Alex Marquez odniósł drugie z rzędu zwycięstwo, tym razem na włoskim torze Mugello. Drugie miejsce zajął przyrodni brat Valentino Rossiemu, Luca Marini. Podium dopełnił Thomas Luthi. Znakomity awans z drugiej dziesiątki zaliczył Lorenzo Baldassarri, który zajął czwarte miejsce. Dzięki temu zachował pozycję lidera klasyfikacji generalnej.
Startujący z pole position Marcel Schrotter stracił prowadzenie na rzecz Thoma Luthiego. Tuż za Niemcem podążał Alex Marquez. Kolejne pozycje zajmowali Luca Marini, Jorge Navarro, Sam Lowes, Nicolo Bulega, Simone Corsi, Enea Bastianini i Mattia Pasini. Na jedenastą lokatę awansował Lorenzo Baldassarri, który po wypadku w Le Mans nie był sobą przez cały weekend. Wywrotkę po kontakcie z Xavim Vierge, Lukasem Tuloviciem i Fabio DiGiannantonio w trzecim zakrecie zaliczył Iker Lecuona.
Na trzecim okrążeniu Schrotter próbował zaatakować Luthiego, jednak znajdował się po zewnętrznej stronie zakrętu. Tuż za nimi podążał Alex Marquez. Tempo kierowców Dynavolt trzymali także Marini i Navarro, z kolei sukcesywanie dystans do nich tracił Lowes. Na dziewiątą lokatę awansował Balda, który siedział na tylnym kole Corsiego.
Na piątym okrążeniu w pierwszym zakręcie Marquez przypuścił skuteczny atak na Schrottera. Rozkojarzenie Niemca wykorzystał także Marini. Atak próbował przeprowadzić także Navarro. Zbyt duży optymizm Hiszpan o mało nie przypłacił bolesnym upadkiem. W „dziesiątce” wywrotkę zaliczył Teppei Nagoe.
Marquez prezentował bardzo wysokie tempo, dzięki czemu szybko dojechał do Luthiego. Sekundową stratę notowali do nich Marini, Schrotter i Navarro. Na siódmej pozycji znajdował się Balda, który wyprzedził Corsiego i Lowesa. Brytyjczyk wyraźnie stracił animusz, w efekcie czego spadł z szóstej na dziewiątą lokatę. W zakręcie ósmym „na deskach” wylądował Stefano Manzi. W „dziesiątce” los rodaka podzielił Nicolo Bulega, natomiast w „jedynce” Simone Corsi.
Na trzynaście okrążeń przed metą w pierwszym zakręcie Alex Marquez przypuścił skuteczny atak na Luthiego. Lepsze tempo od Szwajcara prezentował także Marini. Tuż za Navarro i Schrotterem podążali „Bestia”, Balda i Fernandez. Włoski debiutant próbował zaatakować Niemca w pierwszym zakręcie, jednak złe wyjście z zakrętu poskutkował utratą pozycji na rzecz Baldassarriego. Niedługo potem skuteczny atak na Włocha przypuścił także Fernandez.
Na dziesięć kółek przed metą Marquez posiadał już sekundową przewagę nad Luthim. Tuż za Szwajcarem podążał Marini. Baldassarri tymczasem w końcu uporał się ze Schrotterem i gonił Navarro. Wywrotkę w „piątce” zaliczył Jake Dixon.
Okrążenie później Marini znalazł się przed Luthim. W okamgnieniu do Szwajcara zbliżali się Navarro i Balda. Hiszpan zbyt mocno opóźnił hamowanie w pierwszym zakręcie, by zaatakować Thoma, w efekcie czego stracił pozycję na rzecz lidera tabeli. Fernandez tymczasem siedział na tylnym kole Schrottera.
Na pięć okrążeń przed metą Marquez posiadał ponad dwie i pół sekundy nad Marinim. Baldassarri tymczasem jechał tuż za Thomem Luthim. Wyraźnie osłabł Schrotter, który stracił pozycję nie tylko na rzecz Fernandeza, ale także Bastianiniego. Z powodu problemów technicznych wycofał się natomiast Joe Roberts.
Marquez z komfortową przewagą rozpoczął ostatnie kółko wyścigu. Tymczasem wyraźnie osłabł Balda, natomiast nowe siły weszły w Luthiego, który znajdował się tuż za Marinim. Skuteczny atak na Navarro przeprowadził Bastianini. Kiepską trakcję w zakręcie Hiszpana wykorzystał także jego rodak Fernandez.
