Home / Moto2 / Moto3 / GP Tajlandii: Samotne zwycięstwo Mariniego! Marquez poza podium

GP Tajlandii: Samotne zwycięstwo Mariniego! Marquez poza podium

Luca Marini był bezkonkurencyjny w tegorocznym GP Tajlandii, dzięki czemu sięgnął po pierwsze zwycięstwo w sezonie. Pasjonujący pojedynek o drugie miejsce rozegrali między sobą Brad Binder i Iker Lecuona. Ostatecznie górą okazał się kierowca zespołu Akiego Ajo. Tuż za podium linię mety przecięli pretendenci do tytułu mistrzowskiego – Augusto Fernandez i Alex Marquez. Wyścig po raz kolejny „na deskach” zakończyli natomiast Lorenzo Baldassarri, Xavi Vierge i Sam Lowes.

Najlepiej wystartował Nagashima, jednak źle złożył się w pierwszy zakręt, przez co prowadzenie odzyskał Marquez. Słabo wystartował startujący z trzeciej pozycji Jorge Martin, w efekcie czego spadł na siódmą lokatę. Xavi Vierge przeciął z kolei punkt hamowania trzeciego zakrętu, przez zanotował regres na dziewiątą pozycję. Ekky Pratama tymczasem otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za falstart. W pierwszym zakręcie trzeciego kółka z wyścigiem pożegnał się natomiast Joe Roberts.

Wysokie tempo narzucili Marquez i Marini, dzięki czemu szybko oddalili się od Lecuony. Hiszpan wyprzedzał Gardnera, Bindera, Martina i Fernandeza. Nagashima po błędzie spadł dopiero na jedenaste miejsce.

Przyrodni brat Rossiego na czwartym okrążeniu przypuścił skuteczny atak na lidera tabeli. Jego tempo było bardzo wysokie, dzięki czemu momentalnie oddalił się od kierowcy Marc VDS. Lecuona także notował dobre czasy okrążeń, sukcesywnie niwelując straty do Hiszpana. Tuż za podium znajdowali się kierowcy zespołu Akiego Ajo, którzy uporali się z Gardnerem. Stefano Manzi tymczasem zaliczył wywrotkę w „piątce”. Dopiero piętnaste miejsce miejsce zajmował wicelider klasyfikacji generalnej Jorge Navarro.

Podczas gdy Marini posiadał już ponad sekundę przewagi nad Marquezem, Lecuona siedział na tylnym kole Marqueza. Co ciekawe, zbliżali się do nich Binder oraz Fernandez, który wyprzedził Martina. Na ósmą pozycje awansował Vierge, który znajdował się przed Luthim, Baldassarrim i Bastianinim.

Na szesnaście kółek przed metą w „dwunastce” uślizg przedniego koła zaliczył „Balda”. To już kolejny nieudany start zawodnika, który wygrał pierwsze trzy z czterech rozegranych wyścigów. Włoch zjechał do boksów, jednak chwilę później powrócił do rywalizacji. Marini z kolei odjeżdżał stawce z każdym okrążeniem. Lecuona coraz bardziej naciskał Marqueza, natomiast Binder był już praktycznie na tylnym kole Hiszpana.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Dwa okrążenia później los „Baldy” podzielił Vierge. Hiszpan zgruzował motocykl w „piątce” i do boksów musiał wracać skuterem z porządkowym. Lecuona tymczasem nie był w stanie przeprowadzić skutecznego ataku na Marqueza. Ich pojedynek z tyłu oglądał Binder, czyhając na błąd. Coraz bliżej nich znajdował się Fernandez.

Na dziesięć okrążeń przed metą Lecuona po raz pierwszy znalazł się przed Marquezem. Złe wyjście z „jedynki” sprawiło jednak, że Marquez momentalnie odzyskał drugą lokatę. Fernandez tymczasem dojechał do Bindera, dzięki czemu pociąg składał się już z czterech motocykli.

Kolejna próba ataku Lecuony tym razem okazała się skuteczna. Swoją szansę próbował wykorzystać także Binder, jednak musiał obejść się smakiem. Skuteczny atak przyszedł w ostatnim zakręcie toru. Obaj natychmiast odjechali od lidera tabeli, a tuż za nim szansę ataku wieszczył Fernandez.

Kierowca zespołu Sito Ponsa próbował zaatakować rodaka, podobnie jak Lecuona i Binder, na wyjściu na prostą start-meta. Między rodakami o mało nie doszło jednak do kolizji. Drugą grupę pościgową prowadził Luthi, który wyprzedzał Bulegę, Chantrę i Gardnera. W zakręcie ósmym wywrotkę zaliczył natomiast Sam Lowes.

Na pięć okrążeń przed metą pewnie po zwycięstwo kroczył Marini. Binder siedział na tylnym kole Lecuony, z kolei Fernandez głowił się, jak wyprzedzić Marqueza. Między nimi rozgrywała się najbardziej emocjonująca walka, gdyż kilkukrotnie wymienili się pozycjami. Walka ta sprawiała, że Binder i Lecuona oddalali się.

