Home / MotoGP / Bezużyteczna rozgrzewka, Crutchlow na czele

Bezużyteczna rozgrzewka, Crutchlow na czele

Zupełnie bezużyteczna okazała się dla zawodników klasy królewskiej sesja warm-up na torze Circuit de Catalunya. Tuż przed jej rozpoczęciem zaczęło padać, a nawierzchnia nie była ani mokra, ani sucha. Najlepszy czas uzyskał Cal Crutchlow, a kilku jego rywali zupełnie niespodziewanie wylądowało na deskach.

Podczas porannego warm-upu zawodnicy MotoGP musieli zmagać się ze zdradliwymi warunkami, kiedy to na suchą i ciepłą nawierzchnię zaczęły spadać krople deszczu. Na początku, w celu sprawdzenia stanu toru, niektórzy kierowcy wyjeżdżali na oponach typu „slick”, inni od razu na „wetach”. Po kilku chwilach jednak już wszyscy używali gum przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni.

W takich warunkach najlepszy czas uzyskał Cal Crutchlow, który do wyścigu ruszy z trzeciego pola, a w rozgrzewce o zaledwie 0.044sek wyprzedził, zdobywcę pole position, Casey’a Stonera. Czołową trójkę uzupełnił natomiast dzisiejszego poranka Valentino Rossi, który po cichu liczy na drugi z rzędu, tak jak na Le Mans, deszczowy wyścig.

Po upadku Jamesa Ellisona w piątym zakręcie, rozpoczął się festiwal błędów. Wywrotka Brytyjczyka była na tyle dziwna, że złapał on uślizg przodu właściwie bez żadnego ostrzeżenia. Zaraz po tym w podobnych okolicznościach, ale bez upadku, poza tor wyjechali między innymi „The Doctor” i Hector Barbera.

Z powodu tego, że z ART z numerem #77 wyciekło paliwo, na pięć minut przed końcem sesji została ona przerwana, ale wznowiono ją po kilku chwilach. Zaraz po ponownym wyjeździe zawodników z boksów, w zakręcie numer dziesięć upadł Dani Pedrosa, w podobnych okolicznościach jak zawodnik Paul Bird Motorsport. Po chwili wycieczki poza tor w tym samym miejscu zaliczyli Jorge Lorenzo i Karel Abraham.

Warunki, w jakich odbędzie się wyścig, nadal są wielką niewiadomą. O wszystkim dowiemy się jednak najprawdopodobniej tuż przed startem.

Wyniki sesji warm-up w Katalonii:
1. Cal Crutchlow      (GBR)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        2’00.239
2. Casey Stoner       (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        2’00.283
3. Valentino Rossi    (ITA)  Ducati Team                GP12          2’00.736
4. Alvaro Bautista    (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        2’00.745
5. Jorge Lorenzo      (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        2’00.783
6. Stefan Bradl       (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        2’00.887
7. Dani Pedrosa       (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        2’01.362
8. Yonny Hernandez    (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  2’01.466 *
9. Danilo Petrucci    (ITA)  Came IodaRacing Project    Ioda-Aprilia  2’01.674 *
10. Ivan Silva        (SPA)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  2’02.454 *
11. Michele Pirro     (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     2’02.963 *
12. Ben Spies         (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        2’03.067
13. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        2’03.404
14. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          2’03.821
15. Hector Barbera    (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          2’04.250
16. Mattia Pasini     (ITA)  Speed Master               ART           2’04.332 *
17. Aleix Espargaro   (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           2’04.805 *
18. Randy De Puniet   (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           2’05.083 *
19. Colin Edwards     (USA)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     2’07.781 *
20. Karel Abraham     (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          2’24.064
21. James Ellison     (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART                    *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,574 sek