Alex Marquez drugim miejscem w tegorocznym GP Malezji przypieczętował tytuł mistrzowski w klasie Moto2 na rundę przed zakończeniem sezonu. To drugi tytuł w karierze Hiszpana. Poprzedni wywalczył pięć lat temu w kategorii Moto3. Zwycięstwo odniósł Brad Binder, natomiast podium dopełnił Thomas Luthi. Obaj stoczą bój o tytuł wicemistrza świata.
Startujący z pole position Marquez stracił prowadzenie na rzecz Bindera. Na trzecim miejscu podążał Nagashima, a za nim Vierge, Luthi, Gardner, DiGia, Navarro, Martin, Schrotter i Marini. W przeciwieństwie do klasy Moto3, w kategorii pośredniej festiwal upadków zaczął się już od pierwszego okrążenia. W ostatnim zakręcie toru uślizg przedniego koła zaliczył Bo Bendsneyder. Chwilę później, w czwórce, „na deskach” wylądował DiGiannantonio. Okrążenie później z wyścigiem w tych samych miejsach pożegnali się odpowiednio Bastianini i Martin.
Tymczasem Binder nadawał ton rywalizacji. Za nim podążali Marquez i Nagashima. Vierge pojedynkował się z Luthim, wymieniając się pozycjami. Ich walkę z tyłu oglądał Lecuona, świeżo zakontraktowany w królewskiej klasie.
Na piątym kółku Binder pojechał za szeroko w zakręcie czternastym, w efekcie czego nie tylko stracił pozycję na rzecz Marqueza, ale także Nagashimy. Japończyka skontrował już na prostej start-meta. Marqueza dogonił na kolejnym okrążeniu, jednak tym razem chwilę posiedział na tylnym kole rywala. Tymczasem z wyścigiem w czwórce pożegnał się lokalny faworyt Adam Norrodin.
Reprezentant RPA mocno naciskał lidera tabeli, próbując zmusić go do błędu. W końcu wyprzedził go na dohamowaniu do pierwszego zakrętu na ósmym okrążeniu. Straty do nich odrabiali Nagashima i Luthi. Dystans tracił natomiast Vierge, którego gonili z kolei Lecuona i Navarro.
Binder ponownie narzucał wysokie tempo, odjeżdżając od Marqueza. Znajdujący się na tylnym kole Hiszpana Nagashima zaliczył wysiadkę w czternastce, w efekcie czego stracił do niego dystans. Błąd Japończyka wykorzystał Luthi. W piętnastce „na deskach” wylądował Somkiat Chantra. Taj był w stanie powrócić na motocykl, jednak uszkodzenia maszyny były na tyle poważne, ze zdecydował się na powrót do boksów. Na kolejnym kółku, w dwójce, jego los podzielił Stefano Manzi.
W grze o zwycięstwo pozostawali trzej najwyżej znajdujący się w tabeli zawodnicy – Binder, Marquez i Luthi. Coraz dalej od nich znajdował się Nagashima, który na swoim tylnym kole miał już praktycznie Vierge i Lecuonę. Czołową dziesiątkę zamykali Navarro, Baldassarri, Marini i Schrotter. Z wyścigiem w dwójce pożegnał się tymczasem Marco Bezzecchi. W dziewiątce natomiast wywrotkę po kolizji zaliczyli Lowes i Gardner, z ewidentnej winy Brytyjczyka.
Druga pozycja gwarantowała Marquezowi tytuł mistrzowski. Hiszpan jednak nie zamierzał odpuszczać, próbując odrabiać stratę do Bindera. Za kierowcą Marc VDS podążał Luthi, który musiał wyprzedzić Marqueza, by odroczyć koronację do GP Walencji.
