Home / Slider / Bautista: Ducati w ogóle nie poprawia Panigale V4 R

Bautista: Ducati w ogóle nie poprawia Panigale V4 R

Alvaro Bautista, który po tym sezonie odejdzie z ekipy Ducati i będzie startował dla Hondy w WSBK, ujawnił że włoski producent nie miał w tym roku żadnych większych poprawek motocykla. Pierwsze 11 wyścigów sezonu padło łupem doświadczonego zawodnika, ale potem pałeczkę przejął Jonathan Rea i teraz kroczy po obronę tytułu mistrza świata.

Bautista przyznał, że V4 R dalej jest maszyną, którą ciężko jest skręcać i hamować, tak jak było na początku roku, a przewaga nad innymi motocyklami to prędkość na prostych. „Łatwo zobaczyć, co się dzieje na prostej. Musisz po prostu odkręcić przepustnicę. Ale to czego możecie nie zauważyć, to to, że walczę z motocyklem aby go zatrzymać, skręcić, walcząc o przyczepność.” – powiedział Hiszpan.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Motocykl jest praktycznie ten sam co w Australii, nie mieliśmy żadnych poprawek w trakcie sezonu.” – dodał. „Na pewnych torach czujesz to bardziej. To jeden z nich.” – przyznał, mając na myśli francuskie Magny-Cours, gdzie odbywa się kolejna runda WSBK. „Szczerze powiem, że pytaliśmy o możliwość sprawienia, aby motocykl lepiej skręcał i był bardziej stabilny, już od testów w Jerez w styczniu. I w trakcie tego sezonu nie wprowadzono w tym celu poprawek. Myślę, że moje komentarze są takie same jak Chaza (Daviesa). Wiemy co jest problemem, ale nie robimy nic, aby je rozwiązać.”

Bautista dodał, że jego zdaniem właśnie seria zwycięstw na początku roku skłoniła Ducati, by nie zmieniać nic w motocyklu. „Z pewnością kiedy wygrywasz, i mówisz, że problemy i tak występują, to oni mówią: „ach, ale przecież wygrywamy”.” – skomentował. „Ducati zna problem, ale nie mają rozwiązania, więc póki co nie otrzymaliśmy niczego, aby to rozwiązać.”

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 3

  1. Czyli sytuacja podobna do Hondy w MotoGP – dopóki jeden gość wygrywa to nic nie zmienią.
    Z tym że Bautista wygrywał na torach które znał z Grand Prix (Phillip Island, Buriram, Aragon, Assen, Jerez, Misano), a większe przygody miał na torach, których nie znał w ogóle (Imola) albo dawno na nich się nie ścigał (Donington, Laguna Seca).
    Teraz tylko pytanie czy w Ducati zaczną reagować gdy Redding powie że motocykl nie skręca.

  2. Maszyna skręcała na torach które zna a nie skręcała na torach których nie zna – to sie kupy nie trzyma Po prostu mu nie wierze i tyle

    • Gdy motocykl ma problemy ze skręcaniem, hamowaniem(nie stabilny?) to na torach które zna może być nieco przekłamany obraz bo wie jakie są linie wyścigową geometria, punkty hamowania (czyli jak bardzo może opóźnić hamowanie ) itd. A na torach gdzie których nie zna i na dodatek z „topornym” motocyklem możne powodować nie pewność która skutkuje brakiem wygranych lub tez glebami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
166 zapytań w 1,396 sek