Home / Moto2 / Moto3 / GP Malezji. „Hattrick” Dalla Porty! W grze o wicemistrzostwo trzech zawodników

GP Malezji. „Hattrick” Dalla Porty! W grze o wicemistrzostwo trzech zawodników

Lorenzo Dalla Porta, po przypieczętowaniu tytułu mistrzowskiego w Australii, nie zamierza odpuszczać i sięgnął po czwarte zwycięstwo w sezonie. Co ciekawe to już trzeci z rzędu triumf Włocha. Pierwsze w karierze podium odnotował zaledwie szesnastoletni Sergio Garcia. Trzecie miejsce zająl dziewiętnastoletni Jaume Masia.

Startujący z pole position Ramirez stracił prowadzenie na rzecz Arenasa. W czwartym zakręcie odzyskał jednak pozycję lidera. W „dziewiątce” skuteczny atak na niego przeprowadził Suzuki. Co ciekawe, pierwsze okrążenie wyścigu przebiegło zupełnie bezkolizyjnie.

Na drugim kółku do walki o pozycję lidera dołączył Rodrigo, który wyprzedził Suzukiego w zakręcie czwartym. Świeżo upieczony mistrz świata Dalla Porta podążał na szóstym miejscu. Ramirez był trzeci, co przy dopiero siedemnastej lokacie Caneta oznaczało awans w tabeli na pozycję numer dwa. Szansę na odrobienie strat posiadał także jadący na dziewiątym miejscu Arbolino.

Po pięciu okrążeniach prowadził Suzuki przed Ramirezem i Rodrigo. Kolejne pozycje zajmowali McPhee, Arenas, Lopez, Vietti, Binder i Dalla Porta. Czołową dziesiątkę zamykał Arbolino. Canet awansował na szesnastą pozycję, co nadal oznaczało zerowy dorobek punktowy.

Na szesnastym kółku doszło do bardzo niebezpiecznego zdarzenia, mającego ogromny wpływ na późniejsze losy wyścigu. Od tej pory także dotąd spokojny wyścig zaczął tracić kolejnych zawodników. Na wyjściu z zakrętu czwartego wysiadkę zaliczył Rodrigo, w efekcie czego wylądował „na deskach”. Znajdujący się tuż za nim Suzuki i Lopez najechali na jego motocykl. Maszyna Japończyka poturbowała Argentyńczyka. W konsekwencji wszyscy trzej nie tylko odpadli z rywalizacji, ale spowodowali ogromne przetasowania w stawce. Na szczęście żaden z nich nie odniósł kontuzji i o własnych siłach zeszli z toru. Poza czołową dziesiątkę wypadł Ramirez, który musiał ratować się ucieczką na trawę. Na czoło wyścigu dzięki temu awansowali Vietti, Dalla Porta, Masia i Arbolino. Z dotychczasowej czołówki w czubie pozostał tylko Arenas.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Na tym samym okrążeniu, lecz w zakręcie piętnastym, doszło do kolizji Toma Bootha-Amosa i Stefano Nepy. W tym wypadku obaj byli jednak w stanie powrócić do rywalizacji. Dwa kółka później, w dwójce, uślizg przedniego koła zaliczył Darryn Binder. Kolejne dwa zakręty dalej z wyścigiem pożegnali się Sasaki, Migno i Toba. Na przestrzeni kilku okrążeń z wyścigu odpadło aż siedmiu zawodników! Czołówka tymczasem składała się z sześciu jeźdźców, których prowadził mistrz świata Dalla Porta. Za nim podążali Vietti, Arenas, Masia, Garcia i McPhee. Na przestrzeni dwóch kółek do czołowej grupy dociągnęli Ogura, Arbolino, Canet i Ramirez, który zamykał czołową dziesiątkę.

Na pięć okrążeń przed metą nadal prowadził Dalla Porta przed Viettim i Arenasem. Na piąte miejsce awansował Ogura. Na siódmą lokatę spadł natomiast McPhee, który wyprzedzał Caneta, Arbolino i Ramireza.