Kierowca Akiego Ajo również nie zamierzał zadowolić się swoją pozycją. Próbował ataku w „piątce”, jednak wyjechał poza betonki, dzięki czemu Lecuona odzyskał drugą lokatę. Fernandez tymczasem na dobre uporał się z Marquezem i próbował dogonić uciekinierów.

Walka Lecuony z Binderem sprawiła, że Fernandez i Marquez ponownie złapali z nimi kontakt, zachowując tym samym szansę na dwadzieścia punktów na kółko przed metą. Binder po znakomitym wyjściu z zakrętu numer jedenaście nie dał szans rywalowi, sięgając ostatecznie po upragnioną zdobycz. Dla Mariniego z kolei to pierwsza wygrana w tym sezonie. Co ciekawe, Lecuona, próbując utrzymać drugie miejsce, o mało nie stracił najniższego stopnia podium przez uślizg tyłu.

Za czołową piątką samotnym finiszem wyścig zakończył Jorge Martin. Walkę w drugiej grupie wygrał Luthi, który wyprzedził Bulegę, Chantrę i Bezzecchiego. Dla reprezentanta gospodarzy to najlepszy wynik w karierze. Pozostałe punkty wywalczyli „Bestia”, Gardner, Locatelli, Schrotter i Nagashima. Wielkim rozczarowaniem zakończył się start dla dotychczasowego wicelidera tabeli, Jorge Navarro, który wyścig zakończył poza czołową piętnastką. W klasyfikacji generalnej wypadł poza podium na rzecz Brada Bindera.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu
Pos Rider Nat Team Bike Time
1 Luca Marini ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) 38m 40.882s
2 Brad Binder RSA Red Bull KTM Ajo (KTM) 38m 43.178s
3 Iker Lecuona SPA American Racing KTM (KTM) 38m 43.426s
4 Augusto Fernandez SPA FLEXBOX HP 40 (Kalex) 38m 43.467s
5 Alex Marquez SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) 38m 43.801s
6 Jorge Martin SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) 38m 47.721s
7 Thomas Luthi SWI Dynavolt Intact GP (Kalex) 38m 53.382s
8 Nicolo Bulega ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) 38m 54.551s
9 Somkiat Chantra THA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 38m 55.504s
10 Marco Bezzecchi ITA Red Bull KTM Tech 3 (KTM) 38m 55.608s
11 Enea Bastianini ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 38m 55.755s
12 Remy Gardner AUS ONEXOX TKKR SAG Team (Kalex) 38m 56.834s
13 Andrea Locatelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 38m 56.977s
14 Marcel Schrotter GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 38m 57.485s
15 Tetsuta Nagashima JPN ONEXOX TKKR SAG Team (Kalex) 38m 58.029s
16 Dominique Aegerter SWI MV Agusta Temporary Forward (MV Agusta) 38m 59.589s
17 Jorge Navarro SPA Beta Tools Speed Up (Speed Up) 39m 1.867s
18 Fabio Di Giannantonio ITA Beta Tools Speed Up (Speed Up) 39m 3.985s
19 Jake Dixon GBR Gaviota Angel Nieto Team (KTM) 39m 6.275s
20 Bo Bendsneyder NED NTS RW Racing GP (NTS) 39m 8.597s
21 Jesko Raffin SWI NTS RW Racing GP (NTS) 39m 15.745s
22 Philipp Oettl GER Red Bull KTM Tech 3 (KTM) 39m 15.896s
23 Adam Norrodin MAL Petronas Sprinta Racing (Kalex) 39m 39.548s
24 Dimas Ekky Pratama INA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 39m 59.317s
25 Lorenzo Baldassarri ITA FLEXBOX HP 40 (Kalex) +1 lap
Xavi Cardelus AND Gaviota Angel Nieto Team (KTM) DNF
Sam Lowes GBR Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) DNF
Mattia Pasini ITA Tasca Racing Scuderia Moto2 (Kalex) DNF
Lukas Tulovic GER Kiefer Racing (KTM) DNF
Xavi Vierge SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) DNF
Stefano Manzi ITA MV Agusta Temporary Forward (MV Agusta) DNF
Joe Roberts USA American Racing KTM (KTM) DNF

Źródło: www.crash.net

AUTOR: Kamil Skoczylas

komentarze 3

  1. Brad Binder: mam najbardziej agresywny styl w całej stawce!
    Iker Lecuona: potrzymaj mojego KTM-a…
    A tak nsa serio, jeśli Cal zamierza odejść za rok, na miejscu HRC bądź LCR przyglądałbym się Ikerowi. Jeździ tak agresywnie, że może byłby w stanie poradzić sobie z Hondą

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
158 zapytań w 1,068 sek