Home / Slider / Michael van der Mark przechodzi do World Superbike!

Michael van der Mark przechodzi do World Superbike!

Michael van der Mark

Nowy mistrz świata World Supersport Michael van der Mark podpisał właśnie dwuletnią umowę z zespołem PATA Honda i będzie się ścigał w jej barwach w serii World Superbike. Holender tym samym kontynuuje owocną współpracę z zespołem Ronalda Ten Kate.

21-letni van der Mark zapewnił sobie tytuł już na początku września w Hiszpanii. Motocykl CBR1000RR nie powinien stanowić dla niego zagadki – ścigał się już na nim w prestiżowym wyścigu długodystansowym Suzuka 8 Hours, wygrywając dwie ostatnie edycje.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Nie wiadomo nic na temat drugiego zawodnika PATA Honda na sezon 2015. O swoją pozycję walczy Leon Haslam, z kolei Jonathan Rea jest elementem w układance wokół Lorisa Baza, którego przejście do MotoGP zostało zablokowane przez zbyt duży wzrost Francuza. Niewykluczone, że Rea znajdzie się w Kawasaki właśnie w miejsce Baza, jeśli ten jednak da radę znaleźć zespół w wyścigach grand prix.

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 6

  1. To maszyny MotoGP są “mniejsze” od motocykli WSBK?

    • Fragment jednego z wywiadów odnośnie Baza:

      “Unfortunately Baz doesn’t fit on the RCV1000R- Borsoi explained – I think is the taller rider I ever seen, he is 1.93 cm (6.33 feet) seven centimetres taller than Leon Camier, who has had his own problems to adapt to Hayden’s bike”.

      What kind of problem would Baz have?

      “We already had to lift and extend the saddle, to move the footsteps and to change the weight distribution for Leon. But this wouldn’t be enough for Loris: we should make a new frame, moving it forward because his torso is quite long. We should modify the exhausts as well because there wouldn’t be extra room for the footsteps. We would need a different seat pillar… and Honda should make all these modifications just for him”.

    • Są nieco bardziej ‘kompaktowe’ od WSBK

    • Nie jestem pewien, ale pewnie chodzi o same rozmiary tej prototypowej Hondy. Pewnie gdyby chodziło o Ducati czy Yamahę, to wzrost nie miałby takiego znaczenia.

  2. Swoją drogą, jeśli Bazooka pójdzie do Aspara to ciekaw jestem gdzie trafi Aoyama (Hayden ma kontrakt na 2 lata z Asparem), bo W MotoGP to chyba zostanie z prostego powodu – Dorna potrzebuje Japończyka w stawce, a Aoyama aż tak źle sobie nie radzi nawet na RCV1000R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
175 zapytań w 0,679 sek