Home / MotoGP / Ducati oferuje nowe Desmosedici i fabryczny kontrakt Polowi Espargaro

Ducati oferuje nowe Desmosedici i fabryczny kontrakt Polowi Espargaro

Pol Espargaro

Jeśli zespół Avintia Racing przekona do siebie Pola Espargaro, hiszpański zawodnik będzie mógł startować na nowym motocyklu na 2017 rok, z kontraktem bezpośrednio z Ducati. Hiszpan ma jednak możliwość pozostania w Tech 3, jak i przejście do nowego zespołu KTM-a.

Obecnie Avintia wystawia dwa wiekowe już GP14.2 dla Hectora Barbery i Lorisa Baza. W przyszłym sezonie – jak potwierdza dyrektor sportowy Ducati Paolo Ciabatti – satelicki zespół ma dostać nowe maszyny. Większe szanse na pozostanie w składzie ma Barbera. Hiszpan zebrał już 43 punkty i cztery razy meldował się w czołowej dziesiątce. Francuz zapunktował ledwie trzy razy, mając tylko 8 oczek na koncie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Ducati lubi Pola. Dobrą opcją byłoby zaoferowanie mu fabrycznego kontraktu i sprawienie, by ścigał się w zespole Avintii. Zobaczymy, jak taki zespół może się rozwinąć. Obaj z Barberą mogliby dostać GP17, jakich będą używali (Jorge) Lorenzo i (Andrea) Dovizioso.” – powiedział Ciabatti. W ten sposób znamy już plany Ducati co do obsady dwóch zespołów satelickich Ducati: w Pramacu szansę na pozostanie mają Scott Redding i Danilo Petrucci.

Menedżer Espargaro – Homer Bosch – przyznał, że losy jego zawodnika rozstrzygnięte zostaną już wkrótce. „Mamy trzy opcje, zdecydujemy w ciągu kilku następnych dni. Prawdopodobnie decyzję ogłosimy przed GP Katalonii.”

Pol Espargaro jest najlepszym zawodnikiem satelickim w sezonie 2016. Zgromadził na koncie 48 punktów i zajmuje siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej, tracąc tylko punkt do brata Aleixa z Suzuki.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: motosport.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 19

  1. KasiaKowalska

    Jeśli Ducati dotrzymałby słowa i PE dostałby i kontrakt fabryczny i najnowsze GP17 to Pol nie powienien się długo zastanawiać i podpisać kontrakt z Avinita. Dlaczego ? Moim zdaniem będzie mógł w pełni pokazać jaki ma talent (bądź nie) gdy walczy na identycznym moto z zawodnikami fabrycznego teamu i jeśli mu dobrze by poszło to może mógłby w sezonie 2018 lub 2019 wskoczyć na miejsce Doviego. Bo myślę, że raczej miejsce JL nie wchodzi w grę. Natomiast pozostanie w Yamasze nic mu nie da bo do fabrycznego teamu nie trafi a myślę, że gdyby VR skończył karierę to do MV Yamaha dołączyłaby Rinsa a nie PE. Natomiast KTM to zbyt wielka niewiadoma i tu raczej byłby najogólniej to ujmując „testerem” a nie zawodnikiem mogącym walczyć o MŚ.
    No ale oczywiście wszyscy tu możecie mieć sto tysięcy argumentów na to aby przekonać mnie że jednak się mylę – i wcale nie wiem czy nie mielibyście racji – ja jednak Polowi zalecałabym takie rozwiązanie jakie napisałam powyżej bo moim zdaniem jest w nim chociaż cień szansy aby Pol mógł jeszcze zaistnieć w królewskiej klasie i naprawdę zrobić wyniki stawiając swoją karierę na innym poziomie poprzez ew. możliwość przejścia do fabrycznego Ducati w 2018 lub 2019.

    • Myślę że jednak się mylisz i właśnie to miejsce JL jest jak najbardziej prawdopodobne. No bo po co trzymać w zespole kogoś komu płaci się około 30mln, skoro osoba po drugiej stronie garażu dostaje 3mln, a najprawdopodobniej wyniki obu będą zbliżone.

