Home / Moto2 / Redding pokonany, Espargaro najszybszy

Redding pokonany, Espargaro najszybszy

Ostatniego dnia testów na obiekcie położonym w Walencji, zawodnicy klasy Moto2 raz jeszcze jeździli coraz szybciej. Dziś jednak najlepszy czas uzyskał Pol Espargaro, który zdetronizował z pierwszej lokaty, najszybszego w środę i czwartek, Scotta Reddinga.

Cieplejsze warunki pogodowe niż w trakcie dwóch pierwszy dni testowych, pozwoliły tym razem kierowcom na spokojniejsze wypróbowywanie swoich motocykli. Z najlepszym czasem zakończył dzisiejsze jazdy Pol Espargaro, który na jednym kółku uzyskał bardzo dobry wynik – 1’35.4. Co ciekawe, wynik Hiszpana jeżdżącego na motocyklu Kalex był tylko o pół sekundy (!) gorszym od czasu uzyskanego na początku miesiąca przez Randy’ego de Punieta. Sęk w tym, że Francuz jeździł na maszynie CRT stworzonej przez Aprilię!

„To były bardzo pozytywne testy, a ja nigdy nie jechałem tutaj tak szybko!” komentował „Polyccio”, którego czasów przez pierwsze dwa dni testów nie ujawniano, a wczoraj wylądował on na deskach. „Motocykl wciąż się zmienia, a margines do poprawy nadal jest spory. Wiadomo, że w trakcie tych prób nie zdobywasz punktów i nie wygrywasz wyścigów, ale te wyniki dają nam ogromne zaufanie do naszej pracy i szans na początku sezonu.”

Drugim wynikiem musiał zadowolić się Scott Redding, który był wyraźnie najszybszy przez dwa pierwsze dni testów. Dziś jednak kierowca ekipy Marc VDS Racing, pomimo przejechania sześćdziesięciu trzech okrążeń, stracił do lidera cztery dziesiąte sekundy. Jeżdżący także na Kalexie, w tym samym zespole co Brytyjczyk, Mika Kallio ponownie uplasował się w czołowej dziesiątce, zajmując właśnie dziesiątą pozycję. Fin pojechał wolniej od Espargaro o nieco ponad sekundę, ale póki co jest bardzo zadowolony ze swojej nowej maszyny.

Ponownie bardzo dobrze spisali się zawodnicy z Italii. Trzecia lokata przypadła Andrei Iannone, który ponownie reprezentuje zespół Speed Master. Tym razem jeździ on na motocyklu FTR, a dziś do lidera stracił tylko cztery dziesiąte sekundy – uzyskał taki sam czas co #45. Nowym zespołowym kolegą „CrazyJoe” został natomiast Mike di Meglio. Francuz nadal jednak nie dopasował się w pełni do nowego motocykla i zajął zaledwie dwudzieste trzecie miejsce. Strata Francuza do #29 wyniosła blisko dwie sekundy.

Czołową piątkę uzupełnili kolejni dwaj Włosi. Szybszym z nich był Simone Corsi, który rok temu za team-partnera miał Mattię Pasiniego, a tym razem jest jedynym reprezentantem zespołu Iodaracing Project. #3 stracił do lidera pół sekundy, a piąty Claudio Corti uzyskał identyczny wynik co jego rodak. Team-partner #71 z zespołu Italtrans RacingTakaaki Nakagami był tymczasem czternasty, 1.3sek za Espargaro.

Po dwóch dniach bez podawania jego wyników, dopiero dziś zaprezentowano też rezultaty Juliana Simona. Były zawodnik teamu „Aspara”, w nadchodzącym sezonie ścigać się będzie w zespole BQR startującego pod nazwą Avintia Racing. Hiszpan bardzo dobrze spisał się na swoim motocyklu FTR i zajął szóste miejsce. Warto przypomnieć, że walczący rok temu z potężną kontuzją nogi zawodnik ścigał się wówczas na Suterze.

