Alex Marquez odniósł piąte zwycięstwo w tegorocznym sezonie klasy pośredniej. Hiszpan wyprzedził Fabio DiGiannantonio, dla którego to premierowe podium. Po raz pierwszy w najlepszej trójce znalazł się także Enea Bastianini, który na ostatnm kółku wyprzedził Jorge Navarro. Wyścigu nie ukończył Thomas Luthi, dzięki czemu Marquez posiada trzydzieści trzy punkty przewagi. Dopiero na jedenastej lokacie dojechał Lorenzo Baldassarri.
Startujący z pole position Marquez stracił prowadzenie na rzecz Sama Lowesa. Na prostej przed sekwencją zakrętów 4-5 kierowca Marc VDS odzyskał jednak pozycję lidera. Za nimi o trzecią pozycję pojedynkowali Fabio DiGiannantonio i Lorenzo Baldassarri. Wywrotkę w zakręcie dziesiątym zaliczył Xavi Vierge. Dla Hiszpana to już kolejny w tym sezonie nie ukończony wyścig.
Marquez od początku narzucił wysokie tempo. Tymczasem Lowes stracił prowadzenie na rzecz DiGii. Pozycję na rzecz Baldy zyskał natomiast Marcel Schrotter. Pod wyraźną presją trzymali go także Luca Marini, Nicolo Bulega i Enea Bastianini. Czołową dziesiątkę zamykali Brad Binder i Thomas Luthi.
Bardzo dobre tempo prezentował DiGia, który odrabiał straty do Marqueza. Tymczasem Schrotter uporał się z Samem Lowesem. Baldassarri sukcesywnie tracił kolejne pozycje. Nie minęły nawet dwa okrążenia, a udane ataki na niego przeprowadzili Marini, Bulega i Binder. W zakręcie pierwszym „na deskach” wylądował Lukas Tulovic. W trójce natomiast z wyścigiem pożegnał się wicelider tabeli Luthi.
W tej sytuacji prowadzący Marquez miał szansę zyskać przewagę aż trzydziestu trzech punktów nad Luthim. Hiszpan nie mógł jednak czuć się bezpiecznie, gdyż coraz bliżej niego znajdował się DiGia. Trzecia pozycja Schrottera oznaczała dla Niemca awans w tabeli na najniższy stopień podium. Duże straty ponosił za to Balda, który spadł aż na dziesiątą lokatę, wyprzedzony przez „Bestię” i Jorge Navarro.
Szefostwo zespołu Speed-Up mogło być zadowolne z tempa nie tylko DiGiannantonio, ale także Navarro. Hiszpan awansował bowiem na szóstą lokatę, dzięki wyprzedzeniu Bindera i Bastianiniego. Co ważne, zbliżał się do kierowców zespołu Valentino Rossiego – Marini i Bulega. Ci natomiast siedzieli na tylnym kole Schrottera. Baldassarri tymczasem spadł na jedenastą lokatę. Włoch stracił pozycję także na rzecz zespołowego partnera Augusto Fernandeza. Z wyścigiem po wywrotce pożegnał się natomiast Sam Lowes. Chwilę później jego los podzielił Mattia Pasini, zastępujący innego weterana serii, Simone Corsiego.
Marquez posiadał już prawie dwie sekundy przewagi nad DiGią. Tymczasem Marini wyprzedził Schrottera, natomiast Navarro Bulegę. Fernandez tymczasem wyprzedził Bindera. Baldassarri stracił natomiast lokatę na rzecz Tetsuty Nagashimiego.
Podczas gdy nie zapowiadało się już na pojedynek pomiędzy Marquezem i DiGiannantonio, walka o najniższy stopień podium mogła rozegrać się pomiędzy pięcioma zawodnikami. Prowadził Navarro, jednak tuż za nimi podążał Marini. Niecałą sekundę tracili do niego natomiast Schrotter, Bastianini i Bulega. Tymczasem Fernandez otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie regulaminowej nitki toru. Kolejne mogło oznaczać przymusowy przejazd przez dłuższą pętlę. „Na deskach” wylądował natomiast Brad Binder, który w przerwie wakacyjnej podpisał kontrakt z KTM-emem na starty w klasie królewskiej.
Na pięć okrążeń przed metą Marquez utrzymywał przewagę dwóch sekund nad DiGią. Na najniższym stopniu podium podążał Navarro, który jednak nie był w stanie uciec Mariniemu i „Bestii”. Baldassarri stracił tymczasem kolejną pozycję, tym razem na rzecz Ikera Lecuony. Tuż za nim podążał także Marco Bezzecchi.
