Zupełnie zwariowane kwalifikacje dla Alexa Marqueza (Gresini Ducati). Hiszpan najpierw musiał przebrnąć przez fazę Q1 kwalifikacji, którą wygrał, ale w końcówce zaliczył uślizg, a jego motocykl zapalił się. #73 skuterem wrócił do garażu i rozpoczął Q2, którą finalnie wygrał, korzystając z opon slick na mokrym, choć przesychającym torze Termas de Rio Hondo. Pierwszy rząd uzupełnią Marco Bezzecchi (VR46 Ducati) i Francesco Bagnaia (Ducati), którzy także jechali na gładkich oponach.
W końcówce, gdy ważyły się losy pole position, zawodnicy musieli podejmować decyzję: czy dalej korzystać z opon deszczowych, czy zaryzykować ze slickami. Ci, którzy podjęli ryzyko, finalnie wygrali, choć z małą przewagą nad większością która pozostała na deszczówkach. Alex Marquez wywalczył pole position pierwszy raz w karierze w MotoGP w swoim 54. starcie w królewskiej klasie.
Zaskoczył Franco Morbidelli, który na oponach deszczowych uzyskał znakomity wynik, pobity dopiero przez TOP3 na slickach w ostatnich sekundach kwalifikacji. Zupełnie nie poradził sobie Fabio Quartararo, który zajął dopiero 10. miejsce, dając upust swoje złości w garażu Yamahy. Rozczarował również dziewiąty Aleix Espargaro, i można zauważyć pewną tendencję: po ponownym sparowaniu byłych dwóch zawodników fabrycznych Suzuki, dominującą rolę w duecie odgrywa znowu Maverick Vinales.
Kompletnie rozczarowali dzisiaj zawodnicy KTM. Zwłaszcza od Jacka Millera można było oczekiwać, że lepiej poradzi sobie w zmiennych warunkach, jakie często były jego najsilniejszą stroną. O postawie Joana Mira lepiej nie wspominać. Jego tempo w Q1 było katastrofalne i uległ nawet debiutantowi w MotoGP, Augusto Fernandezowi, mimo że młody Hiszpan ma niemal zerowe doświadczenie w jeździe w tej klasie na mokrym torze.
Przypominamy, że już dziś odbędzie się Sprint o godzinie 20:00, a w wyścigu grand prix zawodnicy zmierzą się w niedzielny wieczór o 19:00. Oba te wyścigi można typować w naszej Lidze Typerów (prosimy pamiętać o osobnych przyciskach do zapisu zwycięzcy Sprintu, jak i pozycji na mecie niedzielnego wyścigu!).
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 1’43.881s | 7/7 | 334k |
2 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.172s | 8/8 | 335k |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.858s | 8/8 | 337k |
4 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +2.101s | 6/7 | 333k |
5 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +2.355s | 6/7 | 330k |
6 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +2.582s | 7/7 | 332k |
7 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +2.707s | 8/8 | 335k |
8 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +2.754s | 7/8 | 329k |
9 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +2.997s | 8/8 | 333k |
10 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +3.241s | 2/7 | 332k |
11 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +4.328s | 6/7 | 323k |
12 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +4.813s | 6/7 | 326k |
Q1 | ||||||
13 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 1’47.42s | 5/7 | 328k |
14 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 1’47.456s | 8/8 | 332k |
15 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 1’47.511s | 7/7 | 330k |
16 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 1’47.671s | 7/7 | 332k |
17 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 1’48.42s | 8/8 | 325k |
18 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’48.585s | 5/7 | 324k |
Wyniki FP3 | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 1’41.029s | 7/12 | 345k |
2 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.035s | 5/11 | 342k |
3 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.112s | 6/11 | 337k |
4 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.360s | 8/13 | 339k |
5 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.500s | 8/11 | 335k |
6 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.677s | 8/9 | 336k |
7 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.701s | 6/13 | 335k |
8 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.117s | 6/13 | 334k |
9 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +1.202s | 5/8 | 339k |
10 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.320s | 6/12 | 334k |
11 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.597s | 7/13 | 338k |
12 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.659s | 11/12 | 336k |
13 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +2.003s | 5/11 | 336k |
14 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +2.138s | 11/13 | 335k |
15 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +2.763s | 14/15 | 334k |
16 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +4.431s | 3/6 | 334k |
17 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +4.803s | 7/8 | 334k |
18 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +5.505s | 6/9 | 336k |
Źródło: crash.net
Ten tor pokazał w którym miejscu jest tak naprawdę KTM. Ductai, Aprillia i długo długo nic. Yamaha, Honda i KTM daleko w lesie. Nie ciekawy się szykuje ten sezon.
Co do tych trzech słabych ekip :
KTM podejrzewam jak nie będzie progresu w tym sezonie to 2024 będzie ostatnim na stalowej ramie
Honda – problemem wydaje się też być ramą – poczekamy zobaczymy jaką Kalex przygotuje ramę – podobno zamówienie Hondy ma piortytet
Yamaha – tu nie rozumiem wydawało się poprawiony silnik, a tu się okazuje że to nic nie daje.Włosi tak odjechali że poprawa silnika nic nie dała.
no w lesie ktm, rzeczywiście… uwielbiam te wnioski i rozkminy po jednych kwalifikacjach :)
Po jakich jednych kwalifikacjach? Jak kwalifikował się KTM na Portugalii a jak tu. Widać różnicę od razu. Na Portugalii ogromna ilość danych a w Argentynie lipa.
no i co z tego? wygrał Binder więc w jakim jest lesie ktm?
szkoda ,ze M.Marquez i Oliveira kontuzja idealne warunki dla nich
Wszystko się zgadza, Marquez w stylu Marqueza na P1.
Poza tym repsol honda na czele, jeżeli odwrócimy tabelę :)
1 kwietnia jest ;) idealnie pasuje
Jak tam twój mistrz Fabio?