Jeśli już jesteśmy przy maszynie szwajcarskiego producenta, to właśnie na niej nadal ściga się Thomas Luthi. Szwajcar z teamu Interwetten Racing zajął siódmą pozycję, ale tak jak poprzedzający go Julian, uzyskał on na jednym okrążeniu czas 1’36.0. Dodatkowo ostatniego dnia prób #12 pokonał pięćdziesiąt trzy okrążenia.

Ósme miejsce przypadło tymczasem „Tito” Rabatowi, zespołowemu koledze najszybszego Pola. Esteve na swoim Kalexie uzyskał czas 1’36.3 i dokładnie o sekundę wyprzedził drugiego ze swoich team-partnerów – Axela Ponsa. #80 zajął ostatecznie miejsce numer dziewiętnaście. Co ciekawe, cała ta trojka wylądowała wczoraj na deskach i nie podano wówczas ich czasów.

Do swojego Moriwaki w zespole Gresini Racing przyzwyczajał się tymczasem w trakcie tych prób Gino Rea. Warto jednak wspomnieć, że Brytyjczyk nadal nie ma podpisanego kontraktu z zespołem Fausto Gresiniego. Ostatniego dnia testów #8 zajął jednak dziewiąte miejsce ze stratą sekundy do lidera. Swojego zespołowego kolegę – Ratthaparka Wilairota wyprzedził on tymczasem o blisko półtorej sekundy. Widać więc, że jeśli Tajlandczyk chce znacznie poprawić ubiegłoroczne wyniki, musi jeszcze wiele poprawić.

Identyczny czas co dziesiąty Kallio, uzyskał także i jedenasty Alex de Angelis. Zawodnik z San Marino ścigać się będzie w teamie NGM Mobile Forward Racing, tym samym co w MotoGP Colin Edwards. #15 za zespołowego kolegę ma tymczasem Japończyka Yuki’ego Takahashiego. Pomimo tego, że #72 pokonał pięćdziesiąt pięć okrążeń i był dopiero osiemnasty, to do swojego team-partnera stracił tylko cztery dziesiąte sekundy. Tak czy inaczej obaj jednak nadal dopasowują się do swoich Suterów.

Nadal problemy ze swoimi motocyklami i dopasowaniem się do nich mieli z kolei kierowcy ścigający się w zespole Jorge Martineza. Chociaż Hiszpan ma w swoim składzie dwóch Mistrzów Świata, to ani razu w trakcie tych prób nie udało im się wskoczyć do TOP10. Dziś jednak ponownie wyżej w tabeli uplasował się najlepszy kierowca Moto2 z 2010 roku – Toni Elias. #24 po nieudanym sezonie w MotoGP powrócił do pośredniej kategorii, a dziś do lidera stracił 1.4sek. Pokonał on aż siedemdziesiąt dziewięć okrążeń i uzyskał identyczny rezultat co Nico Terol. Dwóm Hiszpanom przypadło kolejno szesnaste i siedemnaste miejsce.

Przypomnijmy też o wielkim nieobecnym, jakim był w trakcie tych prób w Hiszpanii jeden z miejscowych kierowców – Marc Marquez. Zawodnik teamu CatalunyaCaixa Repsol nadal dochodzi bowiem do siebie po kontuzji z Malezji. Tam po upadku pojawił się u Hiszpana problem z podwójnym widzeniem, a sam #93 całkiem niedawno przeszedł operację. Dodatkowo też nie będzie on w stanie jeździć także i podczas kolejnych testów w Jerez de la Frontera, które odbędą się już w przyszłym tygodniu.

