Guy Martin któremu Ulster GP bardzo pasuje wykręcił najlepsze czasy w kwalifikacjach klasy Superbike przy słabych warunkach pogodowych. Zwycięstwo odniósł jednak Bruce Anstey
Niestety, na początku pogoda nie rozpieszczała ani zawodników ani kibiców którzy tłumnie przybyli na łąki wzdłuż toru Dundrod. Pierwsze treningi przerwała pogoda. Do momentu przerwania najlepiej prezentował sięGuy Martin i to on wykręcił najlepszą średnią tego dnia. Za nim uplasowali się Connor Cummins z team’u Honda TT Legend’s oraz zespołowy kolega Guya, William Dunlop.
Zawodnik z Austrii, Horst Saiger, dla którego był to pierwszy Ulster GP zameldował się na 20 miejscu. Niestety pogarszająca się pogoda ostudziła zapędy kierowców i doprowadziła do przedwczesnego zakończenia treningów.
Następnego dnia, na szczęście już suchego, odbyły się kwalifikacje.
Superbike
W klasie Superbike ponownie najlepszy był Guy Martin. Zawodnik Tyco BMW wykręcił 132,235mph (prawie 213km/h). Na drugim miejscu zakwalifikował się Bruce Anstey z czasem gorszym o zaledwie 0,2s! Topową trójkę uzupełnił Ian Hutchinson.
Już na pierwszym lotnym okrążeniu Guy był najszybszy, drugi był Lee Johnston a dopiero za nim Bruce Anstey. Na kolejnym okrążeniu pierwsza trójka wyglądała tak samo, na 4 miejsce wskoczył Dean Harrison. Niewiele później kwalifikacje zostały przerwane z powodu incydentu przy Flowbog Crossroads.
Po wznowieniu kwalifikacji to Anstey był pierwszym, tego dnia, zawodnikiem który przekroczył barierę 132mph. Martin był za nim a trzeci jechał Peter Hickman dla którego jest to drugi start na Ulster GP. Kolejny zmierzony zawodnik to Ian Hutchinson. Na kolejnym okrążeniu Guy ponownie był najszybszy. Bruce Anstey pozostał na trzecim miejscu 0,2s za Martin’em. 3 miejsce w pierwszym rzędzie zajął Ian Hutchinson. Drugi rząd to kolejno Peter Hickman, Lee Johnston oraz William Dunlop. Wszystkich sześciu zawodników zmieściło się w przedziale 1,4 sekundy!
Michael Dunlop był siódmy a za nim Dean Harrison, Keith Amor oraz Dan Kneen. Czołową dwunastkę uzupełnili Conor Cummins oraz Ivan Lintin.
Superstock
W klasie Superstock ponownie najlepszy był Guy Martin. Drugie miejsce, co było niemałym zaskoczeniem, wywalczył Keith Amor a trzecie William Dunlop.
Pierwsze okrążenia należały do Ian’a Hutchinson’a jednak na 3 okrążeniu dobre tempo złapał Keith Amor który zaczął gonić „Hutchy’ego”. 4 okrążenie było niemal walką na noże ponieważ pierwsza piątka zmieściła się w 1 sekundzie różnicy. Pierwszy był Amor, dalej Hutchinson, Dean Harrison, Lee Johnston oraz Guy Martin.
Jednakże po pit stopie i wymianie tylnej opony kropkę nad i postawił Guy Martin rzutem na taśmę wykręcając najlepszy czas okrążenia zdobywając w ten sposób Pole Position w klasie Superstock.
W drugim rzędzie ustawią się kolejna Hutchinson, Johnston oraz Michael Dunlop. Trzeci rząd obstawiają Peter Hickman, Ivan Lintin oraz David Johnson przed Bruce’m Anstey’em.
Supersport
Tutaj najlepszy był miejscowy faworyt, Lee Johnston. Drugie i trzecie miejsce zajęli kolejno Bruce Anstey oraz Guy Martin. Jednak to znowu Keith Amor najlepiej zaczął kwalifikacje Supersport. Jak pierwszy przekroczył 125mph i dokończył pierwsze oraz drugie okrążenie na pierwszym miejscu przed Johnston’em, Hutchinson’em, Anstey’em, Ivan’em Lintin’em oraz Glenn’em Irvin’em.
Na 3 okrążeniu szybszy był Anstey spychając Keith’a na drugą pozycję. Johnston został na 3 miejscu tracąc do drugiego zawodnika zaledwie 0,004s! 4 okrążenie to już dominacja Johnston’a który przekroczył 127 mph, spychając Bruce’a na drugie a Keith’a na 3 miejsce. Guy Martin zdołał awansować na 4 pozycję ze stratą dwóch sekund do Johnston’a.
Na następnych okrążeniach czas Anstey’a zaczął zbliżać się do Lee Johnston’a jednak koniec końców stracił do niego 0,4s. Guy Martin przyspieszył i zepchnął Amor’a na 4 miejsce. Kolejnym budzącym się zawodnikiem był William Dunlop któremu również udało się zastąpić Keith’a który ponownie spadł, tym razem na 5 pozycję.
Wyścig Superbike
Mimo tego, że z Pole Pisition startował Guy Martin wyścig klasy Superbike zwyciężył Bruce Anstey. Martin prowadził od początku wyścigu jednak na wyjściu z zakrętu zaliczył uślizg tylnego koła po którym potężnie wyleciał z motocykla na pobocze. Drugie miejsce zajął Connor Cummins a trzeci był Peter Hickman na BMW w specyfikacji Superstock
Guy po prostu leciał. Miałem świetną zabawę ścigając się z nim i chciałem poczekać do ostatniego okrążenia mówił Anstey
Wiedziałem gdzie jest szybszy ode mnie a gdzie wolniejszy ale w jednym zakręcie za szybko dodał gazu co zakończyło się highsidem. Było mi przykro bo to był naprawdę świetny wyścig kontynuował Bruce
Bruce wykręcił również najszybsze okrążenie wyścigu na 4 okrążeniu , tuż przed wypadkiem Guy’a. Po kraksie Martin’a pokazano czerwoną flagę przedwcześnie kończąc wyścig.
Wideo z wypadku Guy’a Martin’a