Jorge Martin (Pramac Ducati) wygrał dziś trzeci Sprint z rzędu, i piąty w tym sezonie, dzięki czemu jest posiadaczem największej ilości złotych medali za zwycięstwo w Sprincie MotoGP. W pierwszej połowie wyścigu jego tempo utrzymywał Brad Binder (KTM), który po dobrym starcie przedarł się na drugą pozycję, jednak w późniejszym etapie rywalizacji #89 odjechał, by zdobyć kolejne zwycięstwo, ze sporą jak na Sprint przewagą. Brązowy medal zawisł na szyi Pecco Bagnai (Ducati), który przez kilka okrążeń nie mógł znaleźć sposobu na wyprzedzenie czwartego na mecie, Jacka Millera (KTM).
Po wywrotce w kwalifikacjach tempa nie mógł odnaleźć Marco Bezzecchi (VR46 Ducati), który stracił dziś 3 punkty do Bagnai, i 8 do Martina. Jedynym japońskim motocyklem w czołowej dziesiątce był Marc Marquez (Honda). Hiszpan początkowo jechał z Pecco, jednak w drugiej części wyścigu został, i musiał walczyć o miejsca 5-7 z zawodnikami Ducati. Aleix Espargaro (Aprilia) drugi raz z rzędu wycofał się z wyścigu po problemach technicznych motocykla.
Przewaga Pecco Bagnai nad Jorge Martinem zmalała już do zaledwie ośmiu punktów, co oznacza, że jeśli jutro #89 i #1 dojadą do mety na tych samych pozycjach co dzisiaj, Martinator obejmie prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw świata.
Wyniki Sprintu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 21m 0.734s |
2 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.390s |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +5.279s |
4 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +6.194s |
5 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +6.315s |
6 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +8.919s |
7 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +9.298s |
8 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +10.189s |
9 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +12.404s |
10 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +15.366s |
11 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +15.473s |
12 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +15.592s |
13 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +17.052s |
14 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +18.092s |
15 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +19.333s |
16 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +19.645s |
17 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +21.862s |
18 | Cal Crutchlow | GBR | Yamalube RS4GP (YZR-M1) | +26.026s |
19 | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +27.911s |
20 | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | +28.178s |
Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | DNF |
Źródło: crash.net
Będzie ciekawie, choć wyścig nudny, mam nadzieję, że Bez też się nie podda
Tyle było mówienia, że teraz ci młodzi tacy, że Marquez nie ma szans, a tu okazuje się, że młodzi mają problem. Już któryś raz była sytuacja kiedy młody zawodnik myślał, że sobie z tak wolną Hondą poradzi, a tu problem.
Chętnie bym zobaczył Peco, Beza, Martina, Marca i Fabio na Ducatach w fabrycznej specyfikacji, aby w końcu zobaczyć jak dobrzy są zawodnicy. Żaden z nich nie jest zawodnikiem skóry do odpuszczania, więc widowisko też byłoby przednie. Niestety Włochom to nie na rękę, bo zamiast mieć 2 Włochów w pierwszej 3, mógłby nie mieć żadnego.
Z drugie strony KTM mógłby mieć skład z Binderem Fabio (być może), Marquezem i Acostą, ale też nie chcą, a nie dość, że stanowiliby wtedy siłę mogą się przeciwstawić czerwonej hordzie, to jeszcze oddaliliby od siebie japońską konkurencję.
Ja chętnie bym zobaczył kiedyś Rossiego Doviego i paru innych na Hondzie Marca która miażdżyła wszystkich. Głupie to Twoje gadanie.
Miałeś i Pedrosę i Lorenzo. Doskonale było widać jak Honda, na której wygrywał Marquez była „moznca” po tym jak pozostała trójka zawodników sobie z nią radziła. Może następnym razem zamiast mówić o głupim gadaniu pomyśl?
Nie honda miażdżyła a Marc.
Skoro to Marc miażdżyłł a nie Honda to dlaczego obecnie MM93 jest 15 i chce uciekać ?
Witek
To jednak było by zbyt proste, posadzenie wszystkich na takiej samej maszynie .
Każdy z nich jednak ma swój własny styl jazdy i preferencje co do zachowania motocykla.
Styl jazdy Lorenzo i Marqeza czy Rossiego zupełnie się wykluczają.
Peco obecnie ma inny silnik niż Martin w swoim Ducati , Beza ma roczną maszynę .
Zobacz na Bestię jak się pogubił już w testach i na początku sezonu kiedy musiał jechać na maszynie której konfigurację wybrał Peco .
Takie pisanie, że to tylko motocykl jest oderwane od rzeczywistości, w takim przypadku powinna być min stop 8 Ducatów w top 10!
Peco to nie talent na poziomie Rossiego czy Marqeza, ale pisanie, że zrobił majstra tylko dzięki maszynie jest głęboko niesprawiedliwe.
W takim przypadku, Miller czy Zarco powinni być przez tę lata na znacznie wyższych pozycjach.
Marqez na bank wykorzystał by moc Ducati na wyjściu z zakrętu i na prostej, pytanie czy na dohamiwaniu i w zakręcie by się odnalazł za maszynie która w tym zakresie biegunowo odległa jest od Hondy.
Wiem, że są głosy, że gdyby Marqez dostał Ducati to resta stawki mogła by zostać w domu, no cóż, ja ich nie podzielam.
Martin trzyma moc, teoria o team orders poraz kolejny upadła, jednak nie ma magicznego guzika który ogranicza moc w maszynie satelity.
@Italiano
Motocykl Martina i Peco jest dokładnie taki sam – na początku sezonu startował z inna wersja pakietu Aero ale stwierdził że chcąc wygrać z Peco musi mieć dokładnie taki sam motocykl, dlatego zmienił owiewki na takie jakie ma Peco…
Co do silnika to taka sytuacja była w 2022 gdzie Pramac miał inny silnik a fabryka inny, w tym roku silnik jest ten sam.
bArto
Bagania ma inny silnik niż Martin, Peco ma ewolucję gp22 , a Martin bardziej agresywny GP23!
Aero faktycznie było inne w Pramac’u, obecnie identyczne jak fabryka.
Tak przynajmniej mówili w wywiadach na MotoGP na początku sezonu, że Peco nie czuje nowego silnika i będzie wraz z Bastianinim używać ewolucji GP22.
Tylko obecnie to nie silnik robi różnicę, tylko człowiek .
Bagania gdyby nie te wszystkie wywrotki w tym sezonie mógł nadal mieć przewagę na poziomie minimum 60 punktów.
No i super. Będzie ciekawie.