Nieoficjalne wyniki trzeciego dnia w Walencji:
(czasy podane przez zespoły)
1. Pol Espargaro (SPA) Pons Racing (KALEX) – 1’35.4sek (61 okr.)
2. Scott Redding (GBR) Marc VDS Racing Team (KALEX) – 1’35.8sek (63 okr.)
3. Andrea Iannone (ITA) Speed Master (SPEED UP) – 1’35.8sek (37 okr.)
4. Simone Corsi (ITA) Iodaracing Project (FTR) – 1’35.9sek (45 okr.)
5. Claudio Corti (ITA) Italtrans Racing Team (KALEX) – 1’35.9sek (38 okr.)
6. Julian Simon (SPA) Avintia Racing Moto2 (FTR) – 1’36.0sek (55 okr.)
7. Thomas Luthi (SWI) Interwetten Paddock (SUTER) – 1’36.0sek (53 okr.)
8. Esteve Rabat (SPA) Pons Racing (KALEX) – 1’36.3sek (42 okr.)
9. Gino Rea (GBR) Gresini Racing Moto2 (MORIWAKI) – 1’36.4sek (48 okr.)
10. Mika Kallio (FIN) Marc VDS Racing Team (KALEX) – 1’36.5sek (57 okr.)
11. Alex de Angelis (RSM) NGM Mobile Forward Racing (SUTER) – 1’36.5sek (47 okr.)
12. Angel Rodriguez (SPA) SAG Team (FTR) – 1’36.5sek (47 okr.)
13. Bradley Smith (GBR) Tech 3 Racing (TECH 3) – 1’36.5sek (50 okr.)
14. Takaaki Nakagami (JPN) Italtrans Racing Team (KALEX) – 1’36.7sek (67 okr.)
15. Max Neukirchner (GER) Kiefer Racing (KALEX) – 1’36.7sek (79 okr.)
16. Toni Elias (SPA) Aspar Team Moto2 (SUTER) – 1’36.8sek (50 okr.)
17. Nicolas Terol (SPA) Aspar Team Moto2 (SUTER) – 1’36.8sek (50 okr.)
18. Yuki Takahashi (JPN) NGM Mobile Forward Racing (SUTER) – 1’36.9sek (55 okr.)
19. Axel Pons (SPA) Pons Racing (KALEX) – 1’37.3sek (53 okr.)
20. Xavier Simeon (BEL) Tech 3 Racing (TECH 3) – 1’37.4sek (78 okr.)
21. Randy Krummenacher (SWI) GP Team Switzerland (KALEX) – 1’37.6sek (53 okr.)
22. Johann Zarco (FRA) JiR Moto2 (MOTOBI) – 1’37.6sek (60 okr.)
23. Mike di Meglio (FRA) Speed Up (SPEED UP) – 1’37.7sek (27 okr.)
24. Dominique Aegerter (SWI) Technomag-CIP (SUTER) – 1’37.8sek (79 okr.)
25. Ratthapark Wilairot (TAI) Thai Honda Gresini Moto2 (MORIWAKI) – 1’37.8sek (54 okr.)
26. Roberto Rolfo (ITA) Technomag-CIP (SUTER) – 1’39.0sek (55 okr.)
27. Elena Rosell (SPA) QMMF Racing Team (MORIWAKI) – 1’39.3sek (53 okr.)
28. Eric Granado (BRA) JiR Moto2 (MOTOBI) – 1’39.6sek (69 okr.)
29. Alexander Lundh (SWE) MZ Racing Team (MZ-RE HONDA) – brak czasu
30. Damian Cudlin (AUS) QMMF Racing Team (MORIWAKI) – brak czasu
31. Marco Colandrea (SWI) SAG Team (FTR) – brak czasu

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 2

  1. Dobra decyzja Iannone i Speed Master,żeby korzystać z ramy FTR, Kalexów jest wystarczająco dużo i choć to Niemcy to nie wiadomo, jak sytuacja się potoczy w dalszej części sezonu ( w sumie Anglicy też mają sporo roboty: MotoGP, Moto2, Ducati Corse ^^ ).

    Ciekawić mnie będzie bardzo para Zarco – Terol.

  2. Ciekawe właśnie jak to będzie z Kalexem. Po ubiegłorocznym sukcesie wielu niemalże hurtowo rzuciło się na jego ramy, a choć Suter dobry, to wielu irytowało mocne wspieranie Marqueza (nawet kosztem innych zawodników używających szwajcarskich ram). Tak czy inaczej wydaje się, że Terol ma większe szanse, chociaż po cichu liczę na Zarco, tak jak na de Angelisa, Pola Espargaro no i oczywiście Iannone :)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 41,191 sek