Francesco Bagnaia (Ducati) stara się odrabiać straty w klasyfikacji, i wygrywa trzeci z rzędu wyścig – tym razem na Red Bull Ringu. Jednak Fabio Quartararo (Yamaha) znakomicie poradził sobie na torze faworyzującym Ducati i zajmując drugą lokatę zminimalizował straty. Podium domknął Jack Miller (Ducati).
W walkę o podium starali się jeszcze wmieszać Enea Bastianini z Jorge Martinem, ale Włoch miał problem z hamulcami, a Hiszpan zaliczył uślizg. Aleix Espargaro miał problem po starcie z systemem obniżania zawieszenia. Joan Mir zaliczył upadek.
Wyniki wyścigu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | 42m 14.886s |
2 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.492s |
3 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +2.163s |
4 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +8.348s |
5 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +8.821s |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +11.287s |
7 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +11.642s |
8 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +11.780s |
9 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +16.987s |
10 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +17.144s |
11 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +17.471s |
12 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +18.035s |
13 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +20.012s |
14 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +26.880s |
15 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +29.744s |
16 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +30.994s |
17 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +37.960s |
18 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +42.082s |
19 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Racing (RS-GP) | +46.666s |
20 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +1 lap |
Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | DNF | |
Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | DNF | |
Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | DNF | |
Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | DNF |
Źródło: crash.net
Widzisz sformułowanie „papierowy mistrz Fabio Quartararo” i już wiesz, że ciężko traktować takiego użytkownika i jego wypowiedzi poważnie… XD
Skąd tyle agresji w Tobie? Zachowaj takie komentarze dla siebie bo po prostu nic nie wnoszą, ani nie prowokują innych użytkowników, ani zachwycają.
Szkoda, że przez takie osoby ta strona schodzi na psy, bo to bardzo fajny portal zjednoczający fanów.
Fabio jest genialny, a gdyby dosiadał Ducati to mistrz był by znany już ze 2 wyścigi temu :D
A tego to nie wiemy jakby było, nie każdemu zawodnikowi pasuje dany projekt.
„cały mój Kraj zamknięty w gdyby” (Łona)
Gdyby Peco jadąc raz po pewne 25 drugim razem po 20 pkt się nie przewrócił, dziś miałby 1 pkt przewagi nad El Diablo…nie liczę zgarnięcia z toru przez Nakagamieniego (tu 1:1 w glebach z FQ20,).
Tak, jak Lorenzo na Ducati. Też miało być super, a jak było to wiemy. Puki co to Fabio korzysta na niemocy i nieregularności innych. W ostatnich kilku wyścigach tylko wczorajsze wyprzedzenie Jacka było godne uwagi. Fajne jest natomiast to że cała czołówka klasyfikacji jest ze sobą w bardzo dobrych relacjach. I wojny 46 vs 93 lub 46 vs 99 to już historia
„Puki co to Fabio korzysta na niemocy i nieregularności innych”- haha co bełkot. Nie wiem czy nie widzisz czy nie chcesz widzieć ale wyciska z tej Yamahy co się da i ten wyścig właśnie pokazał dlaczego jest mistrzem świata.
„Nie wiem czy nie widzisz czy nie chcesz widzieć ale wyciska z tej Yamahy co się da i ten wyścig właśnie pokazał dlaczego jest mistrzem świata”.- co za bełkot. Na Silverstone pokazał jak „wyciska”. Normalnie miszcz.
Szkoda na ciebie czasu. Na siłę chcesz pokazać że Fabio jest słaby. Na Silverstone pojechał na tyle na ile pozwoliła maszyna a poza tym miał karę dłuższego okrążenia.
Pogódź się z faktem, że Fabio jest obecnie najlepszym zawodnikiem w stawce i tylko fakt posiadani niedomagającej Yamahy sprawia, że nie dominuje. Ducati jest lata świetlne przed kamertonami, a dodatkowo mają wiele motocykli w stawce i pole do testów. Wstydem będzie, jeżeli znowu przegrają tytuł wśród kierowców, ale właśnie… trafili na indywidualność, która robi różnicę.
Mick – wielki znawca wszechinternetu ….to ja ci i twojej rodzinie wspolczuje, ze maja stycznosc z takim januszem jak ty ….