Młodszy z braci Marquezów odniósł drugie z rzędu zwycięstwo. Podium dopełnili Marini i Luthi. Balda obronił się przed nacierającymi Fernandezem i „Bestią”. Hiszpan „rzutem na taśmę” wyprzedził włoskiego debiutanta. Kolejne pozycje zajęli Navarro i Schrotter. Czołową dziesiątkę dopełnili Lowes i DiGiannantonio. Pozostałe punkty trafiły w ręce Mattii Pasiniego, Xavi Vierge, Remy’ego Gardnera, Tetsuty Nagashimiego i Brada Bindera. Pierwszą pozycję niepunktowaną zajął Jorge Martin, który wyprzedził Dominique’a Aegertera i Andreę Locatelliego. Xavi Cardelus otrzymał karę doliczenia trzech sekund do wyniku za kilkukrotną jazdę poza wyznaczoną linią toru.
Wyniki wyścigu Moto2 o GP Włoch na Mugello:
- Alex Marquez SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) 39m 31.262s
- Luca Marini ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) 39m 33.190s
- Thomas Luthi SWI Dynavolt Intact GP (Kalex) 39m 33.504s
- Lorenzo Baldassarri ITA FLEXBOX HP 40 (Kalex) 39m 34.915s
- Augusto Fernandez SPA FLEXBOX HP 40 (Kalex) 39m 35.235s
- Enea Bastianini ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 39m 35.247s
- Jorge Navarro SPA MB Conveyors Speed Up (Speed Up) 39m 36.248s
- Marcel Schrotter GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 39m 37.477s
- Sam Lowes GBR Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 39m 42.728s
- Fabio Di Giannantonio ITA MB Conveyors Speed Up (Speed Up) 39m 44.312s
- Mattia Pasini ITA Petronas Sprinta Racing (Kalex) 39m 45.196s
- Xavi Vierge SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) 39m 48.438s
- Remy Gardner AUS ONEXOX TKKR SAG Team (Kalex) 39m 51.156s
- Tetsuta Nagashima JPN ONEXOX TKKR SAG Team (Kalex) 39m 51.317s
- Brad Binder RSA Red Bull KTM Ajo (KTM) 39m 51.853s
- Jorge Martin SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) 39m 51.934s
- Dominique Aegerter SWI MV Agusta Idealavoro Forward (MV Agusta) 39m 55.343s
- Andrea Locatelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 39m 57.939s
- Bo Bendsneyder NED NTS RW Racing GP (NTS) 40m 8.093s
- Lukas Tulovic GER Kiefer Racing (KTM) 40m 13.136s
- Philipp Oettl GER Red Bull KTM Tech 3 (KTM) 40m 15.873s
- Steven Odendaal RSA NTS RW Racing GP (NTS) 40m 16.393s
- Marco Bezzecchi ITA Red Bull KTM Tech 3 (KTM) 40m 16.398s
- Dimas Ekky Pratama INA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 40m 33.081s
- Xavi Cardelus AND Sama Qatar Angel Nieto Team (KTM) 41m 12.204s
Joe Roberts USA American Racing KTM (KTM) DNF
Jake Dixon GBR Sama Qatar Angel Nieto Team (KTM) DNF
Simone Corsi ITA Tasca Racing Scuderia Moto2 (Kalex) DNF
Nicolo Bulega ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) DNF
Stefano Manzi ITA MV Agusta Idealavoro Forward (MV Agusta) DNF
Teppei Nagoe JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) DNF
Iker Lecuona SPA American Racing KTM (KTM) DNF
Źródło: www.crash.net
Chylę czoła przed Baldasarim
Brawo Enea. Po za tym ktoś mi powie. Co Pratama i Cardelus wogule robią w Moto 2?
Jak nie wiadomo, o co chodzi… ;))
Ścigają się. Jak cała reszta.
Poza tym, to i tak nie są zespoły które walczą gdzieś w czubie. Idemitsu wspiera sobie kierowców z Azji, a Aspar wraca po kilku latach przerwy. Do tego Cardelus i Pratama to goście z ME Moto2. Wiele tam nie zdziałali, ale mało kto z tamtej serii powtarza swoje sukcesy w MŚ.
Za starty Cardelusa płaci jego ojciec. Jest typowym pay-riderem. Pratama jest z Azji, więc jakieś sensowne wytłumaczenie dla jego startów jest.
cardelus to typowy zawodnik z Andory
Czyzby mlodszy Marquez w koncu sie ogarnal? Jak jeszcze wygra, wyscig dwa, to nawet jak skonczy drugi w generalce to bede musial odszczekac wszystko, co o nim pisalem i mowilem. Niezle. Ale i tak kibicuje Baldzie. Pytanie czy ma chwilowe przejsciowe czy to cos powazniejszego. Mowie o ostatnich wynikach, bo sam progres na Mugelo jest imponujacy. Ale to trzeci bodajze wyscig z rzedu, kiedy traci duzo punktow pozwala innym wyrownac stawke.