Home / Artykuły / Czy tak może wyglądać MotoGP przyszłości?

Czy tak może wyglądać MotoGP przyszłości?

Zastanawialiście się kiedyś, jak za kilkadziesiąt lat mogłyby wyglądać maszyny, którymi rywalizują między sobą najlepsi motocykliści świata? My też nie – niemożliwym jest przecież wyrokować, w którą stronę pójdą przepisy w królewskiej kategorii w przeciągu kilku dekad, oraz jakie rozwiązania mogłyby faktycznie sprawdzać się w wyścigach.

Gdyby jeszcze 10 lat temu ktoś zobaczył zeszłoroczne motocykle, wyposażone w ogromne skrzydła aerodynamiczne, zapewne zbierałby szczękę z podłogi. My jednak szybko do takiego widoku przywykliśmy i po pewnym czasie nie wywoływał on u nas początkowego szoku.

I zapewne tak będzie w przyszłości. A tymczasem zapraszamy do bliższego przyjrzenia się świetnemu projektowi futurystycznego motocykla MotoGP 2kxx i jego malowaniom w barwach istniejących obecnie niektórych stajni grand prix.

Autorem projektów jest Kamil Kwapiński, a więcej prac autora możecie znaleźć na jego fanpage na facebooku: white graphic, imaBEASTeu

Movistar Yamaha

Suzuki

Kliknij, aby pominąć reklamę

Aprilia

Ducati Team

Repsol Honda

LCR Honda

KTM Racing

Kliknij, aby pominąć reklamę

Monster Tech 3 Yamaha

Marc VDS Honda

Kliknij, aby pominąć reklamę

AUTOR: sdnowy

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 12

  1. Zdjęcie profilowe Elsa

    A mnie właśnie zastanawiało czemu motocykle w MotoGP i podobnych seriach mają taką ubogą aerodynamikę.

  2. Zdjęcie profilowe Tommy99

    z taką tylna gumą, jazda na kwadratowo nabiera nowego znaczenia :P

    • Zdjęcie profilowe smash

      Może autor uznał, że powstaną gumy które będą się plastycznie odkształcały (w zakręcie płaska powierzchnia robiła by się na boku kapcia). Myślę, że jest to kiedyś realne. To dopiero byłaby przyczepność w złożeniu :). Dla mnie bardziej nierealny jest brak aerodynamiki – kto usiedzi na czymś takim przy 350 km/h?

      • Zdjęcie profilowe ja

        Skoro była mowa że opony się odszktałcają to i autor uznał i to że przy jakiejś prędkości wysuwają się jakaś owiewka aero docisku i żeby kierowcę nie zgubić

  3. Zdjęcie profilowe k3

    Raczej w strone, cos jak TT Zero na IOM i projektow np. Mugen Shinden. Niesamowity dzwiek ;-).

  4. To ma być MotoGP przyszłości? Please kill me.

  5. Inna sprawa że fajnie jest widzieć u danego konstruktora coś charakterystycznego, co pozwala odróżnić jego motocykl od reszty, np. przedni wlot w Yamasze nie zmienia się praktycznie od 2004r.

  6. Zawsze przyszłość dwóch kólek widziana, jak w tym filmie Tron. Tylko gdzie oni schowają łeb przed oporem powietrza?

  7. Zdjęcie profilowe Malciszek

    Co jak co ale wał mógłby się upowszechnić… nienavidzę czyścić i smarować łańcucha.
    Nieraz dziennie robię ponad 1000 więc powinienem w czasie wypadu…. szlag.

    • Zdjęcie profilowe Jules

      Malciszek zamiast się wkurzać, zainwestuj a olejarkę łańcucha. Formuła E pokazała jaką kiszką są wyścigi elektryczne-tego się nie da oglądać. Co nie ma tłumika to jest beee! -)

      • Zdjęcie profilowe Laventino46

        Miałem podobne podejście do tematu, dopóki nie zobaczyłem elektrycznego ścigania na dwóch kółkach na żywo kiedyś na rundzie IDM. Tylko 5 maszyn było na starcie, wyścig jako widowisko był nudny, jednak wrażenia jak dla mnie mega, również te dźwiękowe. Pewnie dlatego że jest to coś egzotycznego i żadkiego, a gdy bardziej się upowszechni już nie będzie robiło takiego szału.

  8. Zdjęcie profilowe sb.slav

    Technicznie te projekty są bez sensu, widać że autor lubi bawić się grafiką(projekty mi się tak czy siak nie podobają), ale z budową maszyn i ergonomią ma 0 wspólnego.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
84 zapytań w 1,119 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!