Home / MotoGP / MotoGP budzi się do życia – testy w Malezji coraz bliżej

MotoGP budzi się do życia – testy w Malezji coraz bliżej

Już za dosłownie kilka dni zawodnicy Motocyklowych Mistrzostw Świata oficjalnie zakończą zimową przerwę i ponownie wsiądą na swoje motocykle. Po zdominowanych przez kapryśną pogodę testach w listopadzie w Walencji, nadchodzące próby w Malezji będą pierwszą prawdziwą okazją do sprawdzenia nowych maszyn.

W najbliższą niedzielę na tor Sepang wyjadą kierowcy CRT, którzy zdecydowali się używać w tym roku standardowego ECU dostarczanego przez Magnetti Marelli. Elektronika taka będzie obowiązkowa dla wszystkich zespołów już w kolejnym sezonie, a jeśli producenci będą chcieli obstawać przy swoim systemie – czekają ich inne ograniczenia, jak możliwość zużycia w wyścigu 20 litrów paliwa, czyli o 4 mniej niż maszyny CRT.

Wróćmy jednak na chwilę do czołówki, gdzie po raz pierwszy będziemy mogli porównać osiągnięcia motocyklistów Yamahy, Hondy oraz Ducati. W barwach Repsol Hondy do japońskiej maszyny dopasowywać się będzie Mistrz Świata Moto2 i tegoroczny debiutant w klasie królewskiej, Marc Marquez. Hiszpanowi, który za team-partnera mieć będzie rodaka Daniego Pedrosę z pewnością pomoże fakt, iż testował na Sepang pod koniec listopada. Na RC213V w fabrycznej specyfikacji jeździć będzie Niemiec Stefan Bradl, a Hiszpan Alvaro Bautista korzystać będzie z satelickiej maszyny Hondy.

W fabrycznym teamie Yamahy, który niedawno odwiedził Indonezję, po raz pierwszy będziemy mogli dokonać porównania pomiędzy osiągami, broniącego tytułu, Jorge Lorenzo oraz wracającego do zespołu Valentino Rossiego. Dalej M1-ki uczyć się będzie Bradley Smith z teamu Monster Yamaha Tech3. Jak donosi MCN Brytyjczyk i jego rodak oraz zespołowy kolega Cal Crutchlow nie dostaną do dyspozycji nowej skrzyni biegów, którą testować będą tylko #99 i #46.

W tym roku Ducati będzie miało aż trzech kierowców, którzy nigdy wcześniej nie jeździli na Desmosedici, toteż większość prac testowych wykonywać będzie Nicky Hayden, u którego boku w tym roku ścigać się będzie Andrea Dovizioso. W teamie Pramac Racing debiut na bolońskiej maszynie zaliczy Ben Spies, który nadal nie jest w pełni sił po październikowym uszkodzeniu barku. Zimą operację przegrody nosowej przeszedł też zespołowy kolega Amerykanina, Włoch Andrea Iannone, ale on nie będzie miał już żadnych problemów z jazdą.

W przypadku kierowców CRT także dojdzie do kilku debiutów. Do Danilo Petrucciego w teamie IodaRacing dołączy Czech Lukas Pesek, wracający do Grand Prix po dwuletniej nieobecności. Dwójka ta korzystać będzie z maszyn Sutera z silnikiem BMW. W brytyjskiej ekipie PBM w trakcie malezyjskich testów Yonny Hernandez i Michele Laverty jeździć będą na maszynach ART. Kolumbijczyk na tym motocyklu jeździć będzie cały sezon, a Brytyjczyk na maszynie przygotowanej przez PBM i ze standardowym ECU. Motocykl nadal nie jest gotowy, dlatego w Malezji jeździć on będzie na zapasowej Aprilii swojego team-partnera, aby w ogóle przystosować się do MotoGP.

Czterech kierowców testować zaś będzie maszyny FTR-Kawasaki, z których zdecydowały się korzystać teamy Avintia Blusens i Forward Racing. W pierwszej ekipie doszło do sporych zmian personalnych, bowiem zatrudniono Hiszpana Hectora Barberę i Japończyka Hiroshiego Aoyamę. Ostatni Mistrz Świata 250cc niedawno nabawił się kontuzji nadgarstka, a leczenie przebiega dłużej niż zakładano, toteż nadchodzące testy będą dla niego ciężkie. W drugim z tych zespołów do MotoGP dopasowywać się będzie, u boku najstarszego w stawce Colina Edwardsa, Włoch Claudio Corti.

Zadebiutuje też inny kierowca, który po odejściu Casey’a Stonera będzie jedynym Australijczykiem w MotoGP – nowy nabytek teamu Go&Fun Honda Gresini – Bryan Staring. Dosiądzie on FTRa z silnikiem Hondy. Nad swoimi Apriliami w specyfikacji CRT nadal pracować będą, najszybsi rok temu w tej kategorii, zawodnicy teamu „Aspara” – Francuz Randy de Puniet i Hiszpan Aleix Espargaro. Z maszyną ART nadal oswajać się będzie również, startujący na Desmosedici w ciągu ostatnich dwóch sezonów, Czech Karel Abraham.

Część zawodników w akcji zobaczymy już w niedzielę. Wtedy rozpoczną się dwudniowe próby dla ekip korzystających ze standardowego ECU, czyli Avintia Blusens, Forward Racing i IodaRacing Project. W tym gronie jest też Michele Laverty, ale on dosiądzie tym razem maszyny ART należącej do Hernandeza i posiadającej elektronikę od Aprilii, więc dodatkowe dwa dni testów mu nie przysługują. Reszta stawki, jak również te trzy ekipy, swoje testy rozpoczną we wtorek i zakończą je w czwartek.

Regularne relacje z tych prób znajdziecie oczywiście na stronach naszego serwisu!

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 7

  1. Wspaniała zakąska przed kwietniem! Szkoda, że nie ma relacji w tv lub na jakiejś stronie www, poza motogp.com. Na szczęście już niedługo rusza WorldSBK !!!!

  2. Jakie to emocjonujące, już mam dreszcze i nie mogę się doczekać tych testów – kocham Moto GP :-))

  3. Oby do kwietnia!!!

  4. heheh chyba już każdy ma dość zimy. Wie ktoś kiedy Yamaha pokaże nowe malowanie?

  5. Podonno dopiero na testach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 1,698 sek