Home / MotoGP / GP Tajlandii: Oliveira wygrywa mokry wyścig! Quartararo bez punktów

GP Tajlandii: Oliveira wygrywa mokry wyścig! Quartararo bez punktów

Miguel Oliveira (KTM) był zdecydowanie najlepszy podczas przesuniętego z powodu ulewy wyścigu o GP Tajlandii. Portugalczykowi tylko w pierwszej fazie zagrażał Jack Miller (Ducati). Podium uzupełnił Francesco Bagnaia (Ducati), którego „oszczędził” mający doskonałe w końcówce tempo Johann Zarco (Pramac Ducati).

Wyścig w Buriram był fatalny dla lidera klasyfikacji generalnej, Fabio Quartararo. Francuz już od startu tylko tracił pozycje i zupełnie nie potrafił poradzić sobie w tych warunkach. Nieco tylko lepiej poszło Aleixowi Espargaro. Zawodnik Aprilii, który musiał wykonać karę za spowodowanie kolizji z Bradem Binderem (KTM), dojechał jako 11.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) 41m 44.503s
2 Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) +0.730s
3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) +1.968s
4 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +2.490s
5 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +2.958s
6 Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) +13.257s
7 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) +14.566s
8 Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) +14.861s
9 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) +15.365s
10 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +18.097s
11 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +19.041s
12 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +19.659s
13 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +22.439s
14 Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) +23.646s
15 Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16)* +30.483s
16 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* +33.466s
17 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +34.072s
18 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* +36.203s
19 Cal Crutchlow GBR WithU Yamaha RNF (YZR-M1) +36.532s
20 Danilo Petrucci ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +42.508s
21 Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* +49.992s
22 Tetsuta Nagashima JPN LCR Honda (RC213V) +51.346s
23 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +2 laps
Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 72

  1. Potezny papierowy fabio pokazał jak jeździ jak nie jest na czele stawki. Zero podejscia do takich legend jak Rossi, Marquez, Stoner, Lorenzo czy Pedrosa.
    Bagnaina jak nie pęknie mentalnie, albo nikt w niego nie wjedzie to ma pewny tytuł.
    #Peccomusisz

  2. Widać że team orders w Ducati działa jak należy.

  3. W tym wyścigu szkoda Marco Bezzecchiego na początku ładnie a później znika ze sceny.

  4. Trochę irytują mnie te zagrywki Ducati. Mają przewagę motocykli w stawce, ok niech sobie mają, ale żeby innych kierowców ukrócać żeby jeden wygrał to już jest słabe. Może i Pecco nie chce pomocy, ale jego szefostwo robi wszystko by ludzie mieli do niego coraz większą antyptię. Szkoda mi Zarco, naprawdę z każdym wyścigiem kibicuje mu by w końcu chociaż raz w życiu stanął na najwyższym stopniu podium. Dziś jechał naprawdę dobrze, ale no jest jak jest.
    W ogóle nawet nie zarejestrowałam kiedy Vinales wskoczył na 7 miejsce, przecież pierwsze okrązenia praktycznie zamykał tabelę :O

  5. Zarco tak pięknie dawał do pieca na tych kilku okrazeniach, że myślałem, że braknie mu pod koniec paliwa. Meveric też pięknie odrobił stratę z początku wyścigu.

  6. Brawa dla Oliveiry i młodszego Marqueza ale Marc też dobrze pojechał no i Vinales też pozytywnie. Na temat Zarco nie ma się co wypowiadać 👎

  7. Od wielu lat Zarco był jednym z moich ulubieńców. Był, bo już nie jest. Nawet nie spróbował zaatakować Peco. Czego się bał? Że go do fabryki nie wezmą? Dupa wołowa.

    • Serio, to takie trudne, aby zrozumieć czego się boi Zarco? Tego, żeby nie skończyć poza Moto GP lub nie dostać niekonkurencyjnego motocykla od Ducati. Ducati jest prowadzone przez osoby mściwy, gdyby Zarco ściągnął Peco podczas wyprzedzania, to w całym przyszyłm sezonie mógłby przejeździć na starym moto, a później nie mieć z kim podpisać kontraktu. On nie ma 25 lat.
      Jak można go obwiniać, że wolał pracować na nowy kontrakt niż ryzykować, że szansa na konkurencyjny motocykl mu się oddali?

  8. Ducati pokazuje straszne frajerstwo, mają najwięcej motocykli w stawce i robią wszystko aby dopchać Bagnaie po tytuł, ale mam nadzieję, że Fabio stanie na przeciw tym układom i zdobędzie tytuł. Ducati nie ma jednej rzeczy przekalkulowanej- Bagnaia nie ma mentalu, co już wiele razy pokazał.