Zawsze wypowidasz sie najwiecej na tematy o ktorych nie wiesz nic lub twoja wiedza jest szczatkowa …..
Sfrustrowani wyznawcy VR46 – znależliście sobie nowego idola Fabio. Który jest niezły – i tylko tyle. I powielacie dziwne info o tym jaka ta Yamaha jest zła – a jaki FQ genialny. Yamaha jest dosyć szybka na prostej i bardzo szybka w zakrętach. więcej wiedzy raczej nie mamy przy tylko dwu maszynach w stawce. Argumentów personalnych nie komentuję bo to wasz, nie mój poziom.
Mick – a Dovi, Darryn i Morbi celowo jeżdżą słabo na Yamahach, żeby to Fabio był w świetle reflektorów, ach :)
Ups….trafiony zatopiony . ;)))) Myślami byłem chyba w przyszłym sezonie kiedy taka sytuacja jest teoretycznie możliwa. Szacun za trafny komentarz ;)))
@Mefisto: „Pogódź się z faktem, że Fabio jest obecnie najlepszym zawodnikiem w stawce”
Bardzo dyskusyjna teza.
Peco wygraj juz 5 wyścigów w tym sezonie…baaardzo dyskusyjna teza…
W każdym sporcie trzeba mieć szczęście, jest jednym z najlepszych zawodników w stawce i to jest pewne.
Jest takie powiedzenie, komu sprzyja szczęście. :)
Jeśli chodzi o szczęście i poniekąd papierowego mistrza to nie ta dyscyplina, musisz iść do f1 i farta Vestappena, że Latifi się rozwalił i był Safety Car
Fabio potwierdza klase mistrza świata, jednak Pecco regularnie zbija stratę punktową. Wtedy zobaczymy czy całkowicie psychicznie jest mocny. IMO Aleix na dalszą metę nie da rady.
Największym szokiem to Marini. Cichczem zniknąd na P4 :D
Nie wiem czy inni też tak uważają, ale po dzisiejszym GP zauważyłem pewną nieudolność Ducati.
Dzisiaj mieliśmy szansę, aby Pecco odrobił sporą liczbę punktów do Fabio- w końcu to tor Ducati, 8 ich motocykli, motocykl Ducati jest niewątpliwie najlepszym w stawce, zatem kilka z tych maszym mogło być przed Fabio i pozwolić nadgonić różnicę w punktach, a Fabio dojeżdża na mecie tuż za Pecco… XD
Oczywiście to świadczy też o wielkiej klasie Quartararo, który na potrzeby wyścigu zrzucił 2 kilogramy, aby być szybszym.
Moim zdaniem Fabio będzie mistrzem i kolejną legendą tego sportu. Na tak beznadziejnej maszynie robić takie wyniki to coś wyjątkowego.
Zwróćcie uwagę, że jeśli Fabio obroni Mistrza to będzie jedynym obok Rossiego i Marca który obronił tytuł w klasie Motogp, no i od czasów Doohana…
I tak wszyscy wiedzą że tytuł należy się Marszowi za całokształt bo by wygrał gdyby jeździł.
Ukłony w stronę Fabio – robi cuda na tym trupie. Yamaha nie jest godna takiego zawodnika. Pecco robi swoje – ma jednak dużą stratę punktową i zdecydowanie najlepsze moto w stawce. Pytanie, czy wytrzyma presję w momencie, kiedy odrobi stratę. Łatwiej jest jechać, goniąc. Presja zdecydowanie mniejsza. Aleix niestety zaczyna „gasnąć”. Ale i tak chapea bau dla niego – osiągnął w MotoGP więcej, niż sam zapewne liczył. Potwierdza, że ciężką pracą też można wiele osiągnąć. A Aprilia jest wielka (w przeciwieństwie do Yamy i Hondy, które zwyczajnie nie radzą sobie w realiach, w których nie dystansują stawki zaawansowaną elektroniką i muszą polegać na indywidualnościach – wcześniej Marqueza, teraz Quartararo).
Bestia i Martinator nie pomagają szefostwu Ducati w wyborze team-partnera Pecco.
