Home / MotoGP / Testy MotoGP, Jerez (dzień 2): Nakagami niespodziewanie na czele ostatniego dnia

Testy MotoGP, Jerez (dzień 2): Nakagami niespodziewanie na czele ostatniego dnia

Zakończyły się testy posezonowe MotoGP. Na maszynie, której dosiadał Cal Crutchlow niespodziewanie najszybszy pod nieobecność partnera zespołowego był Takaaki Nakagami z LCR Hondy. Dominację japońskiej marki na torze w Jerez potwierdził z kolei drugi Marc Marquez. Czołową trójkę uzupełnił Maverick Vinales.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki 2. dnia testów MotoGP w Jerez w Hiszpanii:

  1. = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1m 37.945s [Lap 63/66]
  2. = Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 37.970s +0.025s [53/56]
  3. = Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 38.066s +0.121s [65/78]
  4. ^6 Jorge Lorenzo ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 38.105s +0.160s [65/65]
  5. ˅1 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 38.109s +0.164s [63/68]
  6. ˅1 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1) 1m 38.118s +0.173s [62/68]
  7. ˅1 Jack Miller AUS Pramac Ducati (Desmosedici) 1m 38.207s +0.262s [54/57]
  8. ˅1 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 38.292s +0.347s [28/44]
  9. ˅1 Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (Desmosedici)* 1m 38.333s +0.388s [47/50]
  10. ˅1 Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 38.522s +0.577s [55/63]
  11. ^2 Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 38.596s +0.651s [62/67]
  12. ˅1 Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1)* 1m 38.761s +0.816s [50/58]
  13. ˅1 Tito Rabat ESP Reale Avintia (Desmosedici) 1m 38.876s +0.931s [57/60]
  14. = Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 38.931s +0.986s [42/55]
  15. = Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 39.144s +1.199s [53/60]
  16. = Alvaro Bautista ESP Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 39.338s +1.393s [65/65]
  17. = Karel Abraham CZE Reale Avintia (Desmosedici) 1m 39.744s +1.799s [35/40]
  18. = Andrea Iannone ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 39.826s +1.881s [34/36]
  19. = Johann Zarco FRA Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 39.864s +1.919s [61/64]
  20. = Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 40.156s +2.211s [11/11]
  21. = Bradley Smith GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 40.325s +2.380s [38/59]
  22. = Sylvain Guintoli FRA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 40.498s +2.553s [43/65]
  23. = Hafizh Syahrin MAL Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1m 40.520s +2.575s [53/54]
  24. = Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16)* 1m 40.577s +2.632s [61/61]
  25. = Matteo Baiocco ITA Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 41.907s +3.962s [37/48]

Źródło: crash.net
Fot. LCR Honda

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 10

  1. Po miejscu zajętym przez Nakagami’ego, można by wywnioskować, że w trakcie sezonu Honda jest ustawiana tylko pod Marqueza (pozostali zawodnicy Hondy nie jadą, tylko Marquez). Pedrosa się z tym godził, ciekawe co w nadchodzącym sezonie do powiedzenia będzie miał Lorenzo ;)

    • Nie widze związku przyczynowo skutkowego Nakagami-Marquez Możesz jakoś logicznie wytłumaczyć swój wniosek ? Ssezon sie nie zaczął a już sugerujesz że moto i wszyscy członkowie HRC-Honda będą pracować dla MM ???
      Lorenzo super ,,widać że sie ‚wjeżdża’

      • Co do „wjeżdżania się” Lorenzo to Crutchlow wypowiedział się co do jego tempa podczas dłuższych przejazdów i stwierdził, że „nie jest szybki. Co innego pojedyncze próby”. Nie wiem na ile to prawda (nie posiadam szczegółowego wglądu w przejazdy) a na ile frustracja wynikająca z niemożliwości testowania wywołana kontuzją oraz żal, że to Jorge jeździ dla fabrycznego teamu a nie on. Niemniej ciekaw jestem wypowiedzi Lorenzo w 2019 r. oraz kolejnych testów przeprowadzonych już w pełnej formie fizycznej.

        • Czemu nie masz dostępu do dokładnych danych – każdy przecież ma… Dzisiaj Lorenzo jeździł dużo i różnie, nie miał jakieś dużej liczby przejazdów w tempie które w wyścigu byłoby szybkie, ale nie wiadomo co i kiedy testował. Najlepszy czas w ostatnim okrążeniu, właściwie nie zbliżał się wcześniej do tak dobrych czasów. Ale tak czy siak Lorenzo krok po kroku robi swoją robotę i dzisiejszy czas jest już naprawdę porządny. Nie patrzę tu na pozycję w tabeli, ale na pozycję względem innych hondziarzy – różnica do MM nie jest duża. NAK zrobił świetny czas i świetną robotę – ale przypomnę że w tym sezonie Crutchlow pojechał tu świetne kwalifikacje, a to trochę wyjaśnia te trzy hondy tak wysoko w tabelce.

      • Chodzi mi o sezony poprzednie, nie nadchodzący. Przykład: w tym sezonie (2018) Marquez na czele klasyfikacji, natomiast Pedrosa, Crutchlow, Nakagami gdzieś daleko z tyłu. A na testach już są wszyscy na czele. Wychodzi na to, że tylko Marquez dostaje dobrze przygotowane moto, natomiast pozostali szrot, tak by nie popsuć Marquezowi szyków, jak i samej Hondzie jako fabryce (gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta-> przykład gdy Lorenzo z Rossim jezdzili w jednym teamie, Yamaha robiła moto pod obu, bo żaden nie chciał być numerem 2, a przez to Honda Marquez zaczął zgarniać tytuły).

        PS.: I żeby była jasność, nie piszę tego by obrazić/ujmować talentu Marquezowi, bo nie da się zaprzeczyć, ale jest jednym z najlepszych kierowców w historii motogp.

        • Satelici miedzy innymi są po to żeby testować sprawdzać Dani w przeszłości miał niejednego team partnera kiedy jeszcze mało kto wiedział o istnieniu takiego Marqueza

    • Nakagami jeździł cały sezon na szrocie ;) To jak miał walczyć? Miał z zimy sprzęt 2016/2017.
      Kilku osobą wydaje się, że Honda to Honda. Różnica jest kolosalna między motorami. Zresztą podobnie jest w Moto2 i Moto3. Nakagami zawsze jeździł na rocznej konstrukcji. Jak dostanie taki motocykl jak Cal to pogadamy o wynikach.

  2. to tylko testy wiec tak bym sie nie podniecał

  3. Patrząc na czasy Lorenzo już nie mogę się doczekać sezonu, na ducati było słabo od początku a tu z dnia na dzień coraz lepiej :))

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
29 zapytań w 0,997 sek