Choć po wyścigu to Dominique Aegerter fetował zwycięstwo i tytuł, a Jordi Torres zalewał się łzami, sędziowie wydali jednoznaczny werdykt po akcji sezonu w wykonaniu Szwajcara. Na Aegertera nałożono karę 38 sekund, za wywrócenie rywala na ostatnim okrążeniu.
Torres prowadził od początku wyścigu, a Aegerter musiał gonić z dalszych pozycji. W końcu na ostatnich okrążeniach doszło do bezpośredniej walki. Po kilku nieudanych próbach, zawodnik Intact GP wcisnął się ostro pod rywala mocnym block passem, ale tak niefortunnie, że jego tylnym kołem zarzuciło.
Mimo, że Aegerter był już nieco z przodu, na to właśnie koło nadział się Torres, upadając. Aegerter dojechał jako pierwszy, ale od razu ogłoszono, że sędziowie zajmą się incydentem. Ostatecznie uznano, że był winny upadku rywala. W ten sposób Torres drugi raz z rzędu został triumfatorem cyklu.
Wyścig wygrał więc ostatecznie Matteo Ferrari, a na podium wskutek upadku Torresa i kary Aegertera awansowali Mattia Casadei z Miquelem Ponsem.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | 11 | Matteo Ferrari | ITA | (Indonesian E-Racing Gresini MotoE) | 13m 54.140s |
2 | 27 | Mattia Casadei | ITA | (Ongetta SIC58 Squadracorse) | 13m 54.488s |
3 | 71 | Miquel Pons | SPA | (LCR E-Team) | 13m 55.178s |
4 | 21 | Kevin Zannoni | ITA | (LCR E-Team) | 13m 57.542s |
5 | 51 | Eric Granado | BRA | (One Energy Racing) | 13m 57.624s |
6 | 78 | Hikari Okubo | JPN | (Avant Ajo MotoE) | 13m 58.039s |
7 | 54 | Fermín Aldeguer | SPA | (OpenBank Aspar Team) | 14m 1.414s |
8 | 18 | Xavi Cardelus | AND | (Avintia Esponsorama Racing) | 14m 5.249s |
9 | 9 | Andrea Mantovani | ITA | (Indonesian E-Racing Gresini MotoE) | 14m 4.919s |
10 | 19 | Corentin Perolari | FRA | (Tech 3 E-Racing) | 14m 9.390s |
11 | 6 | Maria Herrera | SPA | (OpenBank Aspar Team) | 14m 9.568s |
12 | 77 | Dominique Aegerter | SWI | (Dynavolt Intact GP) | 14m 31.970s |
13 | 40 | Jordi Torres | SPA | (HP Pons 40) | 14m 39.710s |
14 | 80 | Jasper Iwema | NED | (HP Pons 40) | 14m 40.589s |
15 | 3 | Lukas Tulovic | GER | (Tech 3 E-Racing) | 14m 50.407s |
68 | Yonny Hernandez | COL | (Octo Pramac MotoE) | No Time |
Źródło: crash.net
Domi przesadził. Jak atakuhesz, to tak, żeby nie zrobić krzywdy rywalowi. Spowodował tym samym upadek Torresa, więc kara jest obliczona tak, aby zabrać mu tytuł. Kontrowersyjne, ale według mnie słuszne. A wszystkim piszącym o hiszpańskiej mafii zalecam psychiatrę, jakąś decyzję trzeba było podjąć, wóz albo przewóz
Ja osobiście uważam że mogli mu nawet dać „tylko” 10s kary, to i tak zająłby pozycję nie gwarantującą mu tytułu mistrzowskiego.
Wiem, ale pewnie chcieli, żeby poleciał za Torresa. No cóż, lud chciał chleba i igrzysk, to je dostał. Wczoraj i dzisiaj.
Sprawdziłem. Podobno 38 sekund to plus minus czas przejazdu przez aleję serwisową. Drive through dostał?
No właśnie te 38s było przeliczone jako ride through. Przy karze długiego okrążenia (nawet podwójnej) byłoby tego zapewne mniej, ale nie na tyle żeby go zepchnąć na pozycję niegwarantującą końcowego zwycięstwa. A w chwili obecnej to 5. miejsce by mu nie wystarczyło.
Rossi za kopnięcie MM i jego wywrotkę dostał start z ostatniego miejsca w kolejnym wyścigu co też zaważyło na tytule. Uważam że kara dla DA za ostra bo mimo wszystlo pokazał klasę w dzisiejszym wyścigu.
Nie dostał 'za kopnięcie’. To nie było aż tak strasznie dawno, aby zapominać za co była kara.