Na ostatnim okrążeniu Marquez oddalił się jeszcze od Luthiego, dzięki czemu zachował pewnie przeciął linię mety i wywalczył tytuł mistrzowski. To drugie mistrzostwo w historii startów Hiszpana w klasie Grand Prix. Poprzedni wywalczył po pasjonującej walce z Jackiem Millerem w Moto3 w 2014 roku. Pierwsza pozycja Bindera oraz trzecia Luthiego oznaczała, że obaj jako jedyni pozostali w grze o tytuł wicemistrza świata. Za podium znaleźli się Vierge i Navarro.
Wyniki wyścigu | |||||
Pos | Rider | Nat | Team | Bike | Time |
1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 38m 7.843s |
2 | Alex Marquez | SPA | EG 0,0 Marc VDS | (Kalex) | 38m 8.601s |
3 | Thomas Luthi | SWI | Dynavolt Intact GP | (Kalex) | 38m 10.526s |
4 | Xavi Vierge | SPA | EG 0,0 Marc VDS | (Kalex) | 38m 14.489s |
5 | Jorge Navarro | SPA | Beta Tools Speed Up | (Speed Up) | 38m 14.957s |
6 | Iker Lecuona | SPA | American Racing KTM | (KTM) | 38m 16.425s |
7 | Lorenzo Baldassarri | ITA | FLEXBOX HP 40 | (Kalex) | 38m 17.075s |
8 | Tetsuta Nagashima | JPN | ONEXOX TKKR SAG Team | (Kalex) | 38m 18.023s |
9 | Marcel Schrotter | GER | Dynavolt Intact GP | (Kalex) | 38m 18.650s |
10 | Luca Marini | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 38m 22.428s |
11 | Augusto Fernandez | SPA | FLEXBOX HP 40 | (Kalex) | 38m 24.364s |
12 | Nicolo Bulega | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 38m 30.176s |
13 | Mattia Pasini | ITA | Tasca Racing Scuderia Moto2 | (Kalex) | 38m 31.169s |
14 | Remy Gardner | AUS | ONEXOX TKKR SAG Team | (Kalex) | 38m 31.653s |
15 | Dominique Aegerter | SWI | MV Agusta Temporary Forward | (MV Agusta) | 38m 31.845s |
16 | Andrea Locatelli | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 38m 31.898s |
17 | Jake Dixon | GBR | Gaviota Angel Nieto Team | (KTM) | 38m 35.506s |
18 | Dimas Ekky Pratama | INA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 38m 37.298s |
19 | Joe Roberts | USA | American Racing KTM | (KTM) | 38m 38.739s |
20 | Jesko Raffin | SWI | NTS RW Racing GP | (NTS) | 38m 44.887s |
21 | Philipp Oettl | GER | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | 38m 58.391s |
22 | Lukas Tulovic | GER | Kiefer Racing | (KTM) | 39m 2.764s |
23 | Xavi Cardelus | AND | Gaviota Angel Nieto Team | (KTM) | 39m 8.521s |
24 | Enea Bastianini | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | +1 lap |
Sam Lowes | GBR | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | DNF | |
Marco Bezzecchi | ITA | Red Bull KTM Tech 3 | (KTM) | DNF | |
Stefano Manzi | ITA | MV Agusta Temporary Forward | (MV Agusta) | DNF | |
Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | DNF | |
Fabio Di Giannantonio | ITA | Beta Tools Speed Up | (Speed Up) | DNF | |
Adam Norrodin | MAL | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | DNF | |
Jorge Martin | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | DNF | |
Bo Bendsneyder | NED | NTS RW Racing GP | (NTS) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Szkoda że KTM nie zaczął wcześniej wygrywać :/
No ale trudno. Zobaczymy czy Alex Marquez powtórzy wyczyn Zarco za rok.
Szkoda, że Alexowi taranujący Baldassarri odebrał zwycięstwo w Assen.
Szkoda, że ów Baldę dwa razy z toru zabrali inni zawodnicy na początku roku, kiedy był najmocniejszy. Sfera gdybania i tyle
Alex powinien odpuścić i skończyć trzeci. Słaby tor i okoliczności na zostanie MŚ :(