaha YZF R1 | +0.862 |
3 | Alex Lowes | GBR | Pata Yamaha | Yamaha YZF R1 | +1.702 |
4 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +4.014 |
5 | Loris Baz | FRA | Ten Kate SBK Yamaha | Yamaha YZF R1 | +4.989 |
6 | Marco Melandri | ITA | GRT Yamaha | Yamaha YZF R1 | +19.939 |
7 | Leon Haslam | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +20.130 |
8 | Tom Sykes | GBR | BMW WorldSBK Team | BMW S1000RR | +20.305 |
9 | Leon Camier | GBR | Moriwaki Althea Honda | Honda CBR1000RR | +26.564 |
10 | Jordi Torres | ESP | Team Pedercini Racing Kawasaki | Kawasaki ZX-10RR | +27.855 |
11 | Leandro Mercado | ARG | Orelac Racing VerdNatura Kawasaki | Kawasaki ZX-10RR | +30.190 |
12 | Eugene Laverty | IRL | Team Goeleven Ducati | Ducati Panigale V4 R | +32.283 |
13 | Sylvain Barrier | FRA | Brixx Ducati | Ducati Panigale V4 R | +48,000 |
14 | Ryuichi Kiyonari | JPN | Moriwaki Althea Honda | Honda CBR1000RR | +48.298 |
15 | Markus Reiterberger | GER | BMW WorldSBK Team | BMW S1000RR | +48.703 |
16 | Alessandro Delbianco | ITA | Althea Mie Racing Team Honda | Honda CBR1000RR | +54.384 |
17 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Barni Racing Team Ducati | Ducati Panigale V4 R | +3 Laps |
DNF | Sandro Cortese | GER | GRT Yamaha | Yamaha YZF R1 | 8 Laps |
DNF | Alvaro Bautista | ESP | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | 1 Lap |
DNF | Toprak Razgatlioglu | TUR | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | 1 Lap |
Źródło: crash.net
Jak ludzie maja komentowac wyscigi, jak nie ma ich gdzie ogladac.
Rea to jednak mistrz. Facet kontroluje sytuacje nawet jak nie wygrywa i ma slabszy sprzet. Jezdzi bardzo rowno. Gratulacje. Niesamowity wynik.
na oficjalnej stronie WSBK jest do obejrzenia dzisiejszy wyścig Super pole
Od Ducati.
A Davies to na czym jeździ? Bo chyba coś mi umknęło
Słabszy sprzęt? Od czego?
Sprzęt ma najlepszy, ale potrafi go też wykorzystać. Tyle lat już rozwija i ustawia Kawę pod siebie. Natomiast Haslam, to jakieś nieporozumienie. W BSB sobie radził, a tutaj kompletna klasa. Niech wraca na wyspy. Już za nim tam tęsknią, bo jego zespół ma tragiczny sezon.
Nie wiem czy tak kontroluje. Nie pamiętasz jak płakał na początku roku jak Bautista wygrywał?
Gratulacje!
Uklony podziwiwam klasa sama w sobie
Bautista, to już niech więcej nie jeździ.
Zasłużone zwycięstwo.
Niestety znów nudny sezon. Mogliby zmienić zasady WSBK na wzór BSB:
1. Ograniczyć elektronikę
2. Wprowadzić The Showdown, gdzie 6 najlepszych zawodników startuje do finałowej walki z 500 pkt.+ punkty za 1, 2 i 3 miejsce.
No, ale może za rok będzie ciekawiej. Toprak się rozkręca, BMW może doda trochę mocy, Ducati może dopracuje Panigale (tu moc jest, gorzej z prowadzeniem). Do Kawasaki przyjdzie Savadori, który we Włoszech potrafi wygrywać na Aprili, konstrukcji pamiętającej rok 2009. No i Redding, który w BSB chyba niszczy psychicznie konkurentów (zawsze mocno przyspiesza w ostatniej fazie wyścigu).
Dominacja wyspiarzy w WSBK odbija się równą czkawką, co dominacja Hiszpanów w klasie GP. Liczę jednak na to, że Redding pokaże klasę i zdetronizuje Reę. Bautista był tego bliski – niestety Ducati spoczęło na laurach, w zespole zapanował konflikt, a swoje trzy grosze dorzucili włodarze, którzy ograniczyli ich moc. A to była w sumie jedyna siła tego motocykla. Reszta to katastrofa, dwie klasy niżej od Kawy. W sumie coś na wzór Ferrari – na prostych diabelnie szybcy, jednak w zakrętach niszczeni przez Merca. ;)