      • KasiaKowalska

        @el diablo – widzę że kreślisz czarny scenariusz dla JL w Ducati – no to teraz naraziłeś się jego fanom – brawo Ty :-)))

      • EEE, wcale nie podpadł, poprostu poczekamy jeszcze niecały rok i wtedy będziemy rozliczać z komentarzy :P

      • Te 30 mln dla Lorenzo to suma chyba mocno przesadzona (chyba że za dwa lata), a do tego jakoś nie chce mi się wierzyć że stajnie satelickie dostaną takie same motocykle jak team fabryczny.

      • @Tommy99 Mnie to raczej nie bardzo będzie z czego rozliczać. Bo jeśli okaże się że moje przypuszczenia okażą się błędne, to sam się do tego przyznam. Na ten moment jednak mam na ten temat takie zdanie. I do czasu aż w praktyce się to potwierdzi lub nie, będę się trzymał własnej opinii.

        @karollo32 Prowadziłem dziś już na forum dyskusję na ten temat, ale jeśli ktoś tam nie zagląda, to wytłumaczę się po raz drugi. Podana przeze mnie kwota brzmi jakbym był tego absolutnie pewien, za co przepraszam, bo jest to zwyczajny skrót myślowy. Ponieważ jednak z tego co miałem okazję gdzieś przeczytać, kontrakt Rossiego z czasów Ducati podobno opiewał na ok. 25mln. Więc myślę że te 30mln dla Lorenzo jest kwotą jak najbardziej prawdopodobną.

        Od razu wspomnę też że fidell33 z którym rozmawiałem na forum, wspomniał że Rossi w Ducati zarabiał ok 18mln. Oraz że Lorenzo ma dostać od nich podobne pieniądze.

  2. To by było ciekawe. Avintia wydaje się całkiem nieźle zorganizowanym zespołem, bo Barbera jednak solidnie punktuje. Ciekawe co z Bazem – gdyby Zarco awansował do MotoGP to mógłby stracić atut bycia jedynym francuskim zawodnikiem. Trochę szkoda, bo to pokazuje jednak, że kariera w MotoGP ze źródłami w WSBK jednak nie gwarantuje większych sukcesów.

  3. Nie wiem czy PEspargaro ma duży talent czy nie, nie obchodzi mnie to, lubię Pola i jego styl jazdy. Wydaje mi się, że Avintia z nowymi maszynami Ducati mogłaby być dla niego fajnym wyborem. A z tego co pamiętam, to w zeszłym sezonie mówił też, że moto nie pasuje do jego stylu jazdy, może więc Desmo byłoby lepsze.
    A Baza szkoda, ciekawe czy naprawdę się go pozbędą? Utalentowany chłopak i WSBK jeździł ok, a na mokrym to wgl wymiatał ;p W zeszłym sezonie, jako debiutant Loris miał też niezłe wyścigi. No i może ten wysoki wzrost też nie pomaga, Ducati przecież kiedyś mu odmówiło.

  4. Menadżer Pola mówi o trzech opcjach:

    1. Pozostanie w Tech3.
    2. Desmosedici w Avinti (choć wątpię, że w pełnej specyfikacji GP17).
    3. …?

    Jak sądzicie, z kim jeszcze mogą rozmawiać?

    Osobiście chętnie zobaczyłbym Pola w barwach Suzuki, obok Aleixa. Może w końcu udowodniłby że jest większym talentem od swojego brata, bo po przejściu do Królewskiej Klasy niewiele tak naprawdę pokazał. W takim duecie zdrowa atmosfera w boksach murowana i z pewnością nie zahamowałoby to dalszego rozwoju GSXRR.

  5. Nie trawię go bardzo, ale jestem zdania, że jego wyniki będą lepsze niż na Yamasze, szczególnie, że dostałby GP17.
    A co z zespołem Aspara? Mowa o zespołach satelickich, ale tylko o Avintii i Pramacu, a Aspar? Może zostaną satelitą Aprilii lub Suzuki? :)

    • Z tym że jego wyniki na Ducati byłyby lepsze jak na Yamasze zgadzam się w pełni. Jego styl jazdy +jest mocno zbliżony do Marqeza i Stonera. Oczywiście Pol to nie jest zawodnik ich pokroju. Ale Casey na testach pokazał czego potrzebuje Desmosedici żeby jechać naprawdę szybko. Więc myślę że akurat Ducati idealnie podpasowałoby P.Espargaro.

