Home / Slider / Dublet w wykonaniu Toma Sykesa i Kawasaki w Misano

Dublet w wykonaniu Toma Sykesa i Kawasaki w Misano

tom+sykes+world+superbike+misano2

Fantastycznym startem do drugiego wyścigu WSBK popisał się Davide Giugliano. Objął on natychmiast prowadzenie i zaczął odjeżdżać goniącej go grupy.

Jednak, jak się później okazało, Włoch popełnił falstart. Po karnym zjeździe do boksów na prowadzenie w wyścigu wyszedł Tom Sykes, który nie oddał go już do końca.

Podium było identyczne jak podczas pierwszej odsłony siódmej rudny WSBK w Misano. Drugi był Loris Baz, a trzeci Marco Melandri. Czwarty był Sylvain Guintoli.

Giugliano dojechał do mety ostatecznie na 9. pozycji.

Sykes wyprzedza Guintoliego w klasyfikacji generalnej z przewagą 39 punktów.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki drugiego wyścigu World Superbike w Misano:
1. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 21 okr.
2. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +3.083s 
3. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 +3.413s
4. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +5.092s
5. Jonathan Rea GBR PATA Honda CBR1000RR +18.975s
6. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +19.365s 
7. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +20.177s
8. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +20.439s 
9. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199 Panigale R +33.820s
10. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R +42.156s (E)
11. Sylvain Barrier FRA BMW Italia S1000RR +43.581s (E)
12. Leon Haslam GBR PATA Honda CBR1000RR +51.993s 
13. Ivan Goi ITA Barni Ducati 1199 Panigale R +53.714s (E)
14. Riccardo Russo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +59.316s (E)
15. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 00.914s (E)

16. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199 Panigale R +1m 01.839s (E)
17. Claudio Corti ITA MV Agusta RC F4RR +1m 07.178s
18. Bryan Staring AUS IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +1m 13.510s (E)
19. Peter Sebestyen HUN Team Toth BMW S1000RR +1m 31.715s (E)

Ayrton Badovini ITA Bimota Alstare BB3 (E) *
Christian Iddon GBR Bimota Alstare BB3 (E) *

* Usunięci z klasyfikacji generalnej (Badovini przejechał linię mety na 12. pozycji, a Iddon zanotował upadek)

Nie sklasyfikowani

20. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R 17 okr. (E)
21. Geoff May USA Team Hero EBR 1190RX 16 okr.
22. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199 Panigale R 15 okr. 
23. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R 10 okr. (E)

Nie startowali

Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX
Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R (E)
Matteo Baiocco ITA Grandi Corse Ducati 1199 Panigale R (E)
Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR
Michael Savary SUI Dream Team MV Agusta RC F4RR

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 14

  1. Matko… Melandri… dał się objechać jako gospodarz Bazooce, jadąc za nim pół wyścigu…
    Chciałbym wreszcie zobaczyć Sykesa w jakiejś walce, a nie praktycznie od pierwszych okrążeń do mety na pierwszym miejscu.

    • Sykes po prostu jeździ bezbłędnie, a Baz dużo od niego się uczy :P
      Szkoda Giugliano. Po problemach w pieszym wyścigu, druga runda zapowiadała się naprawdę dobrze dla Ducati.

    • Według Baggiego to Aprilia jest najlepiej przygotowanym motocyklem. Kolejny sezon dobry zawodnik Guintoli ma znacznie lepsze wyniki niż były zawodnik MotoGp Meladrii. Aprilli brakuje klasowego zawodnika któremu się chce walczyć(patrz: Gugliano-Ducati). Obecna forma Sykesa i motocykla Kawasaki była budowana kilka lat. Tom jeździ bezbłędnie i bardzo precyzyjnie. Stylem jazdy przypomina zawodników MotoGP o czym co chwilę Biaggi przypomina w komentarzach.