Mistrz świata także ostatnie okrążenie rozpoczął jako lider, wydając się wyraźnie najmocniejszym z czołówki. Nadal za sobą posiadał sznurek składający się z kilkunastu zawodników, co zwiastowało nie lada emocje do samego końca. Włoch pojechał za szeroko w pierwszym łuku, w efekcie czego stracił prowadzenie na rzecz Viettiego. Chwilę później, w czwórce, wyprzedził go Arenas. Momentalnie go jednak skontrował Hiszpana i dopadł młodszego rodaka w zakręcie dziewiątym. Kierowca Leopard Racing narzucił bardzo wysokie tempo w ostatnich dwóch sektorach, dzięki czemu pewnie sięgnął po czwarte zwycięstwo w sezonie, a trzecie z rzędu! Uślizg przedniego koła w ostatnim zakręcie toru zaliczył Arenas, który zdołał jednak powrócić do rywalizacji. Wyścig zakończył jednak dopiero jako dwunasty. Po raz pierwszy podium stanął zaledwie szesnastoletni Sergio Garcia, który wyprzedził Masię, Ogurę, Viettiego i Ramireza. Kolejne pozycje zajęli McPhee i Canet. To oznacza, że czeka nas interesujący walka o tytuł wicemistrza świata.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu
Pos Rider Nat Team Bike Time
1 Lorenzo Dalla Porta ITA Leopard Racing (Honda) 38m 1.355s
2 Sergio Garcia SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) 38m 1.765s
3 Jaume Masia SPA Mugen Race (KTM) 38m 2.158s
4 Ai Ogura JPN Honda Team Asia (Honda) 38m 2.240s
5 Celestino Vietti ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 38m 2.257s
6 Marcos Ramirez SPA Leopard Racing (Honda) 38m 2.450s
7 John McPhee GBR Petronas Sprinta Racing (Honda) 38m 2.697s
8 Aron Canet SPA Sterilgarda Max Racing Team (KTM) 38m 3.608s
9 Tony Arbolino ITA VNE Snipers (Honda) 38m 4.390s
10 Niccolò Antonelli ITA SIC58 Squadra Corse (Honda) 38m 9.081s
11 Romano Fenati ITA VNE Snipers (Honda) 38m 9.363s
12 Albert Arenas SPA Gaviota Angel Nieto Team (KTM) 38m 11.876s
13 Filip Salac CZE Redox PruestelGP (KTM) 38m 16.897s
14 Raul Fernandez SPA Gaviota Angel Nieto Team (KTM) 38m 17.228s
15 Riccardo Rossi ITA Kömmerling Gresini Moto3 (Honda) 38m 17.305s
16 Makar Yurchenko KAZ BOE Skull Rider Mugen Race (KTM) 38m 17.419s
17 Jakub Kornfeil CZE Redox PruestelGP (KTM) 38m 17.852s
18 Kazuki Masaki JPN BOE Skull Rider Mugen Race (KTM) 38m 17.922s
19 Dennis Foggia ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 38m 25.516s
20 Can Oncu TUR Red Bull KTM Ajo (KTM) 38m 30.685s
21 Tom Booth-Amos GBR CIP Green Power (KTM) 39m 23.557s
Darryn Binder RSA CIP Green Power (KTM) DNF
Ayumu Sasaki JPN Petronas Sprinta Racing (Honda) DNF
Andrea Migno ITA Mugen Race (KTM) DNF
Kaito Toba JPN Honda Team Asia (Honda) DNF
Stefano Nepa ITA Reale Avintia Arizona 77 (KTM) DNF
Tatsuki Suzuki JPN SIC58 Squadra Corse (Honda) DNF
Gabriel Rodrigo ARG Kömmerling Gresini Moto3 (Honda) DNF
Alonso Lopez SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) DNF

Źródło: www.crash.net

AUTOR: Mefisto

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 1,345 sek