    • Dobrze że Fabio dziś pokazał mental… Obydwaj pod tym względem mogą czyścić buty Marquezowi.

    • Tak, tak, 2 wyścigi wcześniej też Ducati nie pozwoliło Bastianiniemu wyprzedzić Pecco? To, ze się ogarnęli się dzisiaj to bardzo dobrze bo liczy się każdy punkt. Powinni jeszcze Millera zsmienić miejscami

    • Wystarczy spokojnie i analitycznie przeanalizować OGÓLNIE dostępne na motogp.com statystyki, by szybko zobaczyć, że jak dotąd w tym sezonie Pecco jest lepszy od Fabio
      1. PP Pecco = 5 do 1
      2. Zwycięstwa Pecco = 6 do 3
      3. Okrążeń na prowadzeniu: Pecco 167 – 76
      4. Podia: Pecco 8 do 7
      5. Jedynie Race fastest laps El diablo 4:3

    • Ja tam jeszcze wierzę w Espargaro że powalczy chociaż to mało możliwe ale zobaczymy

  9. Ducati jest mega zdesperowane by zgarnąć w końcu ten tytuł i nie ma się co dziwić po tylu latach ale traci na tym Peco plus jego wyczyny i mamy sposób na najbardziej nielubianego zawodnika :D

  10. Powtórka Walencji 2015. Tam Marquez osłanial Lorenzo przed atakmi Pedrosy. Dziś Zarco ochronił Bagnaie przed atakami Marqueza. Wówczas zabawa skierowana była przeciw Rossiemu. Dziś przeciw Quartarato.

  11. To parodia, żeby mistrz świata nie potrafił jeździć w deszczowych warunkach XDDDDDDD

  12. No po prostu brak słów, jak mnie Johann Zarco rozczarował. Odechciewa się oglądać takich wyścigów, bo nie wierzę, że nie zaatakowałby też jakiegokolwiek innego zawodnika w walce o 3 miejsce. Jak nigdy powiem, że żałuję, że Marquez na tym podium się nie znalazł.
    Jeszcze rok musimy się przemęczyć z tymi 8 Ducati, bo pewnie w 2024 VR46 pójdzie do Yamahy.
    Gratulacje dla Oliveiry, przeczuwałem, że będzie mocny.

  13. Wincyj Ducati w stawce, wincyj! Teraz jest ich stanowczo za mało o jakieś 10!

    Ciekawe czy Miller, gdyby nie te dziwne tablice, to czy by wygrał wyścig, bo to że Zarco byłby przed Peco jest oczywiste.

    Szkoda Millera, bo miałby szanse na mistrza.

  14. Nie rozumiem narzekania na Ducati Cup. Yamaha to gówno. Suzuki się wycofało. KTM jest chimeryczny. Aprilia nie ma jeszcze mistrzowskiego motocykla a Honda jest pogubiona. Jedynym rozwiązaniem dla ekip klienckich jest Ducati. Jak coś to pretensje do wczesniej wymienionych a nie do Ducati.

    • Kilka lat wstecz zostaly wprowadzone przepisy ktore to zakoczyly wieloletnia dominacje yamahy. Dlaczego? Bo ducati nie wyrabialo. Jak czytam teksty ze yamaha zlom to mnie krew zalewa…

    • Nie ma ekip klienckich i właśnie to jest problem. Ekipa kliencka to taka która wynajmuje lub kupuje w fabryce ramę , silnik ,owiewki a w ramach kontraktu otrzymuje informatyka, elektronika i dwóch mechaników. Taka ekipa nie jest w niczym zależna od fabryki. Może dowolnie zatrudniać zawodników i kształtować swój wizerunek.
      Pramac , Gresini ,vr 46 to nie ekipy satelickie sponsorzy. Mają jedynie prawo do pomalowania motocykli w swoje barwy. I za to muszą płacić.
      Poza tym na nic wpływu nie maja

  15. Pytanie co było przyczyną tak słabej jazdy Fabio? Jakieś z kompletnie nietrafione ustawienia moto, rozwalona psyche czy jeszcze coś ? Zero woli walki ze strony aktualnego mistrza. Jak tak dalej pójdzie to może nawet nie tylko nie obronić tytułu ale spaść poza końcowe podium. Ale też starszaki pokazały młodzieży jak walczyć w bardzo trudnych warunkach. Młode wilczki typu Bestia czy ekipa Mooney jeszcze muszą się sporo nauczyć. Co do zachowania Zarco – chyba po wygranej Bestti z Pecco poszły jakieś ogolno ducatowe team ordery. Niezła jazda Mavericka, obu braci M i oczywiście Oliveiry i Jacka. Pecco przynajmniej rozsądny wyścig, trochę pod parasolem Zarco.