      • Aprilia miała Laverty’ego i wiele razy pokazywał pazur… aż tu nagle kontraktu z Aprilią nie było i poszedł do słabszej ekipy, choć z perspektywą startów w MotoGP :D
        Ja myślę mimo wszystko, że Kawa jest najlepszym motocyklem w stawce. W końcu Baz też nieziemsko sobie radzi, a i chyba Salom jest liderem Evo?

  2. Przepiękny weekend w wykonaniu zawodników Kawasaki :) Otóż to sykes nie popełnia błędów jeśli ktoś go nie zabierze z toru i ma dobrze ustawioną dyszkę to zwycięstwo murowane… Melandriemu chyba jakoś nie pasuje ta Aprilia, chętnie bym go widział w kawasaki z tego co kojarzę miał już styczność z tą marką w MotoGP :)

    • Marco tyczność miał, tzn miał mieć, ale tłumacząc to kryzysem Kawasaki wycofało się i z fabrycznego teamu zostało hayate kawasaki (jeśli dobrze pamiętam). Swoją drogą Melandri radził sobie na nim wyśmienicie w porównaniu do wcześniejszych osiągnięć KRT w klasie królewskiej, szkoda bo zapowiadało się super a i sam Melandri był wtedy w formie. Co do Sykesa to tempo ma zaje… ale podtrzymuję moje wcześniejsze zdanie Baz jest lepszy w bezpośredniej walce, bo Tom jakby się rozpraszał i łatwiej daje się objeżdżać w nerwowych sytuacjach. Tyle, że Loris młodziutki i popełnia więcej błędów (czasem bardzo poważnych w skutkach). No zobaczymy, jedno jest pewnie team mają dobry i świetnie sobie radzą co cieszy po latach posuchy.

      • Myślę że Sykes jeździ bardziej taktycznie. Zna swoje mocne strony i nie wdaje się bezpośrednią walkę która może skończyć się w żwirze. Raz już przegrał mistrzostwo o pół punktu.
        Oczywiście takie odjeżdżanie przeciwnikom psuje nam widzom widowisko ale to nie jego wina że nie w tej chwili nikogo kto mógłby mu zagrozić.

    • Wybaczcie czepialstwo. Ale jak w MotoGP Marquez objeżdża wszystkich jak chce, to płacz i lament że teatr jednego aktora. Ale jak w WSBK Sykes zgarnia wszystko co jest do zgarnięcia, to zaraz opinia że to nie jego wina, że nikt nie jest w stanie Mu zagrozić.

      Wiem że Sykes nie dominuje w stawce, nawet w połowie tak bardzo jak Marquez, ale jednak trochę obiektywizmu by się przydało.

      Pozdro

      • Czyli MM i Sykes mają zwolnić? :-)
        MM wprowadził nową jakość do MotoGp. Już jako debiutant ucząc się nowego moto.
        A Sykes i Kawasaki w ciągu kilku lat stworzyło mocny duet.
        Krytycznie należało by się wypowiadać nie o nich a o ich konkurentach którzy nie dotrzymują kroku. W SBK widzę tylko REA który mógłby zagrozić Sykesowi ale dopiero po przesiadce na Aprillię lub Kawę.

  3. Co by tu nie mówić mnie bardzo cieszy fakt że kawasaki widać wszędzie i to ze świetnymi rezultatami… Zarówno w SBK, WSS, STK-1000, STK-600 czy dość dobrze trzymające poziom zmagania zawodników British superbike (BSB) :) Jako wielki fan Kawasaki jestem niezmiernie uradowany tym że widać wsparcie Fabryki… Kto wie może zieloni pokuszą sie o powrót do MotoGP bo regulamin EVO pewnie mocno zahamuje im rozwój motocykla :)

  4. Kawasaki świetnie sobie radzi w innych seriach, w MotoGP nie byłoby tak różowo by wygrywać teraz tak jak Honda :-)
    Mnie najbardziej cieszy różnorodność producentów w WSBK :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
134 zapytań w 0,585 sek