Home / Moto2 / Lorenzo najszybszy w Australii, dobre tempo Rossiego

Lorenzo najszybszy w Australii, dobre tempo Rossiego

Jorge Lorenzo

Jorge Lorenzo zakończył testy w Australii z najlepszym wynikiem, podobnie jak to miało miejsce przy okazji dwóch wcześniejszych dni. Dzięki tym próbom Bridgestone – a w Moto2 Dunlop – zebrał wiele cennych danych, dzięki którym opony przygotowane na październikowe Grand Prix Australii mają być lepsze.

Na swoim przedostatnim okrążeniu dziś, dwukrotny Mistrz Świata „Por Fuera” uzyskał wynik 1’29.068. Jego przewaga nad rywalami była znaczna, ponieważ drugi w tabeli czasów Dani Pedrosa stracił blisko cztery dziesiąte sekundy. Prawie pół sekundy wolniej od Lorenzo pojechał jego team-partner, Valentino Rossi. To Włoch spośród piątki kierowców MotoGP – pod nieobecność kontuzjowanego Marca Marqueza – przejechał najwięcej okrążeń w trakcie całych tych testów. Tor Phillip Island 35-latek okrążył aż 216 razy.

Nieco ponad pół sekundy wolniej od Jorge pojechał Cal Crutchlow. Znaczną stratę miał natomiast, ostatecznie piąty, Andrea Dovizioso. Włoch stracił do swojego team-partnera Brytyjczyka pół sekundy, a do lidera – sekundę. Dwójka Ducati po raz pierwszy pojawiła się na torze już po oficjalnym ogłoszeniu decyzji o startach w kategorii „Open”.

Imponujący czas, tylko trzy sekundy wolniejszy od Lorenzo, uzyskał najszybszy spośród czwórki zawodników Moto2 – Esteve Rabat. Hiszpan zaliczył dziś też potężną wywrotkę i całkowicie zniszczył swojego Kalexa, szczęśliwie nie nabawiając się jednak kontuzji. 0.8sek do #53 stracił jego rodak Jordi Torres, który zaś nieznacznie wyprzedził Fina Mikę Kallio. Ponad dwie sekundy wolniej od „Tito” pojechał z kolei Nico Terol.

Już poniżej prezentujemy wyniki trzeciego dnia testów, a pod nimi analiza tempa zawodników MotoGP na długim wyjeździe.

1. Jorge Lorenzo SPA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’29.068 [55 okr. / 330.3km/h prędkość max.]

2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’29.458 | +0.390 [32 / 326.3]

3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’29.554 | +0.486 [56 / 330.3]

4. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’29.606 | +0.538 [39 / 331.3]

5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’30.101 | +1.033 [23 / 335.4]

6. Esteve Rabat SPA Marc VDS Racing (Kalex) 1’32.194 | +3.126 [40 / 271.4]

7. Jordi Torres SPA Mapfre Aspar Team (Suter) 1’32.998 | +3.930 [77 / 271.4]

8. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing (Kalex) 1’33.149 | +4.081 [61 / 275.5]

9. Nico Terol SPA Mapfre Aspar Team (Suter) 1’34.443 | +5.375 [53 / 270.7]

Niebieski klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian 
silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
Czerwony klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian 
silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.
Czarny = Zawodnik Moto2

Valentino Rossi

Warto jednak zwrócić uwagę na tempo wyścigowe, jakie notowała dziś wspomniana piątka na długim wyjeździe. Przejechanie na każdej z dostarczonych opon serii kilkunastu okrążeń było wymagane przez Bridgestone, aby uniknąć zeszłorocznych problemów z rozpadającymi się oponami. Wysokie temperatury, jakie towarzyszyły kierowcom podczas ubiegłosezonowego Grand Prix Australii i zły dobór opon sprawiły, iż kierowcy w połowie dystansu musieli zaliczyć przymusowy pit-stop.

Najlepszym tempem popisał się Valentino Rossi, przejeżdżając trzynaście okrążeń i na ośmiu z nich notując czasy w przedziale „poniżej” 1’30. Jego uśredniony czas z tej symulacji to 1’30.019. Tylko trzy wyniki w przedziale 1’29 zanotował Dani Pedrosa, który planował przejechanie dwudziestu okrążeń w jednym wyjeździe, ale przeszkodził mu ból karku. Aż 24 kółka na raz przejechał Jorge Lorenzo, ale na tym długim wyjeździe ani razu nie pobił bariery 1’30. Jako jedyny dłuższej symulacji nie przejechał Włoch Andrea Dovizioso.

Poniżej prezentujemy uśrednione czasy z długich wyjazdów oraz ilość okrążeń przejechanych w granicy poniżej 1’30.
Valentino Rossi Yamaha 1’30.019s (13 kolejnych szybkich okrążeń) 8*
Dani Pedrosa Honda 1’30.161s (12 okr.) 3*
Cal Crutchlow Ducati 1’30.340s (17 okr.) 1*
Jorge Lorenzo Yamaha 1’30.505s (24 okr.) 0*
* czasy poniżej 1’30.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 7

  1. Tylko mi się wydaję, czy jesteśmy świadkami powrotu starego dobrego Doctora ?

  2. Czemu podczas testów w symulacji czasy zawsze są gorsze ?

  3. Setup motocykla pewnie nie jest tak dopracowany jak podczas wyścigu, testuje się różne ustawienia, może brak myśli wyścigowej, tam nie ma nic do wygrania.

  4. Chodziło mi o toi czemu najpierw Lorenzo zrobił 1’29.068 , a potem nie zszedł niżej jak 1’30

    • Chodzi o to, że czas poniżej 1’30 jest robiony „jednokrotnie” i wcześniejsze i późniejsze czasy mogą być znacznie gorsze zaś ten najlepszy jest zapisywany. Podczas symulacji wyścigu nie chodzi o wykręcenie jednego turbo-okrążenia tylko uzyskania jak najmniejszej sumy wszystkich czasów. A słabsze czasy są spowodowane też tym, że takie 1’29 jest trudne do osiągnięcia i męczące dla zawodnika więc miałby o wiele gorsze czasy na pozostałych lapsach

    • Manfred, nie kumam tego co napisałeś.
      Głównym powodem słabnącego tępa są jak zwykle w ostatnim czasie opony. Ciągle słyszymy od zawodników że po kilku kółkach opony trzymają dużo gorzej. Drugim z powodów może być ubywające paliwo i zmiany mapowania silnika w taki sposób żeby starczyło paliwa do końca wyścigu lub symulacji. Kondycje samych zawodników stawiałbym gdzieś na końcu tej wyliczanki, bo oni codziennie zapieprzają na siłkę, rower itp tylko po to żeby mieć siłę na przejechanie całego wyścig.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
87 zapytań w 0,955 sek