Home / MotoGP / GP Argentyny: Marquez miażdży rywali w mokrym FP3! Nokaut Hiszpana

GP Argentyny: Marquez miażdży rywali w mokrym FP3! Nokaut Hiszpana

Po wcześniejszych opadach deszczu, zawodnicy stawki MotoGP wyjechali na mokry tor w trzecim treningu. Patrząc na czasy, rysuje się zdecydowana dominacja Marca Marqueza. Hiszpan z Repsol Hondy radził sobie w trudnych warunkach o niebo lepiej niż rywale. Znokautować nie dał się tylko Johann Zarco.

Francuz z Tech 3 Yamahy stracił ostatecznie do Hiszpana 0.6s. Kolejnym zawodnik w tabeli to niespodziewanie Alvaro Bautista na satalickim Ducati z zespołu Angel Nieto. Czwarty był w tym treningu jego partner zespołowy, Karel Abraham, który wyraźnie ma jakiś patent na obiekt Termas de Rio Hondo – pamiętamy jeszcze jego zeszłoroczny pierwszy rząd wywalczony w kwalifikacjach.

Koszmarnie poszło za to fabrycznym zawodnikom Ducati. Obaj – Jorge Lorenzo i Andrea Dovizioso – będą musieli przebijać się już przez pierwszą część kwalifikacji. Ogromna strata do Zarco, a nawet Hafizha Syahrina, nie przystoi za to fabrycznemu duetowi Yamahy: Maverickowi Vinalesowi i Valentino Rossiemu. Potwierdza to jedynie błądzenie głównego zespołu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki FP3 w MotoGP przed GP Argentyny na torze Termas de Rio Hondo:

  1. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 48.896s [Lap 13/14] 318km/h (Pr. maks.)
  2. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 49.503s +0.607s [21/21] 311k
  3. Alvaro Bautista ESP Angel Nieto Team (GP17) 1m 49.828s +0.932s [20/20] 313k
  4. Karel Abraham CZE Angel Nieto Team (GP16) 1m 49.892s +0.996s [15/15] 312k
  5. Danilo Petrucci ITA Pramac Ducati (GP18) 1m 49.948s +1.052s [14/15] 317k
  6. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 50.149s +1.253s [13/13] 315k
  7. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 50.245s +1.349s [15/15] 310k
  8. Hafizh Syahrin MAL Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 50.261s +1.365s [17/18] 308k
  9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP18) 1m 50.396s +1.500s [12/17] 313k
  10. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 50.463s +1.567s [15/16] 312k
  11. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 50.645s +1.749s [19/19] 309k
  12. Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 50.679s +1.783s [16/17] 308k
  13. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 50.685s +1.789s [17/17] 312k
  14. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 50.747s +1.851s [13/14] 312k
  15. Scott Redding GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 50.972s +2.076s [12/12] 306k
  16. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP18) 1m 51.001s +2.105s [18/18] 315k
  17. Tito Rabat ESP Reale Avintia (GP17) 1m 51.051s +2.155s [20/20] 315k
  18. Franco Morbidelli ITA EG 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 51.170s +2.274s [19/19] 308k
  19. Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 51.197s +2.301s [13/17] 309k
  20. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 51.296s +2.400s [12/13] 309k
  21. Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V)* 1m 51.636s +2.740s [20/20] 307k
  22. Thomas Luthi SWI EG 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 52.352s +3.456s [14/17] 304k
  23. Xavier Simeon ESP Reale Avintia (GP16)* 1m 52.462s +3.566s [17/18] 310k
  24. Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP17) 1m 52.648s +3.752s [5/6] 304k

Wyniki łączne – awans do Q2:

  1. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V)
  2. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V)
  3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V)
  4. Tito Rabat SPA Reale Avintia (GP17)
  5. Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR)
  6. Maverick Vinales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1)
  7. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1)
  8. Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR)
  9. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)
  10. Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP17)

* debiutant

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Komentarze: 1

  1. Vinales :) – chyba wszyscy odetchnęli jak udało mu się „wystrzelić” z ostatniej pozycji…
    Pisałem po pierwszym wyścigu że wiedzieliśmy że M1 potrafi być szybka na suchym, potrafi też być bardzo szybka na jedno kółko, ale prawdziwy sukces będzie dopiero gdy ten motocykl zacznie dobrze jechać na mokrym.
    Dziś chyba zespół movistara powinien pójść do knajpy i porządnie się nawalić, bo wygląda na to że cokolwiek robią to wychodzi to koszmarnie. Nawet cichy powrót do starej konstrukcji jak widać niewiele dał. Ten motocykl dalej ma problemy na mokrym torze, bo trudno podejrzewać że to taka pokerowa zagrywka :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
147 zapytań w 1,400 sek