Bastianini rozpoczął ostatnie okrążenie z najlepszym czasem wyścigu, dzięki czemu siedział tuż na tylnym kole Navarro. Kierowca Italians Racing przeprowadził skuteczny atak na Hiszpana w jedenastym zakręcie i nie dał się skontrować. Alex Marquez dopisał kolejne zwycięstwo na swoim koncie. Zawodnik Marc VDS pewnie przyjechał przed Fabią DiGiannantonio, dla którego to pierwsze podium w karierze. Na piątym miejscu dojechał Marini, które w końcówce wyraźnie osłabł, nie licząc się w walce o podium. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Schrotter, Bulega, Fernandez, Nagashima i Lecuona. Balda ostatecznie dojechał jedenasty, ponosząc kolejne straty w punktacji. A pomyśleć, że po czterech wyścigach sezonu posiadał na koncie trzy zwycięstwa…
Wyniki wyścigu Moto2 o GP Czech w Brnie: | |||||
1 | Alex Marquez | SPA | EG 0,0 Marc VDS | (Kalex) | 38m 49.768s |
2 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Beta Tools Speed Up | (Speed Up) | 38m 52.786s |
3 | Enea Bastianini | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 38m 53.926s |
4 | Jorge Navarro | SPA | Beta Tools Speed Up | (Speed Up) | 38m 54.058s |
5 | Luca Marini | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 38m 56.799s |
6 | Marcel Schrotter | GER | Dynavolt Intact GP | (Kalex) | 38m 58.615s |
7 | Nicolo Bulega | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 38m 58.705s |
8 | Augusto Fernandez | SPA | FLEXBOX HP 40 | (Kalex) | 39m 1.668s |
9 | Tetsuta Nagashima | JPN | ONEXOX TKKR SAG Team | (Kalex) | 39m 2.664s |
10 | Iker Lecuona | SPA | American Racing KTM | (KTM) | 39m 8.847s |
11 | Lorenzo Baldassarri | ITA | FLEXBOX HP 40 | (Kalex) | 39m 10.016s |
12 | Marco Bezzecchi | ITA | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | 39m 11.192s |
13 | Jorge Martin | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 39m 12.887s |
14 | Andrea Locatelli | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 39m 15.618s |
15 | Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 39m 16.008s |
16 | Remy Gardner | AUS | ONEXOX TKKR SAG Team | (Kalex) | 39m 16.482s |
17 | Bo Bendsneyder | NED | NTS RW Racing GP | (NTS) | 39m 18.685s |
18 | Jake Dixon | GBR | Sama Qatar Angel Nieto Team | (KTM) | 39m 22.341s |
19 | Jonas Folger | GER | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | 39m 22.747s |
20 | Stefano Manzi | ITA | MV Agusta Temporary Forward | (MV Agusta) | 39m 25.432s |
21 | Dominique Aegerter | SWI | MV Agusta Temporary Forward | (MV Agusta) | 39m 25.633s |
22 | Steven Odendaal | RSA | NTS RW Racing GP | (NTS) | 39m 36.125s |
23 | Philipp Oettl | GER | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | 39m 40.222s |
24 | Xavi Vierge | SPA | EG 0,0 Marc VDS | (Kalex) | 39m 48.642s |
25 | Xavi Cardelus | AND | Sama Qatar Angel Nieto Team | (KTM) | 39m 54.397s |
Brad Binder | RSA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | DNF | |
Sam Lowes | GBR | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | DNF | |
Mattia Pasini | ITA | Tasca Racing Scuderia Moto2 | (Kalex) | DNF | |
Thomas Luthi | SWI | Dynavolt Intact GP | (Kalex) | DNF | |
Lukas Tulovic | GER | Kiefer Racing | (KTM) | DNF |
Źródło: www.crash.net
AM jest w strasznym gazie, IMO zostanie mistrzem świata MOTO2.
Imponuje mi ostatnimi czasy , zawsze w niego wierzyłem !
Słuchanie brata wychodzi mu na dobre
Mam nadzieję, że plotki staną się faktem. Lorenzo zakończy karierę, Nakagami za niego obok Marqueza, natomiast Alex trafi do LCR Honda. :)
Bardzo liczyłem na dwa Speed Up-y na podium, ale cóż… To był po prostu dzień Bestii. W końcówce była taka sytuacja, że JN pojechał bardzo szybko, ale Bastianini przycisnął jeszcze bardziej.
Wielki plus dla panów do 4 miejsca. Nieźle Bulega, Lecuona, Bezzecchi i Martin, natomiast zawiódł team Ponsa, a zwłaszcza Balda
Też na to liczę. Alex pokazuje w tym sezonie że bardzo zasługuje na miejsce w motogp i to na dobrym motcyklu.
Xavi Vierge ukonczyl wyscig. Na dwa kolka przed koncem wyscigu wyprzedzil Cardelusa, ktory de facto jechal jak amator.
Nic dziwnego że Balda odchodzi z VR46. Po prostu są tacy którzy wytrzymują presję i zostają mistrzami (Morbidelli, Bagnaia) i są tacy którzy nie wytrzymują (Baldassari, Bulega, Foggia).
Aż mam ochotę strzelić memem pt. „Moto2 vs WorldSSP”.
DiGia i Bestia to jakieś urozmaicenie dla wyników.