Nie rozumiem. Marti miał wywrotkę ze swojej winy a Bestia miał awarię. Martin jeździ GP22 a Bestia GP21 a I tak potrafił wygrać. Bestia jest 6 z trzema zwycięstwami a Martin 9 z dwoma podiami. Jak dla mnie Bestia to bardzo dobry wybór, gdyż ma o wiele większy potencjał.
powinni Cię zatrudnić w Ducati, bo niezły z Ciebie analityk ;) Obydwoje są dobrymi kierowcami mi osobiście bardziej podoba się jazda Martina bo jest bardziej agresywny na torze i często ryzykuje robiąc fajne widowisko, Bestia tak bardziej zachowawczo jeździ, ale to prawda ciężki orzech do zgryzienia. Mimo to wydaje mi się, że jednak wezmą Bastianiniego.
Alicee – czy agresja zawodnika powinna być kluczem przy wyborze zawodnika? już mieli takiego jednego, nazywał się Andrea Iannone i wywalał się w najmniej odpowiednich momentach, między innymi zdejmując kolegę z zespołu z toru :D
Myśle, że nie, ale na szczęście nie ja wybieram zawodników bo gdyby tak było to matko jedyna ten sport by upadł :D
Gdybym ja miał wybierać zawodników do zespołów, to chociaż zobaczylibyśmy Pedrosę i Marqueza na innych motocyklach (no dobra, nie liczę emerytury Pedrosy w KTM) :D
Obydwoje ?????? To któryś z nich jest kobietą. Wiesz coś więcej ?
oczywiście, że wiem ale Ci nie powiem ;)
Zespół musi mieć bardziej stabilnego zawodnika. Martin nie ma ani głowy, ani zdrowia, ani regularności do jazdy w fabrycznej ekipie. I często zwyczajnie „nie myśli”.
Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba Aleix i Viniales załozyli miękki tył i to był po prostu błąd – było dużo walki i po prostu opony się im skończyły. Pod koniec Aleix ledwo wychodził z zakrętów.
Całkiem fajny wyścig, nigdy bym nie pomyślał, że Fabio tu będzie potrafił objechać wiele Ducati i stanąć na podium. Szkoda że Millera wyprzedził tak późno, bo może jeszcze by Bagnaię dogonił?
Co prawda mieliśmy wiele ciekawszych wyścigów na Red Bull Ringu w MotoGP, ale Fabio dał trochę radości dla oka.
Fabio jak zawsze stabilny. Nie dał rady wygrać to bierze co się da, czyli drugie miejsce.
Ducati z taką przewagą powinno dowieźć całe podium, ale zawiedli Miller i szczególnie Zarco.
Ducati już przegina z tymi lotkami na zadupku. 😎ten motocykl wygląda komicznie moim zdaniem. Kiedy tego zabronią? Tylko czekać, kiedy przy kolizji ktoś tym szajsem zarobi.
tak jest, zabronić wszystkiego. wpuszczać tylko na szprychowych felgach bo rozwój to zło.
Ha, samo wyjście na tor jest niebezpieczne. Marquez dostał gładziutką oponą bez wystających krawędzi i ma kilka lat z życiorysu, parę tytułów mniej, a HRC jest w totalnej d…rozsypce!
Co jest niebezpiecznego w wyjściu na tor? ??
Bardzo dużo pracują w Ducati ( i nie tylko oni )nad aerodynamiką w tunelu . Ale to są cały czas badania, porównywanie danych i tworzenie konstrukcji weryfikowanych później w czasie wyścigów. Do tego indywidualne preferencje poszczególnych zawodników. W F1 też co bolid to inna aerodynamika. Tak jak napisał Prosecco – to jest rozwój. Z drugiej strony nawet z urwanymi elementami aero zawodnicy potrafią jechać i nawet mieć niezłe vwyniki ( Bestia, Rins , Mir ) . Na razie jest dosyć duża dowolność ale przypuszczam że powstaną przepisy ograniczające np. szerokość, powierzchnię czy lokalizacje tych elementów.
Cieszy pozytywna i pełna szacunku i zwykłej ludzkiej radochy postawa czołówki względem siebie (vide Filmik 4-ki rajderów z motogp.com stojacych obok siebie na torze i wymieniających „lajki”, „njusy” i uśmiechy po GP Stryrii
Tak trzymać…
Apel do kibiców o reset
PS. Rekord Toru znowu został pobity ;) (podpowiadam, to jest żart)