Home / MotoGP / GP Japonii: Martin wygrywa przed Binderem i Bagnaią!

GP Japonii: Martin wygrywa przed Binderem i Bagnaią!

Jorge Martin (Pramac Ducati) wygrał dziś trzeci Sprint z rzędu, i piąty w tym sezonie, dzięki czemu jest posiadaczem największej ilości złotych medali za zwycięstwo w Sprincie MotoGP. W pierwszej połowie wyścigu jego tempo utrzymywał Brad Binder (KTM), który po dobrym starcie przedarł się na drugą pozycję, jednak w późniejszym etapie rywalizacji #89 odjechał, by zdobyć kolejne zwycięstwo, ze sporą jak na Sprint przewagą. Brązowy medal zawisł na szyi Pecco Bagnai (Ducati), który przez kilka okrążeń nie mógł znaleźć sposobu na wyprzedzenie czwartego na mecie, Jacka Millera (KTM).

Po wywrotce w kwalifikacjach tempa nie mógł odnaleźć Marco Bezzecchi (VR46 Ducati), który stracił dziś 3 punkty do Bagnai, i 8 do Martina. Jedynym japońskim motocyklem w czołowej dziesiątce był Marc Marquez (Honda). Hiszpan początkowo jechał z Pecco, jednak w drugiej części wyścigu został, i musiał walczyć o miejsca 5-7 z zawodnikami Ducati. Aleix Espargaro (Aprilia) drugi raz z rzędu wycofał się z wyścigu po problemach technicznych motocykla.

Przewaga Pecco Bagnai nad Jorge Martinem zmalała już do zaledwie ośmiu punktów, co oznacza, że jeśli jutro #89 i #1 dojadą do mety na tych samych pozycjach co dzisiaj, Martinator obejmie prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw świata.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki Sprintu
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 21m 0.734s
2 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +1.390s
3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +5.279s
4 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +6.194s
5 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +6.315s
6 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +8.919s
7 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +9.298s
8 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +10.189s
9 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +12.404s
10 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +15.366s
11 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +15.473s
12 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +15.592s
13 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +17.052s
14 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +18.092s
15 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +19.333s
16 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +19.645s
17 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +21.862s
18 Cal Crutchlow GBR Yamalube RS4GP (YZR-M1) +26.026s
19 Michele Pirro ITA Ducati Lenovo (GP23) +27.911s
20 Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) +28.178s
Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 10

  1. Będzie ciekawie, choć wyścig nudny, mam nadzieję, że Bez też się nie podda

  2. Tyle było mówienia, że teraz ci młodzi tacy, że Marquez nie ma szans, a tu okazuje się, że młodzi mają problem. Już któryś raz była sytuacja kiedy młody zawodnik myślał, że sobie z tak wolną Hondą poradzi, a tu problem.

    Chętnie bym zobaczył Peco, Beza, Martina, Marca i Fabio na Ducatach w fabrycznej specyfikacji, aby w końcu zobaczyć jak dobrzy są zawodnicy. Żaden z nich nie jest zawodnikiem skóry do odpuszczania, więc widowisko też byłoby przednie. Niestety Włochom to nie na rękę, bo zamiast mieć 2 Włochów w pierwszej 3, mógłby nie mieć żadnego.

    Z drugie strony KTM mógłby mieć skład z Binderem Fabio (być może), Marquezem i Acostą, ale też nie chcą, a nie dość, że stanowiliby wtedy siłę mogą się przeciwstawić czerwonej hordzie, to jeszcze oddaliliby od siebie japońską konkurencję.

    • Ja chętnie bym zobaczył kiedyś Rossiego Doviego i paru innych na Hondzie Marca która miażdżyła wszystkich. Głupie to Twoje gadanie.

    • Witek
      To jednak było by zbyt proste, posadzenie wszystkich na takiej samej maszynie .
      Każdy z nich jednak ma swój własny styl jazdy i preferencje co do zachowania motocykla.
      Styl jazdy Lorenzo i Marqeza czy Rossiego zupełnie się wykluczają.
      Peco obecnie ma inny silnik niż Martin w swoim Ducati , Beza ma roczną maszynę .
      Zobacz na Bestię jak się pogubił już w testach i na początku sezonu kiedy musiał jechać na maszynie której konfigurację wybrał Peco .
      Takie pisanie, że to tylko motocykl jest oderwane od rzeczywistości, w takim przypadku powinna być min stop 8 Ducatów w top 10!
      Peco to nie talent na poziomie Rossiego czy Marqeza, ale pisanie, że zrobił majstra tylko dzięki maszynie jest głęboko niesprawiedliwe.
      W takim przypadku, Miller czy Zarco powinni być przez tę lata na znacznie wyższych pozycjach.
      Marqez na bank wykorzystał by moc Ducati na wyjściu z zakrętu i na prostej, pytanie czy na dohamiwaniu i w zakręcie by się odnalazł za maszynie która w tym zakresie biegunowo odległa jest od Hondy.
      Wiem, że są głosy, że gdyby Marqez dostał Ducati to resta stawki mogła by zostać w domu, no cóż, ja ich nie podzielam.
      Martin trzyma moc, teoria o team orders poraz kolejny upadła, jednak nie ma magicznego guzika który ogranicza moc w maszynie satelity.

      • @Italiano
        Motocykl Martina i Peco jest dokładnie taki sam – na początku sezonu startował z inna wersja pakietu Aero ale stwierdził że chcąc wygrać z Peco musi mieć dokładnie taki sam motocykl, dlatego zmienił owiewki na takie jakie ma Peco…
        Co do silnika to taka sytuacja była w 2022 gdzie Pramac miał inny silnik a fabryka inny, w tym roku silnik jest ten sam.

        • bArto
          Bagania ma inny silnik niż Martin, Peco ma ewolucję gp22 , a Martin bardziej agresywny GP23!
          Aero faktycznie było inne w Pramac’u, obecnie identyczne jak fabryka.
          Tak przynajmniej mówili w wywiadach na MotoGP na początku sezonu, że Peco nie czuje nowego silnika i będzie wraz z Bastianinim używać ewolucji GP22.

          Tylko obecnie to nie silnik robi różnicę, tylko człowiek .
          Bagania gdyby nie te wszystkie wywrotki w tym sezonie mógł nadal mieć przewagę na poziomie minimum 60 punktów.

  3. No i super. Będzie ciekawie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
163 zapytań w 1,598 sek