Jorge Navarro wreszcie doczekał się pierwszego zwycięstwa w karierze i to na ojczystej ziemi. Hiszpan wyprzedził znakomicie finiszującego Bindera oraz Eneę Bastianiniego.
Brad Binder utrzymał prowadzenie po pierwszej szykanie, a za nim złożyli się Enea Bastianini, Jorge Navarro i Khairul Idham Pawi. Ta czwórka walczyła o prowadzenie w pierwszej fazie wyścigu. W zakręcie numer pięć wywrotkę zaliczyli Alexis Masbou i Stefano Valtulini. Jako pierwszy linię mety po pierwszym okrążeniu przeciął Bastianini, jednakże do pierwszego zakrętu jako lider złożył się Pawi. Sytuacja ta zwiastowała więc ciekawą walkę do samego końca, gdyż zdecydowana większość manewrów wyprzedzania odbywała się na prostej start-meta.
Znakomite tempo prezentował Gabriel Rodrigo, który po błędzie Pawiego (spadł na szóstą lokatę) awansował na trzecią pozycję. Argentyńczyk był jednak na tyle konkurencyjny, że przed zakrętem numer dziesięć był w stanie wyjść na czoło stawki. Tymczasem w drugim zakręcie doszło do kolejnej kolizji – z wyścigu odpadli tym razem Hiroki Ono i Jules Danilo.
Na piętnaście kółek przed metą utworzyła się zwarta grupa walczących o zwycięstwo. Na czele jechali kierowcy Estrelli Galicii – Navarro i Aron Canet, przed Rodrigo, Binderem i Romano Fenatim. Szósty podążał Bastianini, natomiast za nim Nicolo Bulega i Pawi. Czołową dziesiątkę dopełniali Jakub Kornfeil i Andrea Migno.
Na dziesięć okrążeń przed końcem w czołówce liczącej się w walce o triumf nadal pozostawało ośmiu zawodników. Prowadził Fenati przed Rodrigo, Navarro, Bastianinim, Bulegą, Binderem, Canetem i Pawim. Na dziewiąte miejsce awansował Niccolo Antonelli, który zdołał wyprzedzić Kornfeila. Jedenasty jechał dopiero Fabio Quartararo. Kółko później upadek w dziesiątym zakręcie zaliczył startujący z „dziką kartą”, Albert Arenas.
Na siedem kółek przed metą w piętnastym zakręcie uślizg zaliczył Antonelli, dla którego był to już koniec wyścigu. Na cztery okrążenia przed końcem z kolei doszło do kontaktu pomiędzy Rodrigo a Binderem, w zakręcie przed szykaną. W konsekwencji reprezentant RPA spadł na ósma lokatę, natomiast Argentyńczyk dzięki szybkiemu powrotowi na tor zdołał znaleźć się przed Bulegą, Canetem i Pawim. Niedługo jednak cieszył się jazdą. Na dwa kółka przed metą wypadł z toru w zakręcie numer dwa i już nie był w stanie powrócić do rywalizacji. Okrążenie wcześniej w dziesiątym zakręcie z kolei uślizg i lądowanie w żwirze zanotował Pawi.
Na ostatnim okrążeniu Navarro, który większość wyścigu był liderem, zdołał utrzymać prowadzenie dzięki walce z tyłu i odniósł pierwszą wygraną w karierze. Znakomicie na ostatnim kółku spisał się Binder, który tym samym uratował podium po kolizji z Rodrigo. Podium dopełnił Bastianini, natomiast Fenati po zbyt optymistycznej walce z liderem klasyfikacji generalnej ostatecznie dojechał tuż za podium. Za nimi linię mety przecięli Bulega i Canet. W czołowej dziesiątce wyścig udało się zakończyć kierowcom Leopard Racing – Quartararo i Joanowi Mirowi. Dopełnili ją jeszcze drugi w GP Włoch, Fabio di Giannantonio oraz Kornfeil.
Wyniki wyścigu Moto3 od GP Katalonii na Circuit de Catalunya:
2. Brad Binder RSA Red Bull KTM Ajo (KTM) 42m 18.792s
3. Enea Bastianini ITA Gresini Racing Moto3 (Honda) 42m 19.045s
4. Romano Fenati ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 42m 19.153s
5. Nicolo Bulega ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 42m 19.759s
6. Aron Canet SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) 42m 19.809s
7. Fabio Quartararo FRA Leopard Racing (KTM) 42m 31.833s
8. Joan Mir SPA Leopard Racing (KTM) 42m 31.900s
9. Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Racing Moto3 (Honda) 42m 31.981s
10. Jakub Kornfeil CZE Drive M7 SIC Racing Team (Honda) 42m 33.042s
11. Bo Bendsneyder NED Red Bull KTM Ajo (KTM) 42m 33.068s
12. Darryn Binder RSA Platinum Bay Real Estate (Mahindra) 42m 48.088s
13. Juanfran Guevara SPA RBA Racing Team (KTM) 42m 50.234s
14. Tatsuki Suzuki JPN CIP-Unicom Starker (Mahindra) 42m 51.533s
15. John Mcphee GBR Peugeot MC Saxoprint (Peugeot) 42m 51.994s
16. Livio Loi BEL RW Racing GP BV (Honda) 42m 53.214s
17. Philipp Oettl GER Schedl GP Racing (KTM) 42m 54.612s
18. Andrea Migno ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 42m 59.959s
19. Andrea Locatelli ITA Leopard Racing (KTM) 43m 1.213s
20. Niccolò Antonelli ITA Ongetta-Rivacold (Honda) 43m 17.263s
21. Fabio Spiranelli ITA CIP-Unicom Starker (Mahindra) 43m 47.941s
22. Lorenzo Petrarca ITA 3570 Team Italia (Mahindra) 43m 48.868s
Karel Hanika CZE Platinum Bay Real Estate (Mahindra) DNF
Davide Pizzoli ITA Procercasa – 42 Motorsport (KTM) DNF
Gabriel Rodrigo ARG RBA Racing Team (KTM) DNF
Khairul Idham Pawi MAL Honda Team Asia (Honda) DNF
Jorge Martin SPA ASPAR Mahindra Team Moto3 (Mahindra) DNF
Albert Arenas SPA MRW Mahindra Aspar Team (Mahindra) DNF
Francesco Bagnaia ITA ASPAR Mahindra Team Moto3 (Mahindra) DNF
Adam Norrodin MAL Drive M7 SIC Racing Team (Honda) DNF
Hiroki Ono JPN Honda Team Asia (Honda) DNF
Jules Danilo FRA Ongetta-Rivacold (Honda) DNF
Maria Herrera SPA MH6 Team (KTM) DNF
Stefano Valtulini ITA 3570 Team Italia (Mahindra) DNF
Alexis Masbou FRA Peugeot MC Saxoprint (Peugeot) DNF
źródło: www.crash.net
Navarro niech dziękuję Rodrigo za akcję z Binderem, bo dziś Brad pewnie znowu zwyciężyłby :)
#GoBrad
Świetnie jeździ ten Brad Binder, nie dość, że szybko to efektownie. Bardzo mi się podobało to wyprzedzanie kilku zawodników jednocześnie trochę po tym jak go wywiózł go Rodrigo poza tor. Taki zawodnik dobrze rokuje przyszłości MotoGP :)
No i po GP Malezji 2014 Hiszpan znów wygrywa. Ale walka jak zawsze interesująca, szkoda że nie mogłem ostatniego okrążenia zobaczyć.