  16. MotoGP coraz bardziej jak F1. Coraz trudniej się wyprzedza i do tego teamorders i to nawet nie miedzy kierowcami z tego samego zespołu.

  17. Kurde… No niby ch…owo z tym Zarco, ale w sumie skoro można stosować takie zagrywki to ducati miało prawo. Bardzo kibicowałem Marquezowi o to podium etc itd itp. No ale skoro ducati może, to niech inni tez się wezmą za robotę zdominują stawke albo coś… czy to z desperacji czy nie po prostu wykorzystują możliwości i przepisy i tyle. Wole już taką dowolność niż bzdury jak ograniczenia obrotów. Masz problem z wygrywaniem? Zrób lepszy motocykl, znajdź lepszego kierowcę.

  18. Szkoda trochę Fabio ale chyba znowu Yamahe poniosło z ciśnieniem w przednim kole, poniżej wrzucam wypowiedź Cala:

    Yamaha test rider Crutchlow was sure that high front-tyre pressure was to blame for both his and Quartararo’s Buriram woes.

    “I expected a lot more but as you can see today it wasn’t Yamaha’s day. We couldn’t lean the bike, couldn’t go around the corner. Too much heat in the front tyre, too much pressure in the front tyre,” said the Englishman, who eventually finished 19th.

    “The tyre pressure was just so high – already on the first lap of the race.

    “I was in a group with Fabio. Fabio couldn’t turn the bike, couldn’t lean the bike over, the front wheel was not following the corner. I had exactly the same feeling.

    “I had a high pressure the whole race. Way, way too high and we would have been and should have been better than 19th today. I knew already in the warm-up lap that this bike was not going to be great.

    “I had to push a lot with the rear because the front was so high pressure and so hot that I couldn’t ride with the front wheel, so I had to ride with the rear.

  19. Rossi w wywiadzie powiedział, że nawet nie rozmawiają z Yamaha więc skąd ten pomysł z Vr46 w Yamaha nawet Rossi jak jest na torze to nie zachodzi do boksu Yamahy więc chyba z tyłka ta teoria Vr46 w yamaha

    • Daj im czasu trochę, przecież nie ogłosiliby tego w 2022. Ducati zresztą i tak im już nie da najnowszej zabawki GP23, Yamaha będzie raczej szukała nowego partnera satelickiego po tym jak RNF ich zostawiło.

  20. Mi strasznie szkoda, że nie wygrał Miller. Przez chwilę był prowizorycznie na 4 miejscu w generalce z wcale nie tak wielką stratą do Fabio. Jeździ ostatnio na kompletnym luzie i może mógłby się jeszcze włączyć do walki o tytuł

  21. i tak to Aleix zdobędzie tytuł, tym samym kopciuszek Aprilia wygryzie hegemonów

  22. Dziwne są te Wasze lamenty. Czy ktoś zabronił Fabio dziś wygrać? Czy ktoś zabrania Yamasze, Hondzie ininnym być konkurencyjnym wobec Ducati? A bazywanie Fabio „papierowym” to już szczyt… jest mistrzem świata, i na razie jest nadal na czele stawki. A jemu raczej żadna „drużyna” nie pomaga. Mamy emocje do końca, zamiast się cieszyć to połowa stęka…
    A wyznawcy Marca to już dla mnie dziwna kategoria. Był najlepszy, ale to już historią, orzynajmniej na razie tak to wygląda. Bardziej by chciał niż moze, jeździec bez głowy…

  23. Jak Fabio jeszcze niedawno miał ciepło, tak teraz ma gorąco.
    Będzie mu ciężko wygrać tytuł, bo Ducati jest bardzo mocne, a i Peco może liczyć na pomoc kolegów w walce, a Fabio jest sam.

  24. Fabio to mógł więcej tych boksów zwiedzić i przybić piątek, zamiast się skupić na wyścigu. Za to będzie ciekawie. Pecco ze swoim mentalem może znowu coś odwalić, aczkolwiek team orders będą w najlepsze. Ale, gdyby tak sam Jack się skupił, a inni pogubili to może być naprawdę ciekawy finał w Valencii. Oliveira znowu pokazał, że jest królem deszczu.
    Marc na ogormny plus. Jeśli dostanie bardziej konkurencyjny motor, przyszły sezon może należeć do niego, o ile Yama nie zbuduje szybszej maszyny. Jeśli Yamaha dostarczy szybkie moto, Quartararo odjedzie konkurencji w siną dal.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
178 zapytań w 2,399 sek