23 punkty przewagi nad Raulem Fernandezem miał przed ostatnim wyścigiem Moto2 w tym roku Remy Gardner. Jak się okazało, było to na tyle niewiele, że Australijczyk ledwie utrzymywał się na pozycji, która dawała mu tytuł. Ostatecznie jednak, przy zwycięstwie rywala, zajął 10. pozycję i zdobył mistrzostwo mając na koncie 4 punkty więcej!
Wyścig bardzo szybko po rozpoczęciu został przerwany po czerwonej fladze, wywieszonej wskutek incydentu i rozlanego oleju. Po wznowieniu dramat spotkał zdobywcę pole position – Simone Corsiego, który zanotował w MV Aguście awarię na okrążeniu rozgrzewającym.
Gardner miał niesamowicie ciężki wyścig. Wyraźnie zjadała go presja, bowiem kręcił się w okolicach 9-11 miejsca. Z kolei Fernandez jechał w czubie. Początkowo podążał za Fabio di Giannantonio, ale wkrótce wyprzedził Włocha i niezagrożony pędził po 25 punktów. Remy Gardner musiał oglądać się za siebie, na szarżującego Tetsutę Nagashimę. Ale gdy zawodnik KTM Ajo uporał się z jadącym z przodu szybkim dziś Tomem Luthim i przesunął na 10. miejsce, sytuacja stała się dla niego spokojniejsza.
Raul Fernandez pewnie wygrał wyścig, a Remy Gardner przeciął linię mety jako 10., co dało mu tytuł mistrza świata pośredniej kategorii. Obaj ci zawodnicy za rok spotkają się już w MotoGP. A końcowe zwycięstwo Remy’ego Gardnera to druga w historii sytuacja, że tytuły zdobywają ojciec i syn. Przypomnijmy – Remy jest synem Wayne’a Gardnera, mistrza świata 500ccm z 1987 roku. Wcześniej podobnego wyczynu dokonali tylko Kenny Roberts oraz Kenny Roberts Jr.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Raul Fernandez | SPA | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 25m 38.612s |
2 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 25m 39.129s |
3 | Augusto Fernandez | SPA | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 25m 39.398s |
4 | Celestino Vietti | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 25m 41.005s |
5 | Aron Canet | SPA | Inde Aspar Team | (Boscoscuro) | 25m 43.590s |
6 | Xavi Vierge | SPA | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | 25m 43.703s |
7 | Sam Lowes | GBR | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 25m 44.027s |
8 | Jorge Navarro | SPA | Termozeta Speed Up | (Boscoscuro) | 25m 44.420s |
9 | Marcel Schrotter | GER | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 25m 46.553s |
10 | Remy Gardner | AUS | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 25m 47.724s |
11 | Tetsuta Nagashima | JPN | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 25m 48.032s |
12 | Thomas Luthi | SWI | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | 25m 48.967s |
13 | Stefano Manzi | ITA | Flexbox HP40 | (Kalex) | 25m 50.510s |
14 | Marcos Ramirez | SPA | American Racing | (Kalex) | 25m 50.700s |
15 | Hafizh Syahrin | MAL | NTS RW Racing GP | (NTS) | 25m 50.973s |
16 | Jake Dixon | GBR | Petronas Sprinta Racing | (Kalex) | 25m 52.594s |
17 | Fermín Aldeguer | SPA | Termozeta Speed Up | (Boscoscuro) | 25m 52.634s |
18 | Barry Baltus | BEL | NTS RW Racing GP | (NTS) | 25m 52.757s |
19 | Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | 25m 55.723s |
20 | Marco Bezzecchi | ITA | SKY Racing Team VR46 | (Kalex) | 25m 57.885s |
21 | Cameron Beaubier | USA | American Racing | (Kalex) | 25m 58.038s |
22 | Albert Arenas | SPA | Inde Aspar Team | (Boscoscuro) | 25m 58.220s |
23 | Tony Arbolino | ITA | Liqui Moly Intact GP | (Kalex) | 25m 58.598s |
24 | Nicolò Bulega | ITA | Federal Oil Gresini Moto2 | (Kalex) | 26m 2.417s |
25 | Bo Bendsneyder | NED | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | 26m 10.171s |
Hector Garzo | SPA | Flexbox HP40 | (Kalex) | DNF | |
Dimas Ekky Pratama | INA | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | DNF | |
Simone Corsi | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | DNF | |
Lorenzo Baldassarri | ITA | MV Agusta Forward Racing | (MV Agusta) | DNF |
Źródło: crash.net
niby mistrz a na 10 miejscu, wiec chyba miszcz
Mógł sobie na to pozwolić, wypracowując 23 punkty przewagi przed Walencją. Nikt nie kazał się Raulowi wywracać na Misano.
@Jacek… A Ty kumasz, o co chodzi w tym cyklu zawodów ? :D
Ale żeby 2 newsy naraz? :)
Raul Fernandez musiał się nieźle wkurzyć że tak wcześnie go potwierdzono w MotoGP i robił wszystko żeby tam trafić jako mistrz Moto2.
No i w większości sprawiał wrażenie dużo lepszego kierowcy. Tylko te kilka nieukończonych wyścigów sprawiło że ostatecznie to Remy Gardner został mistrzem świata.
No ale to zapewne nie po raz ostatni kierowca najczęściej wygrywający nie zdobywa mistrzostwa w danym sezonie.
Czy takie #RemyRules tu pasuje to nie wiem – no ale to Gardner ma najwięcej punktów w generalce.
Zacząłem oglądać wyścigi motocyklowe jak Wayne Gardner zdobywał swój tytuł w 500ccm.
Remy w tym sezonie jeździł bardzo mądrze dlatego ma tytuł.
Raul sam może mieć do siebie pretensje. Zaliczył w trakcie sezonu trzy gleby. To będzie boleć bardziej, niż przegranie wyraźne z rywalem.
Ostatnim Australijczykiem, który zdobył tytuł Mistrza Świata w klasie pośredniej był Kel Carruthers, który dokonał tego w 1969 roku jeszcze w klasie 250cc.
Ogólnie przez cały wyścig byłem zaniepokojony dość niską pozycją Australijczyka. Bałem się, żeby nie stracił kilku miejsc, ponieważ kibicowałem mu w walce o tytuł. Przy czym oczywiście wiedziałem, że wystarczy mu 13 miejsce. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło. ;)
Fajny, emocjonujący wyścig. Bardzo się cieszę że tytuł zgarnął Remy. Kibicuje mu od czasów gdy zaczynał w Tech 3, zasłużył na ten tytuł równą, mądrą jazdą przez cały sezon. Wyeliminował praktycznie upadki, które były jego zmorą przez pierwsze lata kariery. A Raul myślę, że jeszcze zgarnie tytuł MŚ w karierze, ale w MotoGP. Chłopak ma wielki talent co dzisiejszym, kolejnym wyścigiem udowodnił. Jak KTM mu pozwoli to myślę, że już w debiutanckim sezonie może nie raz o podium zawalczyć.