  6. Dlaczego PRAMAC nie dostanie fabrycznych Desmosedici, tylko AVINTIA …

  7. W te GP17 dla Avintii to mi się nie chce wierzyć. Może ktoś coś źle zrozumiał.

  8. Może „nowe motocykle”, to nowe na ten rok, a nie na przyszły i chodzi o GP16…?

    • Źródłowe teksty włoskie mówią wprost o GP17. Nie jest natomiast powiedziane, czy chodzi o początek sezonu a nie np. jego środek. Umiejętności Pola osobiście oceniam dużo wyżej niż zawodników Pramaca czy Aspara (choć najbardziej z ich satelitów kibicuję Eugene’owi). Może więc po prostu Ducati chce mieć silną drugą ekipę, a taki np. Petrucci jednak wielkich szans na nawiązanie walki z czołówką raczej nie gwarantuje. Skuszenie dobrego młodego zawodnika na GP15 raczej nie zadziała…

      • A ja stawiam jednak wyżej kierowców Pramaca niż Espargaro. Jak można wytłumaczyć to, że w poprzednim sezonie przegrał sromotnie ze swoim kolegą zespołowym, który nigdy nie był uznawany za nie wiadomo jaki talent :D Dovi, Crutchlow o wiele więcej potrafili zawojować w Tech3. Owszem, wtedy nie było mocnego Ducati, ale byla mocna Honda i mocniejsze zespoły satelickie :)

    • Mi te Ducati GP17 nie pasują z kilku powodów.
      Zawodnicy Pramaca co roku pokazują, że na rocznych maszynach można spokojnie być w Top10, więc po co zmieniać coś co działa dobrze? To Pramac jest „juniorskim” zespołem i wszyscy są z tej współpracy zadowoleni.
      Po drugie, skoro Ducati tak zależy na Polu w fabryce, mogli go przecież wziąć zamiast Doviego i wtedy miał by GP17.
      Po trzecie, od kilku już lat – oprócz AI w 2014 – najnowsze motocykle dają tylko zespołowi fabrycznemu.
      Moja opinia jest taka że, ktoś kogoś źle zrozumiał. Po „wpadce” z kontraktem Pedrosy w Yamasze mniej ufam hiszpańskim dziennikarzom, a te GP17 w Avintii to zdaje się od nich wyszły:)

  9. KasiaKowalska

    Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego DUCATI chce powierzyć GP17 hiszpańskiej firmie AVINTIA a nie włoskiej PRAMAC ? Gdzie się podział ten ich włoski patriotyzm ? A może to PRAMAC nie chciał GP17 ? Trochę to dziwne, nieprawdaż ? A może to faktycznie tylko dziennikarska „kaczka” aby od czegoś innego odwrócić naszą uwagę ? Tylko od czego ? Ma ktoś jakiś pomysł/obserwacje ?

    • Pramac nie jest już typowo włoskim zespołem a jest finansowany częściowo przez Yakhnich czyli chłopaków z dawnego KGB którzy bawią się w motosport… Wbrew pozorom Avintia to idealny zespół do wystawiania mułów testowych w których można testować rozwiązania na następne sezony z prostego powodu GP14.2 tylko pozornie jest konstrukcją nierozwojową pomijając zmianę owiewek w GP15 ta konstrukcja daje jasno i klarownie czy dane poprawki działają i warto je rozwijać czy to placebo. Odnośnie Pola to on ma już fabryczny kontrakt i szczerze wątpię czy będzie chciał iść na rozmowy z Bolończykami. Fabryczny KTM może mieć osiągi już teraz zbliżone do tego co oferuje Aprilia. Pol zaryzykuje z KTMem bo IMO on szansy walki o fabryczną Yamahę już wypadł biorąc pod uwagę Rinsa który może wskoczyć za 2 lata na Ducati

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
196 zapytań w 1,411 sek