Jonathan Rea nie zaskoczył i wygrał pierwszy wyścig World Superbike na Imoli. Brytyjczyk wyprzedził po drodze Davide Giugliano i Toma Sykesa i odniósł bezproblemowe zwycięstwo.
W wyścigu szybko zarysował się podział na duety Ducati i Kawasaki, oraz resztę stawki. Giugliano wystartował najlepiej i utrzymał pierwsze miejce, a za nim jechali Tom Sykes i Jonathan Rea. Jako czwarty dołączył do nich Chaz Davies i szybko rosła przewaga TOP4 nad pozostałymi zawodnikami.
Walki, mimo bardzo małej różnicy, nie było jednak prawie wcale. Davies spróbował ataku na drugie z Kawasaki, ale w momencie przebicia się na P3 doszło do awarii Ducati i rozczarowany Walijczyk zjechał z toru.
Giugliano stopniowo tracił tempo i wkrótce został wyprzedzony pięknym atakiem po zewnętrznej przez Sykesa. Chwilę potem to samo zrobił Rea i już na czele jechały dwie „Kawy”. Niedługo później na tor upadł David Salom, a że interweniować musiał sztab medyczny, wywieszono czerwoną flagę, przerywającą wyścig.
Po restarcie znów na czele znaleźli się zawodnicy Kawasaki, którzy wraz z Giugliano odjechali reszcie stawki. Włoch jednak nie dał rady trzymać tempa „zielonych”. Sykes wkrótce musiał ulec atakowi lidera cyklu WSBK i tym samym Jonathan Rea znalazł się na prowadzeniu.
Rea dojechał do końca nie niepokojony i powiększył prowadzenie w generalce. Sykes zdobył solidną porcję punktów za drugie miejsce, a bardzo zadowolony może być Giugliano, który wracając po poważnej kontuzji wywalczył podium dla siebie i dla Ducati.
Aktualizacja: David Salom nie wystartuje w drugim wyścigu. Zespół poinformował, że Hiszpan doznał pęknięcia kości ręki.
Wyniki 1. wyścigu World Superbike na torze Imola (restart):
1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10R 6 okr.
2. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +0.482s
3. Davide Giugliano ITA Aruba.it Racing Ducati 1199R +3.945s
4. Leon Haslam GBR Red Devils Roma Aprilia RSV4 +7.455s
5. Sylvain Guintoli FRA PATA Honda CBR1000RR +11.925s
6. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +12.074s
7. Leandro Mercado ARG Barni Ducati 1199R +12.789s
8. Matteo Baiocco ITA Althea Ducati 1199R +13.712s
9. Michael van der Mark NED PATA Honda CBR1000RR +13.863s
10. Michel Fabrizio ITA Althea Ducati 1199R +14.637s
11. Roman Ramos ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R+16.990s
12. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +21.123s
13. Santiago Barragan ESP Grillini Kawasaki ZX-10R +32.443s
14. Christophe Ponsson FRA Pedercini Kawasaki ZX-10R +32.977s
15. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +39.711
16. Gabor Rizmayer HUN Team Toth BMW S1000RR +40.821
RT. Leon Camier GBR MV Agusta F4 RR 3 okr.
Nie wystartowali do restartu:
David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R
Jordi Torres ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4
Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati 1199R
Randy de Puniet FRA Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000
Źrodło: crash.net
Pięknie Johnny! :) A jeszcze 2 lata temu w ankiecie na „największy talent WSBK bez względu na motocykl” wygrał Sykes, a Johnny był bodajże 4. Także tylko otrzymał maszynę na miarę talentu i teraz dzieli, i rządzi :)
Tu potwierdziło się ponownie, że Kawa ma najlepsze moto, natomiast Rea jest lepszy od Sykes’a.
A ja się będę dalej upierał, że to Aprilia dysponuje najlepszym :D
A może to najlepsi zawodnicy w stawce ?
Widać ewidentnie, że Kawa zdecydowanie lepiej się prowadzi. Kierowcy Aprilii i Ducati muszą wychodzić z siebie, aby dotrzymać im kroku. Gdzie jest Haslam w porównaniu do Rei i Sykes’a? Nadal uważacie, że Aprilia jest najlepsza? Kilka lat temu nie było wątpliwości, że są najlepsi. Obecnie Kawa ma zdecydowanie najlepszy pakiet. ;) I przewaga tylko rośnie.
A gdzie był Haslam, jak Rea odnosił zwycięstwa w zeszłym sezonie nawet na Hondzie? :D I gdzie jest Guinters na Hondzie, jak z Aprilią zdobył mistrza? Aprilia jest najlepsza i nie mam wątpliwości :D