Zamieszanie po wypadku Luisa Saloma i rozlanym oleju na torze w Assen nie przeszkodziło Francuzowi w wygraniu kolejnego wyścigu w kategorii Moto2. Zarco wygrał holenderskie zmaganie po wznowieniu wyścigu i tym samym zwiększył przewagę nad obrońcą mistrzowskiego tytułu w tabeli. Emocji nie zabrakło do samego końca wyścigu. Drugi na mecie zjawił się Tito Rabat, a tuż za nim cenne punkty dowiózł Brytyjczyk Sam Lowes.
Zdobywca pole position zaliczył nieudany start we wznowionym wyścigu pośredniej kategorii, jednak fenomenalne tempo umożliwiło mu nadrobienie strat i stanięcie na najwyższym stopniu podium. Tito Rabat wystartował dużo lepiej, co dało mu prowadzenie przez znaczną część wyścigu. Hiszpan dogonił Jonasa Folgera, który prowadził na pierwszych okrążeniach. Dużo wskazywało na to, że uda mu się wygrać na torze w Assen, jednak nieobliczalny Johann Zarco znów nie pozwolił odebrać sobie zwycięstwa i Rabat musiał zadowolić się drugim miejscem.
Świetne tempo w drugiej części wyścigu miał także Sam Lowes, jednak wystarczyło ono jedynie na najniższy stopień podium. Za jego plecami linię mety przekroczył Alex Rins. Jonas Folger, mimo świetnego początku wyścigu, ostatecznie uplasował się dopiero na 7. miejscu. Dwie pozycje dalej znalazł się Alex Marquez.
Wyniki kategorii Moto2 w Dutch TT:
1. Johann Zarco FRA Ajo Motorsport (Kalex) 26m 13.410s
2. Tito Rabat SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) 26m 14.167s
3. Sam Lowes GBR Speed Up Racing (Speed Up) 26m 15.490s
4. Alex Rins SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) 26m 17.148s
5. Thomas Luthi SWI Derendinger Racing Interwetten (Kalex) 26m 17.940s
6. Xavier Simeon BEL Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 26m 18.455s
7. Jonas Folger GER AGR Team (Kalex) 26m 19.550s
8. Mika Kallio FIN Italtrans Racing Team (Kalex) 26m 21.515s
9. Alex Marquez SPA EG 0,0 Marc VDS (Kalex) 26m 21.786s
10. Simone Corsi ITA Athinà Forward Racing (Kalex) 26m 23.080s
11. Julian Simon SPA QMMF Racing Team (Speed Up) 26m 25.159s
12. Dominique Aegerter SWI Technomag Racing Interwetten (Kalex) 26m 30.947s
13. Takaaki Nakagami JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 26m 31.514s
14. Randy Krummenacher SWI JIR Racing Team (Kalex) 26m 33.878s
15. Hafizh Syahrin MAL Petronas Raceline Malaysia (Kalex) 26m 34.304s
16. Azlan Shah MAL IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 26m 35.815s
17. Sandro Cortese GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 26m 36.340s
18. Marcel Schrotter GER Tech 3 (Tech 3) 26m 39.073s
19. Franco Morbidelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 26m 44.341s
20. Robin Mulhauser SWI Technomag Racing Interwetten (Kalex) 26m 48.424s
21. Jesko Raffin SWI sports-millions-EMWE-SAG (Kalex) 26m 48.699s
22. Axel Pons SPA AGR Team (Kalex) 26m 58.204s
23. Thitipong Warokorn THA APH PTT The Pizza SAG (Kalex) 27m 1.043s
24. Ratthapark Wilairot THA JPMoto Malaysia (Suter) 27m 7.459s
25. Jasper Iwema NED Abbink GP (Speed Up) 27m 23.489s
Lorenzo Baldassarri ITA Athinà Forward Racing (Kalex) DNF
Anthony West AUS QMMF Racing Team (Speed Up) DNF
Louis Rossi FRA Tasca Racing Scuderia Moto2 (Tech 3) DNF
Ricard Cardus SPA Tech 3 (Tech 3) DNF
Florian Alt GER E-Motion IodaRacing Team (Suter) DNF
Luis Salom SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) DNS
Źródło: crash.net
Brawo Johann, z Hiszpanami trzeba ostrzej, wtedy wymiękają :)
Nie mam nic do zawodników z Hiszpanii, ale przy pomyślnych wiatrach (Kent, Zarco, Rossi) żaden z nich w sezonie 2015 może nie zdobyć mistrzostwa świata. Przy takiel ilości utalentowanych zawodników byłoby to trochę załamujące.
Ale wreszcie pora na taki sezon, gdzie Hiszpanie będą musieli obejść się smakiem. :D
Kenta powstrzymać musiałaby chyba kontuzja, Zarco też powiększa przewagę. W ostatnich dwóch sezonach we wszystkich klasach Mistrzostw Hisz…. tzn. Świata triumfowali sami Hiszpanie. Przykro się robi, że zawodnicy właśnie z tego kraju mają największe wsparcie (mistrzostwa Hiszpanii Moto3 i Moto2 ogłoszone odpowiednio Juniorskimi MŚ i ME). W dodatku już były opinie, że w Moto2 najlepsze silniki otrzymują zawodnicy z Hiszpanii (mówił o tym Kenan Sofuoglu, Bradley Smith, jeśli dobrze pamiętam, mówił tak o Marquezie) – i w sumie dla mnie jak najbardziej ma to sens, szczególnie w przypadku Marqueza, bo czasem niewyobrażalnie potrafił kogoś bez problemu łyknąć na prostej – tak jakby włączył 7 bieg. :D
Zawodników z Hiszpanii ogólnie nie lubię – ale cenię sobie Toniego Eliasa i Daniego Pedrosę :)
Pełna profeska ze strony Johanna. Brawo! :D
Co stało się z Jonasem Folgerem, że tak zwolnił ???
Nie wiem, ale Folger to zawodnik-zagadka. Potrafi wygrać wyścig mocno ślizgając się przy każdym wejściu w zakręt i finiszować poza podium (tak jak ostatnio) jadąc stosunkowo stabilnie.
Myślę, że po części to wina dość niedoświadczonego zespołu. Folgera nie napotkała taka przyjemność, jak tej hiszpańskiej armii, i nie wylądował w Marc VDS lub u Ponsa
Może to wynikać z uwarunkowań zawodnika, może też wynikać ze specyfiki ustawień motocykla. Przede wszystkim forma Folgera jest strasznie nierówna. Raz wygra, a raz jest poza dziesiątką. No i gleby… ale ten gość ma potencjał. Mam nadzieje, że w przyszłym roku powalczy o majstra i zakończy sezon na podium generalki (serię zapewne opuszczą Zarco, Rabat i Lowes).
Oczywiście @polerst – co innego jeździć u Bartolemiego i Ponsa, a co innego w takim zespole, w jakim On się wozi.